Archief - nieuwe multimedia pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

brc

Legacy Member
hmm zou een systeemke mogen samenstellen maar moet voldoen aan volgende eisen.

Budget : +/- een 1200€ (scherm keyboard en muis nog nie meegerekend)
moet een tft-tje bij liefst 8ms (eventueel met dode pixelgarantie ??)
en een wireless desktopje


systeem, moet dienen voor multimedia-doeleinden
fotobewerking en digitale-videotoepassingen


Dus graag met de nodige in- en outputs op het systeemke

met dvd-writer natuurlijk en wat reserve aan ram en harde schijfruimte :)
harde schijfruimte liefst 2 schijven (1 systeemschijf en min 1 dataschijf)


op dit systeem gaat NIET gegamed worden dus daar moet geen rekening mee gehouden worden.

weet niet of ik wat vergeten ben...
bedankt al voor het advies

grtz

JackF

Legacy Member
Moet daar een besturingssysteem bij of andere software (antivirus,.... ) ?
Ga je de PC zelf assembleren of wil je deze gemonteerd zien ?

brc

Legacy Member
mag win xp home bij en een goeie antivirus

montage - installatie doe ik dan zelf

Davion

Legacy Member
Antec Sonata II 450W
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
2x1024MB DDR400/PC3200 Value
GeForce 7300
Creative Audigy 2/4/X-Fi
WD HDD 320GB SATA WD3200JD
BenQ DW-1650

brc

Legacy Member
@ jense777 ik dacht het gevraagd te hebben aan Davion
(toch bedankt voor je lijst)

Forcom is geen (en zal het nooit meer zijn) optie voor mij....
meeeer dan slecht bij gevaren....

tones 100%
andere nog geen ervaring...

Jense777

Legacy Member
Kroket ik dacht u gewoon effe die shops te geven, zal het niet meer doen hoor in 't vervolg...

brc

Legacy Member
jense....

:s ik val je niet aan .... srry.....
maar heb gewoon immens slechte ervaring met forcom...

@davion bedoelde vooral: waar heb jij da lijstje samengesteld ?

n0sTRa

Legacy Member
Antec Sonata II 450 W €119.00
Gigabyte K8N51PVMT-9 socket 939 €93.00
AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket 939 €488.00
Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL3 (F1-3200PHU2-2GBNT) €163.00
Seagate 80 Gb SATAII 3.0 GB/S 7200rpm 8mb €55.00
Seagate 300Gb SATAII 3.0GB/S 7200 rpm 16mb €119.00
BenQ DW1655 16x Dual Layer DVD-RW zwart Lightscribe Retail €58.50
Totaal: €1,095.50

Antec Sonata II 450 W €119.00
Gigabyte 8i945P PRO socket 775 €131.00
Intel box P4 940 3.2Hz Dual Core 2 x 2mb socket 775 €477.00
XFX 7300GS 256mb DDRII TV-out/DVI PCI-express €73.00
Gskill DDRII 2 x 1GB PC4200 CL4-4-4-12 (F2-4200PHU2-2GBNT) €152.00
Seagate 80 Gb SATAII 3.0 GB/S 7200rpm 8mb €55.00
Seagate 300Gb SATAII 3.0GB/S 7200 rpm 16mb €119.00
BenQ DW1655 16x Dual Layer DVD-RW zwart Lightscribe Retail €58.50

Totaal: €1,184.50


Als monitor mss dees nemen:
Neovo F-417 17" TFT zwart/zilver 12 ms €230.00

Het is wel 12ms maar pc dient toch niet om te gamen en als moest je erop gamen zou er nog geen probleem zijn.

Als keyboard heb ik enkele mooie setjes, met de twee laatste heb ik ervaring:

Logitech Cordless Desktop S510 Black/Silver €59.00
Logitech MX3000 cordless desktop €83.00
Logitech MX5000 cordless desktop €140.00

Davion

Legacy Member
@brc: nergens, gewoon goede onderdelen.

n0sTRa's AMD config is ook een aanrader.

brc

Legacy Member
:bow:
ben er zelf al verlekkerd op :p
@nostra : vanwaar komen die prijzen ?

in elk geval al bedankt voor de reply's

The Frak

Legacy Member
Ik weet niet of je er al over nagedacht hebt, maar hoeveel wil je uitgeven aan dat beeldscherm?
Je zegt dat je pc gaat dienen voor fotobewerking, dus je hecht wel belang aan een nauwkeurige kleurenweergave, denk ik?
Je zal dan in ieder geval een beter scherm nodig hebben dan die Neovo. Een goed alternatief is de Samsung 204T (is wel iets van een € 600 op www.dcom.be).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een goed draadloos toetsenbord is (vind ik) de Logitech UltraX Media Desktop.
Lekker compact, geen overbodige sneltoetsen en typt zalig. :)

brc

Legacy Member
hola, ik spreek wel over foto- en videobewerking maar laat het ons maar op een heel licht amateursniveau houden.... 600€ voor een scherm is wat teveel van het goede.... toch bedankt voor je opmerking ;)
dat scherm als die Neovo lijkt wel iets... een 17" of 19" dat zien we dan wel...

The Frak

Legacy Member
brc zei:
hola, ik spreek wel over foto- en videobewerking maar laat het ons maar op een heel licht amateursniveau houden.... 600€ voor een scherm is wat teveel van het goede.... toch bedankt voor je opmerking ;)
dat scherm als die Neovo lijkt wel iets... een 17" of 19" dat zien we dan wel...

In dat geval is die Samsung ms wat overdreven. :)
Maar toch ... misschien moet je eens kijken op de site van Dell. Zij bieden nu 25% korting op hun 17" en 19" TFT's. Het handige aan deze schermen zijn de USB poorten en bovendien hebben zij ook nog DVI-aansluiting, wat voor een beter beeld zorgt.

brc

Legacy Member
een bestelling geplaatst na een paar weken nog niets vernomen, verschillende malen gebeld beloven telkens terug te bellen maar gebeurde dus nie... en enkele weken later als ik dan nog maar eens zelf opbelde hadden ze de processor nog ni binnen of zo en den desktopsetup hadden ze ook nie.... en als ik me ni vergis was er nog een probleem met de grafische kaart ook... als ge dan vraagt hoe of wa ??? konden ze geen antwoord geven en gingen ze terug bellen... nu ja... heb het dan alles afgebeld... alles elders besteld en nadat ik alles al ontvangen had van die andere kreeg ik diezelfde week telefoon met de vraag of het nu nog moest geleverd worden want ze dachten dat ze de bestelling dubbel hadden klaargezet....

ik zit ook in de verkoop (andere materialen dan maar alle) en weet toch wel zeker dat zo'n situaties heel wat wrevel opwekken en voor mij nie door de beugel geraken.... wat mij betreft nooit iets meer van forcom... goedkoper of nie....

The Frak

Legacy Member
Mijn ervaring met forcom is dat je meestal lang moet wachten voordat alles geleverd is. Ik had dit voor met mijn oudere pc, was een toen superaanbieding (2.4 Ghz, 256 MB 9800AIW, 17" tft => 3j geleden !!!) en ik had de pech dat er juist een computerbeurs was geweest.
Die mannen zaten met 100+ bestellingen, wel indrukwekkend als je weet dat de winkel (de vorige, niet de huidige) misschien 3m op 3m was. (zonder magazijn natuurlijk)
Ze hadden mn processor toen wel veranderd in een 2.6 Ghz want ik heb bijna twee maanden moeten wachten.

Een vriend van mij had zo eens een 9800Pro besteld, toen bleek dat ie einde reeks was, kreeg hij een 6800S in de plaats!

Zo zie je maar; er zijn er altijd wel met slechte ervaringen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan