Archief - kantoorpc - budget 800 €

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

feZ, man!

Legacy Member
Ik heb een budget van ongeveer 800 € gekregen om de pc op mijn werk te vervangen. Normaal gezien kopen we altijd een standaard HP model aan, wat ik eigenlijk te veel geld vind voor wat het is. Daarom heb ik ze deze keer overtuigd om een PC zelf samen te stellen. Als jullie en supermodel weten van HP of een ander groot merk mogen jullie dit natuurlijk ook voorstellen.

Ik doe eigenlijk alle usual office stuff met de pc, vooral MS Office en SQL Report Builder. Vaak moet ik wel queries draaien in MS Acces en heb altijd wel veel schermen open. Het belangrijkste is denk ik dat de PC snel opstart en snel werkt.

Ik ben altijd een leek geweest in hardware en heb vroeger ook al beroep gedaan op jullie kennis (voor mijn gamepc thuis samen te stellen) dus vraag ik jullie advies. 800 € zonder randapparatuur. Als jullie echt goeie randapparatuur weten dat zeker aan te raden is (muis, keyboard, monitor) mogen jullie ook suggesties geven, anders pak ik de standaarddingen die ik hier heb liggen.

Meestal zie ik hier op het forum kantoorpc's tegen echt budgetprijzen passeren, sinds ik hier een iets groter budget heb heb ik er een nieuwe thread voor gemaakt.

Hopelijk antwoorden jullie en al op voorhand bedankt.

jm188

Legacy Member
zelfde build als een gamepc pakken zonder de grafische kaart.

intel 2500K
asrock p67 extreme 4
8 gb kingston valueram
crucial m4 128gb ssd
samsung spinpoint f3 1terra
een basic passief grafisch kaartje.
en een kast dat je mooi vindt.
voeding weet ik niet zo direct

piemel

Legacy Member
michielsjoris zei:
zelfde build als een gamepc pakken zonder de grafische kaart.

intel 2500K
asrock p67 extreme 4
8 gb kingston valueram
crucial m4 128gb ssd
samsung spinpoint f3 1terra
een basic passief grafisch kaartje.
en een kast dat je mooi vindt.
voeding weet ik niet zo direct

kantoor pc gaat niet overklokt worden, dus een 2500K is al overbodig. In principe is een i5-2300 zelfs al ruim voldoende.

Moederbord kan ook goedkoper, RAM cava (het is nu toch goedkoop).
M4 128GB SSD zou ge beter een 64GB van maken. Waarom? Het lijkt me niet dat hij heel veel programma's gaat draaien, maar wel misschien veel data gaat hebben. Zet die op een HDD ipv een SSD.

Kast: eentje die je zelf mooi vindt, maar ook een goede geluidsisolerende kast (zeker op kantoor is dit wel leuk).

grafische kaart volledig weglaten. Zoek een H61 moederbord (asrock H61iCafe?). Heeft USB 3.0, ...
Het is nu niet omdat het budget 800 euro is, dat er ook 800 euro moet doorgeknald worden. Met 500 euro hebt ge al een schone office PC me dunkt.

Steek de rest van het geld in een goed toetsenbord + muis, en een scherm dat aangenaam is om een hele dag naar te kijken. Dat lijkt me nuttiger. ;)

jm188

Legacy Member
ge hebt gelijk, ik ging er gewoon van uit dat het geld wel op mocht aangezien het toch niet uit zijn zak kwam.

ik weet het niet bij die h61 mobos maar veel van die moederborden hebben geen onboard graka meer, daarom dat ik het vermeldde

piemel

Legacy Member
H61 heeft dit normaal wel. En ja, het komt misschien niet uit zijn eigen zak (dan zou ik ook denken om er veel zwaardere dingen in te steken dan nodig), maar hij zal er wel 8u per dag op moeten werken. :D

feZ, man!

Legacy Member
alvast bedankt voor deze suggesties:) Als sidenote: ik ben niet zelfstandig, het is de werkgever die de pc betaalt. Het budget van 800 euro is ongeveer het budget dat uitgegeven werd aan een standaard hp pc.

Een ssd kaart combineren met een normale hd of dit laten? We werken ook met netwerkschijven dus best enkel de ssd kaart?

iemand een goed voorstel van monitor en stille geluidskast?

feZ, man!

Legacy Member
Bedankt voor alle commentaar, ik heb alles eens besteld bij alternate en kom uit op een 700 euro met onderstaande config:

Aantal / Product
Info
Prijs
1 x
CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i5-2500K
4x 3300 MHz, 4x 256 kB, 6144 kB, Sandy Bridge
€ 194,90*

1 x
Voedingen tot 600 Watt
Cooler Master Silent Pro M 600W
600 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 9 x, 5 x
€ 89,90*

1 x
Behuizingen Midi Tower
Fractal Design Define R3 Silver Arrow
2x 5,25" extern, 8x 3,5" intern, ATX, µATX
€ 109,90*

1 x
DVD-reWriters Serial-ATA
ASUS DRW-24B3ST
24 / 8 / 12 speed, 24 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
€ 24,99*

1 x
Solid State Disk 2,5 inch SATA
Crucial CT128M4SSD2
128 GB, 500 / 175 MB/s, € 1,33*
€ 169,90*

1 x
Moederborden Socket 1155
ASRock H61M/U3S3
Intel® H61 Express, µATX, Onboard, 1x PCIe 2.0 x16, 1155
€ 69,90*

1 x
Geheugen DDR3-1066
Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1066 Kit
8192 MB, CL7 7-7-37,5, 2 stuk(s), PC3 8500
€ 48,99*

Ben ik iets vergeten of lijkt dit ok? De Dell monitor die je voorstelde verreckie die vond ik niet terug bij alternate.

Twinturbo

Legacy Member
Intel i5-2400 (4x 3100 MHz) € 172,90
Be Quiet Pure Power 300W (300 Watt) € 39,99
CoolerMaster Silencio 550 (3x 5,25 intern, 7x 3,25" intern) € 79,90
LiteOn IHAS122 (22 / 8 / 8 speed) € 17,99
Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit (8192 MB) € 44,49
ASRock H61iCAFE (Intel® H61 Express) € 81,90
Crucial M4 CT128M4SSD2 (128 GB) € 169,90
Subtotaal: € 607,07*

incl. 21% BTW. € 105,36

even snel en 100 € goedkoper = tevreden baas.

jm188

Legacy Member
ga je genoeg hebben met de 128 gig van de ssd? zou je geen extra hdd erbij nemen?

shops= azerty, power4pc, 4launch, enz enz

fluffster71

Legacy Member
Voor 400 Euro heb je een pc die aan die eisen voldoet. De rest is overkill.

feZ, man!

Legacy Member
we werken nog met netwerkschijven, de 128 GB zal zeker voldoen. En inderdaad het is overkill, maar ik heb die luxe :]

Twinturbo

Legacy Member
feZ zei:
welke shop heb je hiervoor gebruikt twinturbo?

Zelfste waar jou onderdelen van kwamen. Alternate.be

Natuurlijk kan het ook iets goedkoper in NL.
Maar aangezien het hier om een bedrijf gaat. Kunnen die zich niet te lang zonder pc veroorloven wanneer er een onderdeel stuk gaat. En om dat dan naar NL te verzenden en wachten... my 2 cents natuurlijk.

Lan

Legacy Member
Gebruik je resterend budget voor een 2e monitor.
Er is niks zo handig als een bureau-pc met 2 schermen. Zoals je zelf al zegt heb je altijd veel schermen tegelijk open. Je kan gewoon niet genoeg bureaublad-oppervlak hebben.
Wij werken op het kantoor ook allemaal met dubbel scherm. Als je dat gewoon bent wil je dat thuis ook, geloof me.

Een i5-2400 is eigenlijk al zware overkill maar bon ik kan dat begrijpen.
Een snelle SSD is écht een zegen, 8Gb ram ook want w7 begint dan alle programma's te cachen, samen met de SSD geeft dit bliksemsnelle pc.

feZ, man!

Legacy Member
heeft de vga kaart op het moederbord twee uitgangen zodat ik er twee schermen kan op aansluiten?

iTrader9

Legacy Member
die onboard shizzle ondersteunt idd meestal geen 2 monitors.
best eerst achter googlen om zeker te zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan