Archief - Hulp bij samenstellen PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gtc_cruiser

Legacy Member
ik zou geen thread opstarten (omdat er al genoeg zijn hier) moest ik niet met deze vragen zitten

Ik heb hier al een case met

- Harde schijven (parallel)
- DVD brander en CD schrijver

de rest heb ik al, dus alleen de interne hardware moet vervangen worden.


vragen:
1. Ik heb hier een 'oude' case van een geassembleerde pc, ATX ? formaat, wordt dat formaat nog steeds gebruikt?
2. kan ik die harde schijven en die cdrom nog gebruiken op een nieuw moederbord (door al dat sata gedoe)
3. Is het de moeite van van parallel naar serieel over te schakelen? (snelheidswinst)



voor de rest wil ik gewoon een vette game-rig :)

de dingen die ik nodig heb dus:

-mobo
-ram
-graka
(-hd)
... ik heb het gevoel dat ik iets vergeet :p


iemand hulp?

gtc_cruiser

Legacy Member
lol ik wist het :unsure:


cpu nog dus

laten we zeggen +- 1000 euro?

n0sTRa

Legacy Member
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 174,41
Club3D GeForce 7900 GTX, 512 MB, DDR3, PCI Express x16 € 454,64
MSI K9N Platinum € 110,06
AMD Athlon 64 X2, 4000+, Socket AM2, Boxed € 315,90

Totaal € 1055,01

komt van Azerty.nl

Yank

Legacy Member
1) ATX is nog altijd de standaard voor de meeste pc's, voor intel bestaan er een paar BTX-bordjes, maar die behoren tot een zeer kleine minderheid
2) ja, wel opletten: heel wat nieuwe moederborden hebben maar 1 IDE-aansluiting meer en dus kun je maximum 2 DIE-apparaten gebruiken
3) als je schijven nu 7200rpm zijn en 8mb cache (of meer) hebben is het niet echt de moeite

- welke voeding heb je nu? (merk + model geven) Misschien moet die ook vervangen worden

- AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket AM2 € 311,00 € 311,00 [Wissen]
Mushkin 2 x 1Gb DDRII PC5300 Enhanced Memory € 195,00 € 195,00 [Wissen]
LC Power 550W Super Silent 12cm fan Black Edition Revision 2 € 39,00 € 39,00 [Wissen]
Club 3D 7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 299,00 € 299,00 [Wissen]
Gigabyte GA-M55plus-S3G socket AM2 € 91,00 € 91,00 [Wissen]
Totaal: € 935,00 bij jaha.be

Hiermee heb je zeker een mooie config:
- met 2 IDE-poorten, dus genoeg voor je huidige apparaten
- met een nieuwe voeding, maar als je huidig model zwaar genoeg is, kun je die laten vallen
- gamen gaat zeker ook gaan: goeie cpu, genoeg ram, sterke gpu

-Timo-

Legacy Member
n0sTRa zei:
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 174,41
Is dat nu 4 gig of 1 gig per 174 euro (= 2gig voor 348). Enorm duur :wtf: (en dan nog pc5300 value)

gtc_cruiser

Legacy Member
de voeding is 280W :unsure:


en de HD zijn denk ik 5400 rpm :(


dus nog een hd

- AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket AM2 € 311,00 € 311,00 [Wissen]
Mushkin 2 x 1Gb DDRII PC5300 Enhanced Memory € 195,00 € 195,00 [Wissen]
LC Power 550W Super Silent 12cm fan Black Edition Revision 2 € 39,00 € 39,00 [Wissen]
Club 3D 7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 299,00 € 299,00 [Wissen]
Gigabyte GA-M55plus-S3G socket AM2 € 91,00 € 91,00 [Wissen]
Totaal: € 935,00 bij jaha.be

+

Seagate 250Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 16mb

€ 92,00


dat ga ik dan bestellen wss. bedankt :)

Yank

Legacy Member
Als je je huidige IDE-schijf niet meer gaat gebruiken, kun je ook een moederbord nemen met nForce 5 chipset (en maar 1 IDE-aansluitingen), bvb de MSI K9N Neo-F, is nog iets goedkoper ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan