Archief - Goede pc voor dit geld?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tha mercenary

Legacy Member
voor de computerkenners
ik kan me een pc aanschaffen voor redelijk weinig geld en dan heb ik een zeer degelijke pc

k8nf4g Moederbord 64€
3300+ 754 Processor 110.86 €
6600 256 grafische kaart 94€
case 64€
---Totaal---
---332.86€-
Ik zou graag weten of dit een degelijke pc is voor dit geld. Mijn budget is maximaal 360€
Ik zou graag zo snel mogelijk een antwoord willen.
de winkel waar ik mijn gerief altijd haal heeft een website:
http://www.atmedianet.be

-Timo-

Legacy Member
Zeer degelijk ? Zo'n pc valt volgens mij niet echt aan te raden hoor. Moet dit echt een volledige pc zijn of een paar onderdelen die je in je oude pc steekt. Anders ben je nog heel wat vergeten.

En die winkel is véééél te duur.

Psygnosis

Legacy Member
heb je : - Ram , Dvd lezer/writer , HD , scherm , voeding, muis , toetsenbord al liggen mss?

FEW

Legacy Member
tha mercenary zei:
voor de computerkenners
ik kan me een pc aanschaffen voor redelijk weinig geld en dan heb ik een zeer degelijke pc

k8nf4g Moederbord 64€
3300+ 754 Processor 110.86 €
6600 256 grafische kaart 94€
case 64€
---Totaal---
---332.86€-
Ik zou graag weten of dit een degelijke pc is voor dit geld. Mijn budget is maximaal 360€
Ik zou graag zo snel mogelijk een antwoord willen.
de winkel waar ik mijn gerief altijd haal heeft een website:
http://www.atmedianet.be
ram? case? voeding? :)

tha mercenary

Legacy Member
de rest heb ik nattuurlijk al
ram geheugen heb ik
harde schijf heb ik
dvd lezer heb ik
scherm heb ik
toetsenbord & muis heb ik ook
maar terug naar mijn vraag: voor de onderdelen, is dit een goede prijs? hoelang kan ik hiermee voort? mijn huidge pc is ongeveer vijf jaar. ik verwacht van de prestatie dat de settings niet op het hoogste/kunnen maar dat de pc de recente(re) games gewoon vlot aankan

FEW

Legacy Member
tha mercenary zei:
en belangrijker
hoe lang gaat deze pc meegaan?
valt te zien. voor internetten en tekstverwerking gaat die nog jaren en jaren mee :)
ge gaat er zelfs mee kunnen gamen. mss niet geweldig goed. (ma daarvoor zal die wel vrij snel outdated zijn)

Davion

Legacy Member
Welke RAM hebde? SDRSDRAM, DDR-SDRAM, DDR2-SDRAM?
Welke voeding?
etc..

Kzou ook nog wat doorsparen zen.

tha mercenary

Legacy Member
en als je enkel processor moederbord case zou moeten nemen
enkel deze drie
wat zou je dan samenstellen? de rest is in orde of heb ik al

tha mercenary

Legacy Member
laat ons zeggan maximaal 450 euro maar enkel voor die drie zaken oh wacht ben nog iets vergeten
een grafishce kaart moet er ook nog bij
sorry

Yank

Legacy Member
En voor wat moet het dienen?
Gamen, surfen, fotobewerking,....

2.DIE.4

Legacy Member
ASROCK 939DUAL-SATA2 ATX €51.98
Athlon64 939 3000+ 1800Mhz BOX Venice €101.46
ASUS PCI-e 256Mb EN7600GT/2DHTV €172.48


Subtotaal: €325.92

Reken daar dan €20 verzending bij en je komt op 345€.

Deze onderdelen gaan dan ook stukken beter presteren dan die andere onderdelen.

tha mercenary

Legacy Member
ik ben aan het overleggen geweest met een kameraad die erg veel van computers kent en die heeft mij de volgende combinatie aangeraden:

Producten
Q-Tec L-MD 350W
Beige kast met blauw gedeelte vooraan, afgewerkt met zilver-metallic.

€ 42.98 x = € 42.98 , exclusief BTW 21%
________________________________________
AMD ATHLON XP 64BIT XP3200+ SKT 939 BOXED
Uitstekende prestaties gegarandeerd!
€ 145.54 x = € 145.54 , exclusief BTW 21%
________________________________________
ASUS A8V-MX
AMD64/FX S939 VGA OB SATA
€ 51.55 x = € 51.55 , exclusief BTW 21%
___________________________________
MEMORY CORP DIMM 512MB DDR 400 => 10 jaar garantie!
64bit DDR400 PC3200 2.5V SDRAM Dual Channel
€ 45.45 x = € 45.45 , exclusief BTW 21%
__________________
Asus Nvidia GeForce 6600LE 256MB
Beleef de explosieve supersnelheid van PCI-Express dankzij
ASUS-aangedreven Extreme N6600 LE
€ 63.64 x = € 63.64 , exclusief BTW 21%


TOTAAL BESTELLING:
€ 428.04

Sibi

Legacy Member
Voor te gamen vind ik bovenstaande niet echt goed... .

Aopen QF50C Silver + Airguide 300W, €55
AMD box Athlon64 3000+ socket 939 Venice, €118
MSI K8N Neo4-F Nforce4 socket 939, €69
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express, €194

Totaal: €436


-edit-
Er zit dan wel geen latje RAM bij.
Om dan nog onder de €450 te blijven ga je best die 7600GT inruilen voor een 6600GT, en pak je van direct 1 GB RAM.

-edit2-
De prijzen komen wel van http://www.jaha.be .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan