Archief - Nieuwe Graphics Card

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trebby

Legacy Member
Ik zou me dus wagen aan een nieuw kaartje.

Huidig systeem:

P4 2.8 - 1.5GB DDR RAM - FX 5600 256MB

Ik had gedacht aan een 7800gs AGP maar is er nog een betere optie die misschien dezelfde resultaten geeft voor een goedkopere prijs? Waarvoor zou ze dienen: gaming ofcoures :) vooral dan om zware games in hun volle pracht te kunnen bewonderen

Gelieve ook meteen bij te zeggen waar het mogelijk is (binnen België) om jouw voorstel te kopen.

Mette2

Legacy Member
De 7800GS is zeker een goede keuze, maar wat is te duur voor jouw? Voor 300€ kan je die kaart hier in BE verkrijgen, hier bv. www.tones.be

PineMangoes

Legacy Member
Budget? Er zijn geen goedkopere AGP kaarten die 't zelfde presteren als de 7800 GS. Misschien een 6800 GT op vloeibare stikstof, maar das ook bepaald niet goedkoop :woohoo:

boostah

Legacy Member
idd ik vindt die 7800gs misschien iets te straf voor u systeem

Trebby

Legacy Member
@Mette2: ik had ook al op die dollarshop gekeken en zag daar die 7800 staan 254 euro incl btw en dan daar nog een dikke 15€ voor onder rembours erbij komt dan nog goedkoper uit dan ik ze hier in België zou kunnen krijgen

@Davion: bedoel je deze: http://www.dollarshop.nl/shopDetail.php?contentid=360&catId=34&categoryid=34

wat zou dan het verschil zijn? of beter, hoe groot zou het verschil zijn tussen de 7800gs en 6800gt? en ik bedole dan of het echt merkbaar is of niet

want als ik het zo eens vergelijk:
7800gs: core clock 375 MHz
memory clock 1.2 GHz
6800GT: Core Clock 350 MHz
Memory Clock 1 Ghz

Beide dan nog met 256MB DDR3

als die 6800gt op die link die ik hierboven gegeven goed is dan ga ik hem vanavond nog bestellen, onder rembours is hopelijk veilig genoeg? of sturen ze niet naar belgië wat wel een domper zou zijn :p

Trebby

Legacy Member
boostah zei:
idd ik vindt die 7800gs misschien iets te straf voor u systeem

volgens sommige review die ik heb gelezen is deze 7800gs zelfs een overbodige aankoop aangezien de 6800gt bijna dezelfde prestaties levert voor een veel goedkopere prijs


@ Davion: hoeveel frames schat je :p als ik bijvoorbeeld nu fear met moeite kan draaien op de laagste settings, dan geraak ik hiermee op zeer hoog overal tot hoeveel FPS? 60?

-dawnz-

Legacy Member
PineMangoes zei:
Budget? Er zijn geen goedkopere AGP kaarten die 't zelfde presteren als de 7800 GS. Misschien een 6800 GT op vloeibare stikstof, maar das ook bepaald niet goedkoop :woohoo:
man een 6800GT op 450/1200 is eve snel als een 7800GS :)
of soms zelf sneller :)

Davion

Legacy Member
Maar dat halen ze niet, als je 425/1150 haalt ben je al goed af hoor.
Hoeveel frames je gaat halen kan ik niet zeggen, echter kan ik wel zeggen dat het zeker vloeiend zal verlopen en dat er weinig verschil zal zijn.

Trebby

Legacy Member
allez, dan ben ik zo goed als zeker :)

nu hopen dat er nog in stock zijn want er staat niet bijvermeld of er nog zijn of niet :s

tenzij...:p er iemand een nog goedkopere plaats weet of ergens in belgië met prijzen die in de buurt liggen van die van hier :) (enkel bankoverschrijving of rembours)

PineMangoes

Legacy Member
-dawnz- zei:
man een 6800GT op 450/1200 is eve snel als een 7800GS :)
of soms zelf sneller :)

Ja, maar een 7800 GS op 470/1400 veegt de vloer aan met uw 450/1200 GT. En dat zijn wél realistische clocks :) Er zijn weinig kaarten die zo fel overklokbaar zijn als de 7800 GS.

Voor een p4 op 2.8 is de 7800 GS wel wat te straf, ja. De 6800 GT zal ook fel bottlenecked zijn lijkt me, maar voor die prijs zou 'k hem zeker niet laten liggen. In driekwart van alle retailshops in vlaanderen vragen ze meer voor een 6600 GT! :doh:

Trebby

Legacy Member
hoezo geremd? veel ofwa? :s anders wacht ik beter nog een half jaar en volledige nieuwe pc eh

PineMangoes

Legacy Member
Mja, het is een blijft een Intel é; denk dat je een bottleneck van een 10-20% kan verwachten. Maar zoals ik al zei, voor zo'n prijs valt ie echt niet te versmaden...

Trebby

Legacy Member
da klinkt ni goe :p 10 a 20 percent is toch al een stuk hoor :s of ben ik bezorgd om niets?

PineMangoes

Legacy Member
Die 10-20% percent maakt helemaal geen ******* uit als je hem vergelijkt met de 300% winst die je zal boeken in vgl met je FX5600 :) Kopen die handel.

Trebby

Legacy Member
ok, weer geruster gestelt :p

ga beslissing vrijdag nemen, na m'n allerlaatste rapport op middelbare school :D

PineMangoes

Legacy Member
Door een p4 2.8? lijkt me toch echt wel hoor davion. Maar goed, geen reden om 'm niet te kopen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan