Archief - Nieuwe acer 'gaming' laptop /help

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Maikie61

Legacy Member
Hallo mensen,

Momenteel heb ik een Medion Akoya p6612, heel te vreden mee op het begin. Maar tegenwoordig haal ik enkel nog een FPS van gemiddeld 25, wat dus wil niet zeggen dat ik zeer hard lagg op de meeste spellen tegenwoordig.
Ook de prestaties verminderen zienderogen. (voor hem 4 jaar te hebben, moet ik wel zeggen dat hij het geld waard was!).

Ik wil dus een nieuwe 'gaming' laptop kopen, maar heb hier niet zoveel ervaring meer.

Daarom vroeg ik mij af hoe er zoveel verschil is tussen 5400 RPM / 7200 RPM harde schijven.

Ik heb maar een beperkt budget en kwam uiteindelijk uit bij deze laptop voor maar €900.
Hij zit er heel knap uit, met 8GB RAM & een i7.
Link: AS5755G-2678G75MN | Product Model

Nu zeggen enorm veel mensen dat i7 de laptop zeer snel overhit en dat acer zijn laptops niet zo goed zijn.

Aangezien jullie mensen op 9lives veel ervaring mee hebben, wou ik even zekerheid bij mijn aankoop hebben!


Liefst van geen €900 weggooien voor een laptop die na 1 jaar al helemaal uiteenvalt.


Groetjes...

ceken12

Legacy Member
Laptops & gamen passen gewoon niet.
Zo simpel is het
En laat acer maar voor wat het is.

Just my 2 cents

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats, inderdaad, voor te gamen is een desktop duizend keer interessanter.
In de tweede plaats, zijn de processor en geheugen van zeer weinig belang voor games. Het is de grafische kaart die telt.

De snelste grafische kaart die je kunt krijgen binnen dat budget is nog altijd trager dan een 3 jaar oude HD4850, die je nu voor zo'n 30€ 2de hands op de kop kunt tikken.

Maikie61

Legacy Member
Ik kan momenteel gewoon geen desktop aanschaffen door plaatsgebrek op mijn bureau. Daarom is een laptop de enige optie, en heb ik 'gaming' tussen twee aanhalingsteken gezet.
Ik ken veel mensen die met een redelijke grote FPS (regular 80) gamen op spellen zoals COD7 met een laptop rond dezelfde prijscategorie.

Daarom zou ik even willen weten of er betere of andere rond deze prijscategorie zijn die redelijk zijn voor het gamen.

-BVR-

Legacy Member
Altijd die Acer-haat. Nergens voor nodig, maar bon. Voor hun prijs zeer degelijke laptops.

/off-topic

phate_13

Legacy Member
Voor dat geld vind je ook een GTX555, welke toch een stuk performanter is. Oftewel modellen met een HD6770 ofzo. Kijk op zijn minst voor zo'n laptop. En laat degenen met een GT540 links liggen.

phate_13

Legacy Member
Vergeet niet dat die BTO laptops standaard zonder windows komen. ;)

-BVR-

Legacy Member
Uw links werken zo uiteraard niet hé Vic ;) (en subtiel 'reputatie toekennen aan Vic' :p )

EDIT: goddamn you! :p

Vic 40+

Legacy Member
Hehe nee dat werkte niet ;),maar dan nu de goede link,
Laptops | Core | Tweakers.net Pricewatch Prijzen

Deze rij is alleen qwerty dus als dat niet gewenst is laat dat dan maar weten.Als die toch niet veel verplaatst gaat worden dan is die laatste asus wel een aardige denk ik.Bekijk ze allemaal zelf even.Er zijn er ook met een gtx 460M wat een goede laptopkaart is.

Maikie61

Legacy Member
Aangezien ik van België ben, heb ik liever Azerty, maar als je die laptop bij een andere dealer koopt, zijn ze wss toch azerty!

Maikie61

Legacy Member
De prijs voor azerty bij betalen vind ik niet erg. Het is maar door de gewoonte van het altijd te hebben gebruikt.


Vic,
De laptops in die lijst hebben allemaal GeForce GT555M, wat volgens meerdere mensen niet meer zo'n deftige videokaart is om echt op te gamen.

Heb je ook nog andere voorstellen?

Want als ik jullie zo hoor, is de laptop van de acer in de link, momenteel nog de beste keus.


Als dit ook werkelijk zo is! Laat me even weten !

phate_13

Legacy Member
De GTX460M die Vic aanhaalt is nog wel een goede vonst. Dat is een GPU van de vorige generatie, maar wel ruim(!!!) de snelste in die prijsklasse!

Maikie61

Legacy Member
Ik krijg nu al een veel beter zicht op hoe een laptop ik ga kopen.
Maar voor het 'laatste', nog één ding om zekerheid te hebben.

De videokaart speelt vooral een rol bij het spelen van games, maar hoe hard is dan het verschil in processor & RAM, als je bv op de minimum requirements van een spel speelt. Ik bedoel dus de minimum requirements qua processor speed & ram geheugen!

Maakt de videokaart dit gedeeltelijk goed? Of heb je gwn alle 3 zeer goede nodig voor het echte 'gamen'

Skidz

Legacy Member
Hangt van game tot game af.
Sommige games steunen meer op gpu, anderen op cpu.
En 4GB is genoeg hoor.

phate_13

Legacy Member
Hangt er vanaf in welke mate er bespaard wordt natuurlijk.

Maar qua geheugen moet je niet vrezen, met 4GB zul je ruim toekomen. Dat is meer dan voldoende.
Qua processor, kunnen laptopprocessoren al zeer goed mee tegenwoordig. Als je zo'n quadcore neemt, dan heb je heel(!) wat kracht in je laptop zitten.

Maikie61

Legacy Member
Skidz zei:
Hangt van game tot game af.
Sommige games steunen meer op gpu, anderen op cpu.
En 4GB is genoeg hoor.

Dat was het antwoord dat ik nodig had. Ik was namelijk altijd al aan't zoeken voor 3x 2GB of 2x 4 GB of kort gezeg maar dan 6 - 8 GB laptops.

Dat 4GB genoeg is is voor mij een hele opluchting!


Maar voor welke processor is dan minimun aangeraden?

Een i7 van 2 GhZ of een i5 van 2.5 GhZ? Of zijn dit zelfs al heel snelle processors?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan