Archief - Nieuwe game pc (help?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jasper4

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik zoek iemand die mij een goede opstelling kan geven voor een goede sterke game pc.
Ik heb zelf totaal geen verstand van hoe een pc in elkaar steekt (word dan inderdaad miss een keer tijd?) en heb ze hiervoor ook zo uit de winkel geplukt.
mijn budget ligt rond de 1100 max 1200 euro.
Ik wil er voornamelijk grote (online)games op spelen (wow misschien weer op pakken, guildwars 2 kopen?) en die speel ik het liefst met alles op full (high end).
Windows 7 (office) heb ik zelf.
Het assembleren van de computer gaat mij ook niet lukken maar op sites als Azerty bieden zij de uitkomst door dat voor me te doen.
kan iemand mij helpen (tips, line ups, goede kant en klaar?)

Bij voorbaat dank,
Jasper

Jasper4

Legacy Member
koolcast zei:

Is dit genoeg om alle games op full te spelen?
is het een goed idee om er mischien 2 grafische kaarten in te doen? het moet verschil maken maar ik ben bijvoorbeeld niet van plan om op 2 beeldschermen bezig te zijn.

Twinturbo

Legacy Member
Neem dan eerder ASUS P8P67 Pro B3 Revision @ Azerty

Aangezien het enigste verschil tussen de gewone en de Gen3 de ondersteuning voor PCI-E 3.0 is, en dit gaat enkel pas als je er een Ivy Bridge processor insteekt. Betwijfel dat de meeste mensen al na 1 generatie al een nieuwe processor gaan steken.

Zelf een pc ineensteken is niet alleen gemakkelijk en leerrijk, maar ook vooral goedkoop ;)

Heb er een SSD bijgedaan, moederbord veranderd en 8Gb ram gestoken.
Azerty

Een enkele 6950 is al meer dan snel genoeg voor beide games op very high te spelen.

Jasper4

Legacy Member
koolcast zei:
4GB ram is meer dan genoeg...

de ram discussie duurt al heel lang en ik vind het jammer dat ik er zelf weinig verstand van heb.
Ik heb opzich het budget om voor wat meer ram te gaan dus ik denk niet dat het heel erg is als het erin zit, om als het waren een beetje op safe te spelen.
tenzij iemand me dan voor de kop gaat slaan :)


Een desktop zelf in elkaar zetten heb ik echt nog nooit gedaan en ik weet ook niet of ik het wel aandurf. (heb zelf nog maar een paar keer deze desktop open gemaakt en wat ik toen elke keer wou doen lukt ook niet)

Twinturbo

Legacy Member
Ze smijten tegenwoordig de latjes naar je hoofd.
Hij heeft er ook het budget voor, dus toekomstgericht: waarom niet.

Twinturbo

Legacy Member
Dat is wel zonder assemblage zodat je het weet.

Met 1 enkele kaart kan je 3 schermen aansturen.

Nu hou je ook de mogelijkheid open tot overklokken en een toekomstige 6950 Crossfire, zonder dat je iets moet veranderen of bijkopen (behalve de 2de 6950 zelf natuurlijk :))

Jasper4

Legacy Member
Twinturbo zei:
Nu hou je ook de mogelijkheid open tot overklokken en een toekomstige 6950 Crossfire, zonder dat je iets moet veranderen of bijkopen (behalve de 2de 6950 zelf natuurlijk :))

haha oke thanks, nou dat overklokken dat laat ik maar voor wat het is, denk niet dat ik daar voldoende ervaring voor heb.

assemblage is gellukkig niet al te duur en met mijn handigheid kan ik miss wat extra garantie kopen :doh:

piemel

Legacy Member
Damn.... 37 euro voor 2x4GB :o

kan mij btw iemand eens uitleggen wat er zo momenteel beter is aan die dirt 3... ik zoek daar wat op google, maar vind niet zo snel iets.

Niet dat ik er aan twijfel, maar wil gewoon weten wat :).

Twinturbo

Legacy Member

Jasper4

Legacy Member
Ik heb er een nachtje over geslapen en ik denk bij mezelf ik heb nog budget over en rand apparatuur heb ik al, kan ik het dan niet beter in de computer stoppen?

koolcast

Legacy Member
Misschien een Blu-ray?
Ik zou het overige geld bijhouden voor latere upgrade's.;)

Jasper4

Legacy Member
oke nou ik wil in iedergeval iedereen van harte bedanken voor de hulp en de tips.
ik laat nog weten hoe de desktop bevalt als hij binnen is.

thnx!

Jasper4

Legacy Member
WOOT!
toch nog een vraagje.
aangezien het geluid van mijn pc die ik nu heb uit mijn beeldscherm komt, denk ik dat ik dus eigenlijk ook een audio setje erbij nodig heb.
budget dat ik daarvoor uit wil besteden is rond de 50 a 60 euro.
wat is een aanrader?

mdgf

Legacy Member
Moeten dat speakers zijn? Voor 50€ kun je normaal wel een creative aurvana live! vinden, een héél degelijke headphone (rebranded denon d1001 (~120€)) voor die prijs.

Kzie wel dat die bij azerty ineens 65€ kost terwijl hij er altijd 45€ heeft gekost...

Jasper4

Legacy Member
mdgf zei:
Moeten dat speakers zijn? Voor 50€ kun je normaal wel een creative aurvana live! vinden, een héél degelijke headphone (rebranded denon d1001 (~120€)) voor die prijs.

Kzie wel dat die bij azerty ineens 65€ kost terwijl hij er altijd 45€ heeft gekost...

bedankt voor de tip maar het moeten eigenlijk wel speakers zijn, ik heb een hekel aan een headset.

mdgf

Legacy Member
Eenmaal je een goede koptelefoon (headphone, geen headset, das NIET voor muziek) koopt wil je nooit nog terug naar speakers, trust me on that one (sinds ik mijn Sennheiser HD555 heb, kan ik niet geloven dat ik al die jaren naar mijn 2.1 setje geluisterd heb, nu klinkt dat precies alsof ik mijn trommelvliezen aan het martelen ben) ;). Comfortabeler dan die wordt het wel bijna niet.

Het is niet mijn terrein, maar ik heb zo'n beetje mijn twijfels of er veel verschil qua geluidskwaliteit gaat zitten tussen verschillende speakersets van 50€.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan