Archief - Nieuwe (goedkope) muis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

King of rs14

Legacy Member
Heey allemaal,

Ik ben op zoek naar een muis van rond de 30€. Mijn oog is gevallen op volgende 3 muizen, maar ik ben slecht in beslissen...
- Logitech M505
- Logitech M510
- Razer Abyssus

Op dit moment zou ik eerder voor de Logitech M505 of M510 kiezen dan de razer, maar van velen hoor ik dat Razer gewoon beter is dan Logitech?

Als ik dan toch voor Logitech zou gaan, zou ik dan voor de M505 of voor de M510 gaan?

Alvast bedankt!

Ampie

Legacy Member
Kan je geen mx518 op de kop meer tikken? Ik heb zelf al 4jaar een razer copperhead en altijd heel content van geweest!

moloko

Legacy Member
Ampie zei:
Kan je geen mx518 op de kop meer tikken? Ik heb zelf al 4jaar een razer copperhead en altijd heel content van geweest!

Zijn uw voetjes van die muis ook zo vlug versleten?En waar vind ik nieuwe?

R3L4X

Legacy Member
moloko zei:
Zijn uw voetjes van die muis ook zo vlug versleten?En waar vind ik nieuwe?

Nope, je moet een muismat gebruiken he? Dan is daar geen slijtage op te vinden, enigste waar je wel eens last van kan hebben is dode huidcellen maar die krijg je er zo weer af.

King of rs14

Legacy Member
Waarom zou ik voor een verouderde muis van 6 jaar kiezen? :S Hij heeft heel lage dpi en is bedraad...

R3L4X

Legacy Member
Muis is totaal niet verouderd, wireless (game) muizen beginnen rond de 40 euro, tenzij een aantal logitech modellen. DPI is puur cijfers, puur voor de consument te doen geloven dat als hij een hoge DPI heeft hij daarmee een goeie muis heeft.

King of rs14

Legacy Member
Maar waarin is die MX518 dan beter dan bv de M505, die wel draadloos is?

R3L4X

Legacy Member
Moeilijk om daarop een antwoord te geven, beste is door gewoon die muizen te proberen, want die ligt voor iedereen anders (beter/slechter) in de hand.

Hangt ook af van wat je gaat doen, als je gaat gamen zou ik voor de MX518/Razer Abyssus gaan. Wordt er zelden mee gegamed zou ik voor een van de draadloze modellen gaan (eerst wat reviews lezen dan).

dask

Legacy Member
Vanwaar altijd die vooroordelen dat met een draadloze muis niet deftig gegamed kan worden?

King of rs14

Legacy Member
Vraag ik me ook af eigenlijk; ik vind die draad eerder in de weg zitten dan voordeel hebben :/

Bijkomende vraag: Aangezien ik mijn muis vervang, moet ik mijn toetsenbord ook vervangen (werkt op dezelfde medion-rommel-ontvanger)

Heeft iemand tips voor een goedkoop maar degelijk toetsenbord? (Draad(loos) maakt niet uit, gebruik toch grotendeels mijn toetsenbord van mijn laptop)

piemel

Legacy Member
waarom uw toetsenbord vervangen als dat niet kapot is? het lijkt mij niet zo dat omdat uw muis nu niet meer in dat setje zit, dat uw toetsenbord ook niet meer werkt. :s

King of rs14

Legacy Member
Omdat het telkens een heel gesleur is om alles mee te nemen:

- Draadloze muis van medion
- oplaadkabel van medion voor muis (aangezien deze niet meer draadloos werkt -.-)
- Grote ontvanger van medion voor signalen, met een lange kabel aan
- Toetsenbord

Als ik mijn muis vervang, zit ik dus nog steeds met die vervelende grote ontvanger. Dan koop ik veel liever een nieuw toetsenbord (die ev. op de unifying ontvanger van Logitech aangesloten kan worden)

dask

Legacy Member
Heerlijke acties bij Logitech

1 combi set + M515 (30€: actie tem 17/10)
Logitech BE - - Wireless Keyboard & Mouse Combo MK520
50€
+

Logitech NL - - Couch Mouse M515
30€
= 80€

op zoek gaan naar iemand met een kapotte logitech muis
inruilactie -20%
Inruilprogramma

80€-16€= 64€
Voor een erg proper toetsenbord en 2 draadloze muizen (de "slechtste" voor in de tas/op verplaatsing)


Of 1 combi:

Logitech BE - - Bundle: Wireless Mouse M505 Keyboard K340
65€

met inruilactie -20%

65-13= 52€
Ik vind wel dit keyboard maar niks, met die pijltjestoetsen en het kleinere formaat.

Het belangrijkste is wel of de muisvorm je hand goed bevalt.

King of rs14

Legacy Member
Oh wow, die deal van die Logitech M515 muis lijkt wel heel mooi! Ook als ik geen toetsenbord zou kopen!

Is die M515 muis beter dan de M505? (zeer belangrijk: hij mag geen full-hand-grip muis zijn, weet niet echt hoe dit noemt)

King of rs14

Legacy Member
Daar heb je wel gelijk in. Manman, teveel keus is echt niet goed :P

Ik denk dat ik voorlopig die M505 muis ga bestellen (via Redcoon, vindt hem daar voor 25€), en dan zie ik later wel hoe ik het met het toetsenbord doe.

Spijtig dat Logitech geen goedkope draadloze toetsenborden aanbied zonder bundels

dask

Legacy Member
idd, misschien een paar weken/maanden wachten tot er een geschikt toetsenbord voor jou van Logitech op de markt komt met de unifying thing :)

De M505 ziet er heel netjes uit!

wieda

Legacy Member
Vergeet niet dat de batterijen voor een game-muis om de haverklap leeg zijn.

Davion

Legacy Member
Hoort op Aankoopadvies, moved.

Voor gaming maakt draad of draadloos imho niets uit, ik heb hier nog een 7 jaar oude Logitech MX700 met bijbehorend tobo, en werkt nog steeds perfect.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan