Archief - nieuwe pc check

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gunstn

Legacy Member
ik wil dus een update doen omdat mijn pc alsmaar minder goed en onstabiel gaat werken, omdat ik nog op socket 754 en agp zit ga ik onmiddelijk de hele boel vervangen.
ik game graag, kijk ook dvd's en surf veel op net etc, veel dingen tegelijk.
ik heb nodig =
case
amd processor
moederbord
grafishe kaart (nvidia)
tv kaart
harde schijf 250 of 300 (sata)
voeding

budget 1600-1700

ik heb zelf eens rondgekeken en dit gevonden:
AMD Athlon 64 X2 4200+ (375euro)
moederbord heb ik nog geen idee van
MSI pci-e nvidia nx 7900gtx - t2d512E(586euro)
seagate 300gb(127euro)
ik heb al 1 gig ram
pinnacle pctv310I PMC 3(119euro)
case heb ik nog geen idee
Antec NeoPower 480 EC(140euro)
totaal: 1347

ik heb dus nog een moederbord en case nodig

ik zou dit alles in lokale pc shop kopen www.kenlo.Be (garantie etc) als je andere onderdelen beter vind die niet op site staan mag je ze ook geven :)

dusja, weet er iemand goed moederbord en case voor dit geheel ?
of zou ik beter andere hardware nemen ?

RealFlub

Legacy Member
ik raad u aan:
X2 3800+ (of 4400+)
MSI K8N NEO4 FI (nForce4 Ultra Chipset)
MSI 7900GTX
HD: WD of Seagate is goed

case: deze?

Gunstn

Legacy Member
in de trent van de case zou ik graag een case hebben die goeie koeling bied, liefst een 120 outtake, heel veel plaats voor hd's moeten er niet zijn heb er maar 2 en één dvd, mogen er ook veel zijn, ik heb al zitten denken over cm stacker, maar twijfel als het geen geldverspilling is omdat ik toch maar 2 hd's en één dvd writer heb ...

Gunstn

Legacy Member
uhmm, in plaats van die x2 3800 zou ik wel een amd64 x2 4200 want het is nog geen 20 euro verschil ...
en dat moederbord dat realroot zei, is dat een goeie ?
ik ben nog een iets vergeten, ik zou ook graag een cpu fan erbij hebben, liefst ééntje die heel stil draait

Gunstn

Legacy Member
dus dat word dan :
X2 4200+ (€ 375,00)
MSI K8N NEO4 FI (nForce4 Ultra Chipset)(€ 113,00)
MSI 7900GTX (€ 586,50)
seagate 300gb 16mb cache sata2 (€ 127,00)
Antec NeoPower 480 EC (€ 140,50)
Artic Freezer 64 (+-30 euro)
en ik denk dat ik ook nog een cm stacker ga kopen, vind het een hele mooie kast, en goeie koelling mogelijk :)
coolermaster stacker black (€ 219)
Pinnacle PCTV 310i PMC3 (€119)

totaal 1710
zal er nog een paar silent eagle fans bij bestellen
hiermeee ga ik wel een jaartje of 3-4 moeten mee doen :).

Yank

Legacy Member
Niet bepaald bij de goedkoopste winkel, maar geen slechte setup.
En persoonlijk zou ek niet zoveel aan case geven, maar da's eigen keuze.
En om nog paar jaar met nieuwe config te doen ga je toch zeker 2GB nodig hebben.

Maar 'k had topic eerst niet echt gelezen: als je problemen hebt met huidige pc zou je dan niet beter die proberen op te lossen? Want je hebt eigenlijk nog vrij goeie config.

Gunstn

Legacy Member
yankee, ik weet niet wat het probleem is, en het licht normaal bij of mijn cpu of mijn moederbord, en als ik die twee weer ga vervangen met socket 754 en agp zal ik gewoon probleem verleggen ...
en 1 gig ga ik nog kopen in de toekomst ;)

Gunstn

Legacy Member
hun site is niet meer up2date ze zijn bezig eraan aant werken,
totaal voor alles zou zijn=
amd athlon 64 X2 4200+ = 407
MSI K8N NEO4 FI = 95
MSI PCI-E NX7900GTX = 559
Seagate 300 GB 16mb SATA 2 = 128
Antec 480 watt = 107
Artic freezer 64 = 28
Coolermaster stacker black = 191
en pinnacle systems pctv 50I pCI = 48.5
totaal 1.563,50

Dolph Shaft

Legacy Member
Ik heb ook net de x2 4400 gekocht. goede keuze!
Voor een case heb ik gekozen voor een antec P180. als je een strakke koele stille zeer ruime helaas ook zeer zware doch goedkope kast wilt, is dit een goede keus. Ze zit rond de € 120. Ik hoor mijn 7900GTX wat zoemen op de achtergrond maar zeker niet overdreven.
Misschien als je niet gaat overclocken of sli gebruiken naar een eenvoudiger mobo gaan? Asus A8N-E PCI-E is zeer scherp geprijsd met een hoop opties erbij. Zit zo rond de € 90
Van cooler heb ik met mijn gelijkaardig systeem wel mijn Antec HE 430 Watt moeten inwisselen tegen een Antec True Power 550 W. 430 was te weinig (of er scheelde iets met de voltverdeling). Als je verschillende drives en HDs wilt inbouwen zou ik toch voor een iets zwaardere voeding gaan
De AMD64 X2 4400 Boxed komt met een cooler die in de P180 zeer stil draait (als je Qfan aanzet draait deze maar rond de 600 rpms op 30C, stressed zal het wel meer zijn maar van geluid hoor ik toch geen verschil). Dat zou u weer wat geld op een extra fan uitsparen. Misschien nog genoeg over voor een Logitech G5 muisje €65?
succes

Edit: info over uw mobo niet gelezen, negeer dat dan maar ;-)

Gunstn

Legacy Member
muis, toetsenbord en 2 schermen heb ik al ;)
ik heb een mx 518 muisje, van de voeding zal ik ff navragen in pc shop :)
en ik kies liefst voor msi omdat ik ervaring ermee heb, zelfde met nvidia graka's :)

Gunstn

Legacy Member
ben vandaag naar pc shop gegaan en dit word het :
amd athlon x2 4400+
MSi k8n neo4 FI
XFX 7900gtx extreme(overclockte)
western digital 300 gb
ANTEC TP2 480P BLUE
Akasa AK-920
NZXT Lexa
Pinnacle systems pctv 50I

Gunstn

Legacy Member
ram heb ik al ;) maar ik ga er nog GEIL Value Dual Channel 2x512Mb PC3200 400MHz 5ns 2.55-2.65V CL 2.5 8-4-4 2T GE1GB3200BDC bij steken :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan