Archief - Nieuwe aldi pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

capaldi100

Legacy Member
Is deze aldi pc de moeite waard prijs/kwaliteit of is er beter en zo ja wat?

# Intel® Pentium® D Dual Core-processor 830
# 3.0 GHz
# 250 GB harde schijf
# 2 x 1 MB L2-cache
# DDR2 SDRAM 533 MHz van 1024 MB met 64-bits dual channel memory (één uitbreidingsslot beschikbaar)
# 8MB cache S-ATA 150-interface
# 7200 tpm
# NVIDIA® GeForce 6700XL High-End videokaart
# ingebouwde televisiefunctie:
2x DVB-S (digitale satellietontvangst)/
2x DVB-T (digitale TV voor overal)/
2x analoge TV/kabel,
# multistandaard Dual Layer DVD/CD-brander 16x
# Microsoft® Windows®XP Home Edition SP2
(OEM-versie, voorgeïnstalleerd en op Recovery-CD)


3 jaar garantie,
incl. 4,5 EUR Recupel


Topprestaties op alle gebieden:
TV • AUDIO • VIDEO • INTERNET • KANTOORTOEPASSINGEN

http://www.aldi.be/ALDI_BN/home.htm of in folder...

SMa

Legacy Member
https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/gedeeltelijke-upgrade-pc.404543
lees vanaf post 8

nadelen:
- een 8xx cpu
- DDR2-533MHz (is niet sneller dan DDR-400MHz door de verhoogde latency)
- geen overclock-mogelijkheden (zoals met iedere Aldi-pc)
- te kleine behuizing, zorgt voor warmte problemen
- veel prul

voordelen
+ veel prul (voor mensen die tv-kijken met hun pc is dat een héél goede tv-kaart)
+ Microsoft Windows XP Home Edition meegeleverd
+ zoals altijd een mooie design kast
+ leuke functie voor de externe harddisk (als je die erbij koopt)

als je volledig hetzelfde systeem zou samenstellen zul je zo'n 100 à 200 euro boven hun prijs zitten, dus dat zit wel goed
maar zoals altijd zal deze pc weer problemen geven in de zomer (warmte)

lampke

Legacy Member
De kasten zijn enorm verbeterd sinds de md8800, ze zijn ook een heel stuk groter geworden. Er is trouwens ook nog plaats voor een extra out fan van 80 *80.
Ik zou eerder wachten tot de pc van november want dze pc heeft eigenlijk niets nieuws tov de md8800 die in november verscheen hij is alleen 100 euro goedkoper. Ik denk dat ze gewoon nog een hoop over hadden.
In november is er een compleet nieuwe pc naar traditie. Ik hoop dat ze dan eindelijk naar amd gaan gaan.

Yank

Legacy Member
lampke zei:
Ik hoop dat ze dan eindelijk naar amd gaan gaan.
Met de resultaten van Conroe zou ik eerder hopen dat ze bij Intel blijven :)

OT: as usual: geen slechte pc voor z'n prijs, maar als je wat features laat vallen (die de meesten niet gebruiken) heb je voor hetzelfde geld een zelf samengestelde pc. Ook pc voor heel ruim publiek, je kunt er ongeveer alles mee doen.
Persoonlijk heb ek ook niet zo'n goeie ervaring met toestellen uit de Aldi (en supermarkten in het algemeen), dus 'k zou er zelf geen meer kopen.

white-hat

Legacy Member
ik ben nog altijd van mening dat de ALDI pc's zeer goed zijn,dit uiteraard voor een huis tuin en keukengebruiker,je kan er zowat alles en meer mee doen dan dat een doordeweekse computergebruiker nodig heeft.

persoonlijk laat ik deze links liggen omdat de kwaliteit van de hardware soms weleens te wensen overlaat.en uiteraard is OC'en uitgesloten.

voor die prijs heb je volgens mij al een deftig kwaliteitssysteem waarvan je zeker geen klachten zal hebben

TekkaBlade

Legacy Member
Heel handig voor mensen die niet over de kennis beschikken om zelf een pc samen te stellen.
Al bij al krijg je waar voor je geld hoewel ik alle software en bepaalde features van de pc niet nodig heb. High end is het ook niet maar ja...
Service van medion ( GSC in Gent ) is heel goed. Mogelijkheid tot gratis terug opsturen van de pc en maximum wachttijd is 2 weken, afhankelijk van wanneer je het toestel het binnengedragen.

eniac

Legacy Member
white-hat zei:
ik ben nog altijd van mening dat de ALDI pc's zeer goed zijn,dit uiteraard voor een huis tuin en keukengebruiker

De gemiddelde huis-, tuin- en keukengebruiker heeft geen PC nodig van 1000 euro.

Je kan voor veel mensen een meer gepersonaliseerd systeem samenstellen dat niet hoger van prijs zal liggen en dat bvb een niet-afgeknepen moederbord bevat.

Natuurlijk, als je ECHT alles gebruikt wat erin zit, dan is de prijs niet te kloppen.

lampke zei:
Er is trouwens ook nog plaats voor een extra out fan van 80 *80.

Dat het nu ene van 120mm zou zijn, okee... Maar een outtake van 80mm is niet echt iets om over naar huis te schrijven, het is gewoon het minimum aanvaardbare.

Davion

Legacy Member
- Ze konden hem de ook gewoon insteken hé sjezes, als ge bij Intel elkes keer zoveel procs in ene keer koopt, kunde bij Enermax of CoolerMaster of Akasa ofzo ook zoveel fannek's in ene keer kopen hé imo.

B!G Fr@nk!3

Legacy Member
Dit kan ik mss ook in deze thread vragen?
Is de externe HD dewelke ze vanaf 29/03/06 aanbieden, de moeite om aan te schaffen?

Specs:
Externe harde schijf: tot 75000 foto's, 55000 mp3-titels of 150 uur film

* 250 GB
* USB 2.0
* plug & play
* 8 MB cache
* 7200 t/min
* transferrate: ca. 480 mbit/sec.,
* aluminium behuizing

3 jaar garantie,
incl. 0,50 EUR Recupel.
149 €

coap

Legacy Member
B!G Fr@nk!3 zei:
Dit kan ik mss ook in deze thread vragen?
Is de externe HD dewelke ze vanaf 29/03/06 aanbieden, de moeite om aan te schaffen?

Specs:
Externe harde schijf: tot 75000 foto's, 55000 mp3-titels of 150 uur film

* 250 GB
* USB 2.0
* plug & play
* 8 MB cache
* 7200 t/min
* transferrate: ca. 480 mbit/sec.,
* aluminium behuizing

3 jaar garantie,
incl. 0,50 EUR Recupel.
149 €

die harde schijven zijn meestal wel deftig de laaste waren seagate baracuda's dat er in zaten alleen die behuizing trekt op ni veel .

ComputerVISTA

Legacy Member
Wachten op de foto's van de binnen kant, voorige modellen hadden altijd veeeeeeeeel te weinig koeling zodat bepaalde onderdelen gloeiend heet werden, hdd's stierven, cpu gingen over de nek etc etc.... Hopelijk steken ze nu voor een paar euro meer op zen minst een front en back fan...

En hopelijk is de assemblage ook deftiger gedaan want ik heb er nog in men pollekes gehad waar de hdd, diskette en zelf cdrom spelers maar vast hingen met 1 vijs of zelf zonder... Cpu koelingen die niet deftig geplaceerd waren of geen of veeeeel te veeeeel koelpasta.

Als ze daar wat aan doen heb je een mooi pc'tje voor niet al te veel geld. Stel bij jezelf wel de vraag of je al die prullen wel nodig hebt. ZOniet zwier die der uit en stel jezelf een even duur en sneller systeem samen.

debslets666

Legacy Member
de vraag is kan ik daar vlot WoW op spelen? Meer doe ik niet meer met mijn pc hehe

eniac

Legacy Member
debslets666 zei:
de vraag is kan ik daar vlot WoW op spelen? Meer doe ik niet meer met mijn pc hehe

Als ge er niet meer mee doet dan dat kunt ge een PC kopen voor hetzelfde geld waarop games nog veel vlotter gaan draaien.

Insaniacx

Legacy Member
Idd zou ik Tv kaart prul enz der uitlaten en een deftige Videokaart kopen, dan kunde WoW met alles open draaien ;)

Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire 1 € 99
AMD Athlon64 X2 3800+ 64bit Boxed Sckt939 1 € 309.96
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4550 - PROMO ! 1 € 39
Maxtor 160GB Sata II 7200rpm 1 € 74.95
Gigabyte K8NF9 nVidia nForce4 1 € 91
Asus EN7900GT TOP 2DHT 256MB Tv-DVI-I/HDTV € 335
Corsair 1Gb Valueselect PC3200 Cas 3 85 €

=> 1035€ Maar dan hebde wel een kick-ass videokaart, een deftige case, betere CPU,... Eventueel pakte een 6800Gs ofzo scheelt 100€ en betaalde daar uwen windows van dan zijde nog een pak beter af.

SMa

Legacy Member
coap zei:
die harde schijven zijn meestal wel deftig de laaste waren seagate baracuda's dat er in zaten alleen die behuizing trekt op ni veel .
deftig? :eek:
ik heb hier WD JD's uit de Medion 8386, en die trekken echt op geen kloten, boven de 40° worden ze onstabiel en is de gemiddelde transfer rate 35-40MB/s (terwijl dit +-55 tot 60MB/s zou moeten zijn)
in de winter is dat geen probleem, maar in de zomer worden ze veel te warm

het merk zegt niet alles, ik heb hier al WD JS's gehad (ook 160Gb), en die deden het echt heel goed

Seagate is een degelijk merk, maar dat wil niet zeggen dat Medion hun kwaliteit koopt, het kan evengoed hun "afval" zijn, die Seagate anders niet durft te verkopen

ik vraag me af wat de meeste problemen zijn die ze bij GSC binnenkrijgen
tzal wrs het harde schijf probleem zijn die op kop staat... (mss dat Exit dit weet? :p)

TekkaBlade

Legacy Member
sheep zei:
deftig? :eek:
ik heb hier WD JD's uit de Medion 8386, en die trekken echt op geen kloten, boven de 40° worden ze onstabiel en is de gemiddelde transfer rate 35-40MB/s (terwijl dit +-55 tot 60MB/s zou moeten zijn)
in de winter is dat geen probleem, maar in de zomer worden ze veel te warm

het merk zegt niet alles, ik heb hier al WD JS's gehad (ook 160Gb), en die deden het echt heel goed

Seagate is een degelijk merk, maar dat wil niet zeggen dat Medion hun kwaliteit koopt, het kan evengoed hun "afval" zijn, die Seagate anders niet durft te verkopen

ik vraag me af wat de meeste problemen zijn die ze bij GSC binnenkrijgen
tzal wrs het harde schijf probleem zijn die op kop staat... (mss dat Exit dit weet? :p)

Ik heb al 2 maal problemen gehad met m'n Medion Seagate B. 120GB en eenmaal met hun voeding ( fortron 350 watt ) :] Ik denk ook dat deze de 2 meest voorkomende problemen zijn.
M'n broers hebben er nog nooit last mee gehad en kennissen van me ook niet... Kwestie van ongeluk zeker?

saikoboarder

Legacy Member
teveel koelpasta op aldi pc's ?
zover ik weet koop aldi nogaltijd boxed cpu's aan (en altijd al gedaan) en zit er standaard koelpasta op de koeler.

seagate zal zeker geen afval verkopen aan aldi want ze krijgen die sowieso terug als die kappot zijn.
ik heb mijn externe aldi schijf opengedraaid en de SN gecheked er was standaard garantie op en het waren geen gerepareerde schijven (refurbisch ofziets wat het dus niet was)

met een aldi pc kunt ge evenveel pech hebben als met een standaard pc die je koopt. Al weet ik uit ervaring dat ze zeer soepel zijn ivm garantie.

ik vind het ideale pc's voor ouders etc. Ge hebt er geen omkijken na,de software is allemaal legaal,goedkoop voor wat ge krijgt, multifunctioneel, ...
als gamer oid zou ik het niet direct aanraden.

SMa

Legacy Member
saikoboarder zei:
met een aldi pc kunt ge evenveel pech hebben als met een standaard pc die je koopt. Al weet ik uit ervaring dat ze zeer soepel zijn ivm garantie.

ik vind het ideale pc's voor ouders etc. Ge hebt er geen omkijken na,de software is allemaal legaal,goedkoop voor wat ge krijgt, multifunctioneel, ...
volledig mee eens, je krijgt alles wat je nodig hebt
enkel het office pakket kan imo nog beter (ik kreeg Works Suite 2003.. ben je nx mee)

en in garantie zijn ze heel zeker soepel
de eerste keer dat ik een nieuwe koeler op men graka geplaats heb was dat met "ietsje" teveel koelpasta, 2 weken later was hij stuk
ik zond men pc op naar GSC (met de nieuwe koeler er nog in) en ik kreeg zomaar een nieuwe :D ook al was het volledig men eigen fout
ze hadden zelfs de koeler geinstalleerd op de nieuwe graka
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan