Archief - Internet PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brutal!ty

Legacy Member
Zouden jullie een systeempje kunnen samenstellen zodat ik een goede internet pc heb.Zonder GFX (wel moederbord proccessor hardeschijf120GB dvd lezer/*schrijver netwerkkaart,...) En er zou ook een flatscreen bij moeten zijn.

Budget:1000€

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Doel van PC is enkel en alleen internet? Zal er dan niet mee gegamed worden? Indien wel games, welke zou hij moetn aankunnen en wil je ze dan op high-detail draaien?

GFX moet er niet bij.. welkeen heb je dan nu?

R.Winters

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Doel van PC is enkel en alleen internet? Zal er dan niet mee gegamed worden? Indien wel games, welke zou hij moetn aankunnen en wil je ze dan op high-detail draaien?

GFX moet er niet bij.. welkeen heb je dan nu?
Zelfde vragen :D , met de GFX-vraag bedoelt em AGP of PCI(E) :)
En een specifieke winkel dat em moet komen, of het buitenland?

Brutal!ty

Legacy Member
Het is eigenklijk niet voor mij,ma voor ne kameraad : En het is een agp
FX 5200 128mb ma hij wilt het niet echt gebruiken voor te gamen zodus volstaat die kaart wel


En normaal word de pc gekocht in deze winkel:http://www.mathcomputers.be/

R.Winters

Legacy Member
Kast + voeding: ANTEC Sonata II 450W Black
Moederbord: Asrock Dual SATA2 (AGP & PCI-E)
Processor: AMD Athlon64 3200+ (men zegt dat een X2 teveel is, ok dan :p)
Hd: Western Digital:120 Gb - 7200 rpm - 8 Mb. (SATA)
Writer: DVD-RW NEC 4550 Black Internal DUAL LAYER 16X
Scherm: BENQ FP71GX Black AND Silver 17INCH LCD 4MS GTG

(Met dank aan RealRoot:))
Kwa winkel kunt ge mss in Duitsland kopen, www.hardwareversand.de leveren in Belgie en zijn vrij goedkoop schijnt het.

RealFlub

Legacy Member
wel beetje dure winkel magow.. en weinig keuze

INTEL ( 478 ) Pentium IV 3,0 Ghz -Fsb 800-
ASUS P4R800-V Deluxe ( chipset --> ATI 9100 IGP )
Memory 512 Mb. DDR @ 400 x2
WD :120 Gb. - 7200 rpm - 8 Mb. (SATA)
Dvdrw +/- DL 16X black
TFT-scherm ACER 1716s

totaal 846.5

netwerkkaart zit op het moederbord ;)

Brutal!ty

Legacy Member
Gemoogt samenstellen wa gewilt da kan toch bijna aan alles komen

Dus ge moe nie kijken wa daar op die site staat

R.Winters

Legacy Member
RealRoot zei:
wel beetje dure winkel magow.. en weinig keuze
Kvind het eingelijk wel eens vrij goedkope winkel, ik kocht vroeger altijd bij Bells (www.bells.be), die zijn veel duurder.
Kwa keuze gaat het nog wel.

Kheb just gemerkt dak RAM vergeten ben :D Zal de config ff aanpassen.

RealFlub

Legacy Member
ah, kstel dan voor:

AMD64 3000+
asrock Dual SATA2 (AGP & PCI-E)
2x512MB PC3200 @400
WD :120 Gb. - 7200 rpm - 8 Mb. (SATA)
DVD-RW NEC 4550 Black Internal DUAL LAYER 16X
BENQ FP71GX Black AND Silver 17INCH LCD 4MS GTG

is al vele beter ;)
mobo's zijn duur, kben gewent van goedkoper te zien :) zoals e-bug.de

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Realroots config ziet er goed uit.
@ R. Winters: een x2 3800+ voor een internet-PC? :wtf: Kvin de A64 3000+ zelfs al wa sterk voor een internet-PC, een sempron zou da bv. even goed kunnen doen en kost stukken minder!
Dus tis aan de TS voor te beslissen. Ik zou mss een sempron 2600+ of 2800+ nemen maar een A64 3000+ zal je hoogst wss nie meer vinden. Dan kan je eventueel nog een A64 3200+ nemen.
Nja.. voor de rest ziet dat er goed uit.

R.Winters

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Realroots config ziet er goed uit.
@ R. Winters: een x2 3800+ voor een internet-PC? :wtf: Kvin de A64 3000+ zelfs al wa sterk voor een internet-PC, een sempron zou da bv. even goed kunnen doen en kost stukken minder!
Dus tis aan de TS voor te beslissen. Ik zou mss een sempron 2600+ of 2800+ nemen maar een A64 3000+ zal je hoogst wss nie meer vinden. Dan kan je eventueel nog een A64 3200+ nemen.
Nja.. voor de rest ziet dat er goed uit.
Wrm wel niet, gaat alles lkkr vlot :p ;) En zit ie voor de volgende jaren goed.

Gothrek

Legacy Member
ik zou voor een amd opteren, want die de "budet" chips van intel kosten een pakske meer dan een amd

T€RM!N4T0R

Legacy Member
R.Winters zei:
Wrm wel niet, gaat alles lkkr vlot :p ;) En zit ie voor de volgende jaren goed.
Met een sempron zal dat ook wel een paar jaar goe lopen.
En als het dan niet meer goe loopt koopt ie weer een nieuw systeem die iets van een €600 in totaal kost. Maar echt, een x2 3800+ voor een internet-PC vind ik gewoon onnozel...

En ik zou ook zoiezo voor AMD gaan zu.

R.Winters

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Met een sempron zal dat ook wel een paar jaar goe lopen.
En als het dan niet meer goe loopt koopt ie weer een nieuw systeem die iets van een €600 in totaal kost. Maar echt, een x2 3800+ voor een internet-PC vind ik gewoon onnozel...
Allez dan, kben verlaagt naar een 3200+, da kan em nog wat simpele multimedia vlot draaien.

Davion

Legacy Member
R.Winters zei:
Kast + voeding: ANTEC Sonata II 450W Black
Moederbord: Asrock Dual SATA2 (AGP & PCI-E)
Processor: AMD Athlon64 3200+ (men zegt dat een X2 teveel is, ok dan :p)
Hd: Western Digital:120 Gb - 7200 rpm - 8 Mb. (SATA)
Writer: DVD-RW NEC 4550 Black Internal DUAL LAYER 16X
Scherm: BENQ FP71GX Black AND Silver 17INCH LCD 4MS GTG

(Met dank aan RealRoot:))
Kwa winkel kunt ge mss in Duitsland kopen, www.hardwareversand.de leveren in Belgie en zijn vrij goedkoop schijnt het.

Kzou toch een iets beter mobo opteren zoals een MSI K8N Neo4-FI.

Brutal!ty

Legacy Member
Het hele systeem is in ordde maar ik zoe toch een betere proccesor opteren
AMD Sempron 64 3400+ - S754 - 2000Mhz - 256K BOX € 134
Is zo iets da niet beter(zet ook nog maar andere proccessoren)

Het budget is toch 1000€

Yank

Legacy Member
'k zou vragen voor een sempron64 (2600+ ofzo), 1x 512mb ram, S754 mobo met onboard vga, hd: zoveel als ge nodig hebt, dvd-writer (nec 4550a of benq dw 1640) en budget case (aopen QF50-reeks bvb).
Scherm moet ge zien wat u aanstaat van kleurkwaliteit en design.

Ik vind een A64 voor gewoon te surfen wat weggesmeten geld

R.Winters

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
*kijkt nog raarder omdat het een AGP-mobo moet zijn*
*kijkt raar terug omdat Asrock Dual SATA2 (AGP & PCI-E) is, kijkt extra verdacht naar de letters: AGP* ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan