Archief - mobo

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenshi

Legacy Member
Ik heb nu een A8N-SLI mobo zitten met een ati x800xl kaart.
Kben misschien naar ander mobo aant zien, vanwegen onder andere T2 bug van da asus mobo enzo. Kgeraak ook nie boven de 300MHz op mn FSB ...

Daarom was ik bij dit redelijk nieuw bord uitgekomen:
Asus A8R32-MVP

goeie overclock performance tot een 320MHz 1T
passief gekoeld
DDR geraakt tot 3.2V
VCore tot 1.6V ongeveer of mss hoger dno
...

Aan te raden ? of zijn er betere alternatieven
Dingen die niet goed zijn ...

Tkost wel 186€ dus als iemand ergens goedkoper vindt ...

Alvast bedankt

murrey

Legacy Member
A8N32-SLi Deluxe

gaat tot 1.75v
passief gekoelde NB
zalig mobo

Kenshi

Legacy Member
bord layout vind ik niet al te best van de A8N32
Ik heb 2 PCI kaarten en een zalman VF700 koeler, dus dan zit er een PCI kaart onmiddellijk onder die koeler wa ik nie echt wens.

Als ge dan in SLI wil draaien en ook nen dubbele koeler gebruikt verliest ge nog een PCI slot. Dan blijft er bij dat bord maar 1 PCI slot over waarbij da bord da ik vermeld nog 2.

Ovidius

Legacy Member
Ik heb ook een asus A8N-sli,
aan welke FSB hebt ge het nu lopen ? Wat is de max Vcore?
Misschien ook omdat ge een 144 hebt ( 9*200) hier de de multiplier 9 en als je een zwaarder model neemt vb. mp = 10 of 11 dan kom je toch ook al weer hoger. ( mits goede koeling)
...
PS; kun je de chipset voltage niet aanpassen maar op de deluxe/ premium versie wel ??

Kenshi

Legacy Member
nu loop ik altijd aan 272MHz FSB, maar zit vast op 300 bij OC'en.
272FSB dus ik loop ook steeds aan T2 timings.

max VCore momenteel is 1.55 en VDimm eigenlijk 2.9 omdat da asus mobo ondervolt.
chipset voltage aanpassen lukt hier niet mee, op de deluxe ook niet dacht ik. Enkel vanaf de premium

En andere CPU kopen zie ik niet echt zitten, allé ik heb mijnen opteron pas een half jaar ofzo en verkopen krijg je ook niet veel van.

Ovidius

Legacy Member
Heb je extra koeling ( vb. zalman headsink) op je chipset zitten ?
( de allerlaatse oplossing is een voltmod doen op het bordje --> www.vrforums.com)

Kenshi

Legacy Member
Yep natuurlijk staat der zo zalman blokske op :p
Daar hou ik me nie mee bezig met die voltmods, kan nie solderen en ik wil mijne garantie behouden ;)
Da lost btw niets op van die T2 timings

Ovidius

Legacy Member
wat voor ram heb je en aan welke speeds loopt het ?
( Ik heb 2*512mb twinmos speedpremium pc3500)

Kenshi

Legacy Member
Idem dus :p
Loopt aan 223MHz en kan tot een 227 dacht ik @ 2.9V dan

Kenshi

Legacy Member
Mja is afhankelijk van set tot set hoor, maar het ging dus over goede overclock mobo's ...

I know DFI is algemeen zowa het beste, maar ook vaak problemen mee. Ook nogal BIOS dependant enzo

Kenshi

Legacy Member
Mja die heeft nog lager voltage voor zn VDimms.
Kzit me BH-5 dus ja liefst toch iets van 3V

<edit> Kzal mss wel nog ff wachten tot DFI hun versie releasen op basis van de RD580 chipset

boostah

Legacy Member
ehm denk dat het misschien goed zou zijn om te wachten op het crossfire mobo van dfi, HTT kan je op 5 maal houden bij het overclocken ipv terug te schroeven, 1T ook met 4 geheugenbanks vol (kan geen enkel nforce mobo)

veel cooler, enkel moet je zorgen dat je de uli sb hebt en geen ati sb450 (brol kwa sata en usb) later komt wel de sb600 welke deze probs ni meer heeft, dus ofwel geduld en een beetje meer voordelen, ofwel zoals eerder gezegd een dfi mobo (en neem dan de expert versie diene is getuned voor bh 5 geheugen normaal gezien)

RealFlub

Legacy Member
@boostah, dat 4 geheugenbanken, dat ligt aan de memorycontroller in de processor zelf ;)

boostah

Legacy Member
hoe komt dan dat op reviews ze wel met 4 banken vol 1t kunnen draaien op een cf mobo's en niet op een nf4 mobo

geheugencontroller is niet alles he, uw nb staat nogaltijd in voor de verbinding tussen beide

Kenshi

Legacy Member
Yep was da idd tegengekomen dat het enkel op de DFI RDX200 mogelijk was toch 4 Dimms aan 1T te runnen.
Het gewone Asus A8R-MVP mobo based op de RD480 chip, kost maar iets van 110&#8364; is ook wel vrij goed, maar kan maar iets tot 260MHz aan op 1T timings. Op 2T gaat da tot een 325.

Nog even wachten tot er wa meer fabrikanten een mobo hebben op basis van dien RD580, want lijkt echt wel goeie chipset in combinatie met die Uli south bridge

Slaxz

Legacy Member
de AT8 X32 van Abit. volgens de reviews ook een zeer goed RD580 bord

Kenshi

Legacy Member
Daar was ik gisteren ook naar op zoek, maar vond niet direct reviews.
Is ook nog niet te verkrijgen zo te zien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan