Archief - Is dit een goede gaming PC?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atariani

Legacy Member
COOLERMASTER Elite 310 + 550watt (black/silver, 550 watt, atx)
ASROCK 870 Extreme3 (870, pci-e 2.0, ddr3, 8 channel, raid)
AMD Athlon II X2 250 (3.0 ghz, 2 mb, am3, 65 watt, boxed)
ARCTIC Freezer 7 Pro Rev. 2 (s775, s939, s1366, s1156)
KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered)
POWERCOLOR RADEON HD6770 (850 mhz, 1024 mb, DDR5, 4800 mhz, 128 bit, 11, fan)
SAMSUNG Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
NEC DVD ReWriter AD-7280S (24x, sata, black)
EDIMAX Wlan card (300 mbps, pci)

MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM (64, OEM, NL, SP1

ASUS VW227D (22", 5 ms, no speakers)
LOGITECH K300 (wired, usb, be)
LOGITECH B110 Optical USB Mouse (wired, optical, usb)

OEM Assembling and Configuration
______________________________
Totaal: 690 euro, incl. verzending + assemblage.

Kan ik hiermee deftig gamen?

Twinturbo

Legacy Member
Met zulk budget ga je het beste 2de hands kijken naar een game pc.

Atariani

Legacy Member
Twinturbo zei:
Met zulk budget ga je het beste 2de hands kijken naar een game pc.

Maar ik heb toch helemaal geen game-PC nodig? :P Ik wil gewoon een paar oude spellen kunnen draaien zonder al te veel problemen. Verder is hij hoofdzakelijk voor school. Dat kan je toch geen game-PC meer noemen? :P

Atariani

Legacy Member
Twinturbo zei:
Voor een 350 € heb je nieuw een AMD A8 3850 systeem.
Om een idee te geven van de prestaties: AnandTech - The AMD A8-3850 Review: Llano on the Desktop

2de hands heb je al veel snellere pc.

voorbeeld: https://www.beyondgaming.be/forums

Kan ik met dat nieuwe systeem dat je geeft GTA San Andreas en Oblivion spelen zonder veel problemen? En nieuwe games zoals Football Manager?

Die games speel ik nu ook op m'n 3 jaar oude laptop met een Radeon X1350 videokaart, alleen gaat dat behoorlijk laggy. Is dat systeem dat jij toont beter?

Tweedehands is overigens niet echt een optie. Ik heb liever gewoon een nieuw systeem :P

Iemand vanop een ander forum stelde dit systeem voor me samen:
meutr_1315848693.png


Hij beweert dat je dr zelfs Crysis 2 nog vlot mee moet kunnen spelen. Games als GTA San Andreas en Oblivion mogen geen probleem zijn volgens hem.

Wat vinden jullie van dit systeem? Ik weet er zelf helemaal niets van, dus graag jullie mening ;P

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ehmm ik mis een videokaart of kijk ik er naast? :s edit sorry onboard video nu crysis2 vlot spelen ik waag het te betwijfelen.

Atariani

Legacy Member
Johan tb zei:
Ehmm ik mis een videokaart of kijk ik er naast? :s edit sorry onboard video nu crysis2 vlot spelen ik waag het te betwijfelen.

Dat is natuurlijk wat hij zegt he. Kan ik met dat systeem oude games als GTA SA, Oblivion en games als football manager 2011/2012 spelen?

Twinturbo

Legacy Member
grafische prestaties van de AMD A8 zijn wel dubbel zo goed als die van de igp van de laatste intels.

CoolerMaster Elite 310 +- 35 €
Be Quiet Pure Power 300W +- 40 €
AMD A8 3850 +- 120 €
Asrock A75-HVS +- 65 €
DVD +- 18 €
Samsung F3 1Tb +- 50 €
4Gb 1600mhz HyperX +- 25 €

Totaal: +- 353 €

Atariani

Legacy Member
Twinturbo zei:
grafische prestaties van de AMD A8 zijn wel dubbel zo goed als die van de igp van de laatste intels.

CoolerMaster Elite 310 +- 35 €
Be Quiet Pure Power 300W +- 40 €
AMD A8 3850 +- 120 €
Asrock A75-HVS +- 65 €
DVD +- 18 €
Samsung F3 1Tb +- 50 €
4Gb 1600mhz HyperX +- 25 €

Totaal: +- 353 €

Maar daar zit geen Windows 7 bij, dus ik veronderstel +100 euro, en dan nog 100 voor het laten samenstellen + de case? :P

Twinturbo

Legacy Member
Als je niet genoeg informatie geeft is het ook maar gissen hé ;)

Ik hou het dan bij 2de hands.

Atariani

Legacy Member
Twinturbo zei:
Als je niet genoeg informatie geeft is het ook maar gissen hé ;)

Ik hou het dan bij 2de hands.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind jouw samenstelling heel goed hoor.. :P
In fact, ik vind'm beter dan die die ik zelf toonde daarnet. Mijn vorige post was veeleer een vraag.

Ik veronderstel dus dat ik het systeem dat jij voorstelt voor
550 euro heb, met windows, met case en alles?

Twinturbo

Legacy Member
Voor windows mag je minstens 90 € rekenen, tenzij je student bent (dan kan je meestal via je school/hogeschool/unif zeer goedkoop aan een officiële licentie geraken).

De samenstelling verschilt van shop to shop. Maar algemeen ligt het tussen de 30-50 €.
Maar het is perfect zelf doenbaar hoor.

Atariani

Legacy Member
Wat vind je van deze?

- ASRock 770 Extreme3
- AMD Phenom II X4 955
-Aerocool V12XT-600
- Samsung HD103SI 1TB
- Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1066 Kit
- ASUS EAH6670/DIS/1GD5
- Aerocool Vx-R

440 euro
Heb me laten vertellen dat deze wel een stuk beter is dan bovenstaande. Is dat waar? Als dat zo is vind ik het wel de moeite waard om er 100 euro voor neer te leggen. Daarbij komt ook dat ik waarschijnlijk voor bijna geen geld aan Windows 7 kan komen. Dat scheelt ook weer. :)

mdgf

Legacy Member
Tjah, hij kost dan ook 30% meer hé en valt ook boven je budget uit.

In elk geval is die voeding ENORME overkill, een Antec Earthwatts green 380 is echt het max. 8Gb geheugen is nergens voor nodig, 1333MHz is trouwens goedkoper.
Neem zeker geen 5400rpm schijf, wel 7200rpm (spinpoint f3, hd103sJ).

Enneh https://www.beyondgaming.be/forums
Is nog altijd het beter hé, voor 130€ minder. Ik moet het toch nog zeggen.

Twinturbo

Legacy Member
Dat is inderdaad een ander budget.

Hoe meer budget je hebt hoe meer je kan investeren in de onderdelen die wel degelijk een verschil maken.

Met een budget van 450 € kan je het volgende samenstellen:

COOLERMASTER Elite 334 - 35,50 €
KINGSTON ValueRam 4Gb - 23,50 €
SAPPHIRE RADEON HD6770 - 98,24 €
SAMSUNG Spinpoint F3 1Tb - 48,50 €
NEC DVD ReWriter AD-7280S - 19,50 €
CORSAIR CX v2 430W - 42,07 €
OEM Assembling and Configuration - 30,00 €
ASUS M5A78L-M LE - 48,85 €
AMD Phenom II Quad 955 - 100,30 €

Sub-totaal: 446,47 €
Levering aan huis: 5,90 €

Totaal: 452,37 €

Setup komt van Power4pc.be

AM3+ socket moederbord zodat je later gemakkelijk kan upgraden naar een AMD Bulldozer processor zonder ook het moederbord te hoeven vervangen.
Veel krachtigere grafische kaart. Voeding kan perfect alles trekken.

Atariani

Legacy Member
Twinturbo zei:
Dat is inderdaad een ander budget.

Hoe meer budget je hebt hoe meer je kan investeren in de onderdelen die wel degelijk een verschil maken.

Met een budget van 450 € kan je het volgende samenstellen:

COOLERMASTER Elite 334 - 35,50 €
KINGSTON ValueRam 4Gb - 23,50 €
SAPPHIRE RADEON HD6770 - 98,24 €
SAMSUNG Spinpoint F3 1Tb - 48,50 €
NEC DVD ReWriter AD-7280S - 19,50 €
CORSAIR CX v2 430W - 42,07 €
OEM Assembling and Configuration - 30,00 €
ASUS M5A78L-M LE - 48,85 €
AMD Phenom II Quad 955 - 100,30 €

Sub-totaal: 446,47 €
Levering aan huis: 5,90 €

Totaal: 452,37 €

Setup komt van Power4pc.be

AM3+ socket moederbord zodat je later gemakkelijk kan upgraden naar een AMD Bulldozer processor zonder ook het moederbord te hoeven vervangen.
Veel krachtigere grafische kaart. Voeding kan perfect alles trekken.

Nice!
En thx voor die website, ik denk dat ik'm sowieso daar ga bestellen nu.
Heeft iemand hier evaring met Power4pc? As usual vertrouwt m'n moeder het weer niet omdat het via het net moet, maar swat.. :P

Twinturbo

Legacy Member
Je kan ook altijd wachten tot de AMD Bulldozer processoren uit zijn als je niet gehaast bent.

Atariani

Legacy Member
Check even de beginpost aub, k'heb hem aangepast. Graag wat advies :P
Ook een vraagje over Power4Pc.be: zijn de verzendingskosten echt maar 5 euro, of lopen deze op naarmate de afstand/gewicht?

Dit staat er:

Verzenden (taxipost) - (Volgens gewicht) 5,90 €
Uw bestelling wordt aan huis of op het door u gekozen afleveradres geleverd. Van zodra uw bestelling klaar is voor verzending brengen we u op de hoogte wanneer u uw bestelling mag verwachten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan