Archief - Grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Beenhesp

Legacy Member
Een vriend van mij zit nu met 8800 GTX en een intel E8400.

Hij kan de beta van diablo 3 maar het gaat niet zo vlot.
Zou het helpen te investeren in (enkel) een nieuwe grafische kaart? Zoja welke is aangeraden? Mag 2dehands zijn.

kevinbog

Legacy Member
Ja, betere grafische kaart gaat helpen, in principe hoeft dat geeneens een hele performante te zijn naar huidige normen. Bijvoorbeeld een 5770 kan dat al goed trekken voor een euro of 60 2e hands... Ofwel een 7750 nieuw is ook een goeie koop imo: qua prestaties ongeveer hetzelfde als 5770, maar wel een stuk zuiniger en niet veel duurder... ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten ATI/AMD - Radeon HD7000 - Club 3D Radeon HD 7750

Ik zou eens kijken op B/S voor AMD radeon 6770/5770/6850/6870/... Ofwel die 7750 nieuw. En nee, ik ben geen AMD fanboy, maar voorlopig zijn die echt het beste prijs/kwaliteit. Als het nvidia moet zijn GTX550 Ti, GTX460, ...

Beenhesp

Legacy Member
Heeft dat wel nut, met die processor, om een 7750 te kopen?

Psy

Legacy Member
Op zich is een E8400 zo geen slechte cpu, een 8800GTX is toch al een vrij oud beestje qua huidige standaard, een upgrade van gpu zal sowieso wel iets doen (zeker aangezien d3/blizzard games in het algemeen nooit echt zo'n hardwarevreters zijn).

Als hij echt een upgrade wil zou ik toch al eerder richting volledige upgrade (cpu/mobo/gpu & eventueel ram indien nodig) kijken, maar op zich zou een nieuwe gpu toch al iets van boost moeten geven.

kevinbog

Legacy Member
Kijk eens naar de thread van Popsnor, die gaat mischien zijn 5770 verkopen.
Nogmaals, die kaart is ook niet meer nieuw, maar gaat wel merkbaar sneller zijn dan die 8800 GTX. Voor 60 euro gaat ge dan terug gesteld zijn.

CPU trekt dat nog goed, een hele nieuwe setup is een andere optie, zeker als je in de nabije toekomst nieuwe games wil gaan spelen, maar dan ben je ineens aant spreken over 350 euro + grafische kaart van minimum 150 ipv 60-100 euro...

iTrader9

Legacy Member
upgraden van een 8800gtx naar een 5770 is geld wegsmijten.

uw vriend moet beseffen dat em z'n settings wa lager moet zetten ipv alles op 't hoogste te zwieren. het is echt geen doodzonde om de graphics een stapje lager te zetten.

Elke grafische settings heeft een bepaalde invloed op performance.
cpu/gpu related. En der zijn settings die je lager kan zetten voor performancewinst zonder veel te moeten inboeten op algemene grafische kwaliteit.

Eenders welke upgrade aan zijn huidig systeem is geld wegsmijten.

Alles moet in 1x vervangen worden aka volledig nieuwe pc.

kevinbog

Legacy Member
Dus jij zegt dat een E8400 de bottleneck gaat zijn met een 5770???
Dat wil ik wel eens zien, de CPU's zijn al jarenlang sneller tov GPU. Dat is hier niets anders.

En je insinueert dat de 5770 niet beter presteert dan een 8800 GTX, wat ook al totale onzin is. De grafische kracht is iets minder dan het dubbele!

De voorgesteld upgrade: 5770 ipv 8800 GTX is een upgrade voor 60 euro met als doel om 1 game beter te kunnen spelen.
Daar ga je geen hele nieuwe setup voor aanschaffen, en is dus volledig gerechtvaardigd.

phate_13

Legacy Member
Een E8400 is best nog een deftige CPU inderdaad. Enkel in sommige games zoals GTA IV, die zwaar op quadcores leunen, zouden moeilijk kunnen gaan doen. Diablo III lijkt me niet direct zo'n spel te gaan worden?

Daarnaast qua GPU:
Nieuw zou ik geen HD5770/HD6770/HD7750/... kopen. Qua nieuwe GPU zit je dan veel beter met een HD6870 die (meer dan) zo'n 70% sneller is dan die kaarten voor niet zo'n hoge meerprijs normaal.

Een 2de hands HD5770 is daarentegen natuurlijk wel interessant.

En inderdaad zeker eerst je GPU eens upgraden en pas als je merkt dat het dan nog niet vlot genoeg zou gaan, dan eventueel gaan kijken voor een CPU upgrade.

Beenhesp

Legacy Member
Bedankt voor het advies!

Ik zal een 5770 voor hem zoeken :)

Edit: ik zelf zou mijn 460 gtx vervangen. Zou dat ook een goede optie zijn voor hem? Of beter die 460 gtx verkopen en naar een 5770 zoeken?

Verstuurd van mijn SK17i met Tapatalk

kevinbog

Legacy Member
Dat zou ook een mooie kaart zijn voor die set-up ja, iets beter dan 5770 nog.
80-90 euro schat ik de waarde van die kaart.

B - MAXX

Legacy Member
Die gtx 460 is nog iets sneller dan een 5770. Opzich is dit ook een goede keuze. Bespaart je ook de zoektocht naar een 5770 :p

mdgf

Legacy Member
Er zijn 2 460's hé, de 768MB variant is +/- gelijk aan de 5770, de 1GB is een stuk sneller.

jm188

Legacy Member
en overclock die e8400 naar 3,6ghz :p dan kan em nog effe mee voor weinig geld

jm188

Legacy Member
als hij de gewone intel cooler heeft mss wel ja, anders wordt hij wat lawaaierig

Beenhesp

Legacy Member
Standaard koeler.
Welke koeler is aan te raden?

Verstuurd van mijn SK17i met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan