Archief - Game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

decarlo

Legacy Member
Prijzen komen van bij forcom. Als er grote prijsverschillen zijn met andere winkels mag je het zeggen.


Chieftec Medium Tower CX-01 Silver 420W USB/Firewire € 99
Asus A8V-E SE PCIe SATA € 73.79
AMD Athlon64 3500+ 64bit (Venice) Sckt939 € 179.95
Zalman CNPS7000A/B-Cu Socket 462/478/754 All speeds € 37
2x Corsair DDR 512MB PC 3200 € 42.95 (x2)
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4571 LabelFlash Black € 46.5
?????? GRAKA ?????? (sugesties graag)

Samsung 930BF 4ms € 359
Logitech S100 Stereospeakers € 10
Logitech UltraX keyboard € 19.95


Harde schijf heb ik al muis en diskettestation hou ik.

Pc moet dus dienen voor wat spelletjes mee te spelen en eventueel te kunnen opnemen via een prog zoals fraps en ik wil er ook wat videobewerking op uitvoeren.

Bedankt op voorhand :)

Jense777

Legacy Member
Eerste wat ik zo zie:
- 1x 1024 MB RAM nemen
- als grafische kaart iets a la 6800GS?

Wat is je totale budget eigelijk? Rond de 1000 EUR?

decarlo

Legacy Member
ja rond de 1000 euro
maar waarom 1x 1024 MB RAM ? het mobo ondersteund dual channeling is het dan niet sneller om 2x 512 te nemen ?

stormsman

Legacy Member
Zoals Jense zee, 1x 1024 MB ram, dan kan je in de toekomst makkelijker uitbrijden. En als grafische kaart de 7600GT, presteert beter dan de 6800GS en heeft een nieuwere technologie aan boord.

Jense777

Legacy Member
Die zéér kleine dual channel winst weegt niet op dat je later die 2e GB aan RAM dubbel en dik zal nodig hebben, daar er dan met 2x 1GB wel iets meer prestatie winst is (al is dat allemaal relatief, in de realiteit zie je daar denk ik weinig van)

decarlo

Legacy Member
Welk merk ram?
wat denken jullie van MSI GeForce 7800-GT V2TD 256MB PCI-X ??
deze ligt nog net in mn prijsklasse ( €325.80 )

vergeten te vermelden het voornaamste is dat hij erg stil is.

decarlo

Legacy Member
Apacer DDRAM 1024MB PC3200 400MHZ 91.84EUR

deze misschien ?

cope

Legacy Member
AMD Athlon64 3500+ 64bit (Venice) Sckt939 € 179.95
Zalman CNPS7000A/B-Cu Socket 462/478/754 All speeds € 37


die 2 gaan niet samen als ik het juist heb ?

decarlo

Legacy Member
cope zei:
AMD Athlon64 3500+ 64bit (Venice) Sckt939 € 179.95
Zalman CNPS7000A/B-Cu Socket 462/478/754 All speeds € 37


die 2 gaan niet samen als ik het juist heb ?

klopt idd dom van me

Zalman CNPS7700-AlCu Socket775/478/754/939/940 All speeds € 33.99 deze dan maar ?

decarlo

Legacy Member
deze : Gainward Geforce 6800GS 256Mb Tv/DVI € 239.01
of deze : Gainward Geforce6800GS 512Mb DDR3 Tv/DVI 7630 € 269.01 ?

decarlo

Legacy Member
Ok en dit is een beetje iets deftigs ?

en als monitor deze: LG 1917S 19inch TFT 8ms Design Black/Silver € 289.94 ?

steffoe

Legacy Member
samsung is goed
probeer anders een te vinde met 8 ms
is even goed
veel goedkoper
voor 320 euro heb je normaal een lekker 19 inch

belgarath03

Legacy Member
512mb is nutteloos bij die graka, een cpu-koeler is minder nodig bij venice aangezien de stock-koeler ook goed werk levert, als je dan die gainward koopt dan, koop je beter een graka-koeler, just my 2c.

decarlo

Legacy Member
dan raad je me dus dit aan : Samsung 913N TFT silver/Slimline 8ms € 319.01 :)

RealFlub

Legacy Member
gade OC'en? indien niet: laat die cooler weg. (is ook stil ;))

neem 1x1024MB ram
processor is goed.
en graka a la 6800GS als het kan of hoger..

decarlo

Legacy Member
welke koeler weglaten? cpu koeler niet zeker :p? Northbridge cooler? graka koeler ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan