Archief - Game-PC config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Menthal Kip'tje

Legacy Member
Na weer wat 5'en en 6'en (en 7'en en 8'en zoals aan de posttijd te zien valt >_<), heb ik uiteindelijk deze 2 configs "gekozen".

Volgens mij zijn ze wel goed, en past alles bij mekaar, maar aangezien ik qua hardware zeker niet perfect ben probeer ik toch maar zoveel mogelijk informatie in te winnen.

shoot!

Antec Titan 550 (550 Watt - ATX miditower) € 209,84
Case FAN (92 x 25) Zalman ZM-F2 € 6,12
ASUS A8N-SLI Deluxe (nForce4 SLI - ATX - S939) € 155,15
AMD Athlon 64 X2 4400+ (S939 - Hypertrans) 2,2 BOX € 577,90
Zalman CNPS 9500 LED (Socket 775/478/754/939/940) € 46,22
PC3200 - 1 GB - DDR - Corsair C2 Platinum € 136,77
Western Digital 250 GB 2500KS (SATA300 - 16 MB) € 113,70
FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zwart € 16,26
XFX 7800 GTX - 512 DDR3 - TV+2xDVI - PCIe € 692,81
Samsung Combo (52x24x52x +16x DVD - bulk) Zwart € 31,73
Samsung Combo (52x24x52x +16x DVD - bulk) Zwart € 31,73



Of:

ANTEC TX1050B-EC BLACK TOWER
AMD 4400+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR
MSI K8N SLI DIAMOND SOCKET 939
POINT OF VIEW GEFORCE 7800GTX 512MB GAME BUNDLE VERSIE
OCZ 2X 512MB EL DDR PC-3200 Dual Channel Gold Game eXtreme XTC
NEC 4550 16X ZWART DVD-RW
NEC CD-3002B BLACK CD-ROM
NEC FLOPPY BLACK
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM


Prijzen komen ongeveer op hetzelfde neer (+/- 2000 EUR, dit is dan wel nog zonder LCD-scherm), OC'en kan zijn dat ik dat ga doen (that would be processor & maybe gfx), maar dit is nog niet zeker (dus moet OC'baar zijn:)

PC dient vooral voor gamen + gebruik van MSN/IRC/andere progs tegelijkertijd (daarom die Dual Core).

Sergeant_bob

Legacy Member
ANTEC SMARTPOWER 500WATT 2.0 95,50
ANTEC TX1050B-EC BLACK TOWER Recupel recyclagebijdrage inbegrepen (€ 3,00) 132,20
NEC DVD BLACK DV5800 € 23,50
NEC 4550 16X ZWART DVD-RW 46,00
CORSAIR TWINX 1024MB PC3200(2X512MB) € 133,40
WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM 101,99
POINT OF VIEW GEFORCE 7800GTX 512MB GAME BUNDLE VERSIE 704,00
ASUS A8N SLI € 118,90
NEC FLOPPY BLACK € 7,45
ZALMAN VF700-CU ACTIEVE VGA COOLER € 28,00
ZALMAN CNPS 7700-CU ALL CPU SUPPORT € 39,20
PAPST 80MM 8412NGL CASE FAN € 14,90 *2 = 29,80
AMD 4200+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR € 439,00
Totaalbedrag
1898,94

the_brainiac

Legacy Member
zou in bob zijn config de 4200+ vervangen door een 3800+ die je ongeloofelijk gemakkelijk op 4200 speeds of nog veel hoger krijgt :)

Davion

Legacy Member
Geen van beide config's vind ik persoonlijk echt goed..

Ik zou er dit van maken:
- Antec Sonata II 450W (120)
- MSI K8N Neo4-FI (100)
- AMD A64 X2 3800+ (350)
- 2x1Gb ValueRAM (230)
- GeForce 7800GT (330)
- WD HDD 200GB SATA WD2000JD (110)
- BenQ DW-1640 (55)
- NEC DV-5800 (30)
- Black Floppy (10)
- nog ne casefan (10)
Prijzen zijn RICHTWAARDEN!

Gaat binnen het budget liggen, en is IMO vele beter. (prijs nu is +/-1345&#8364;)

Veel goedkoper, en amper trager.

magnusjb1

Legacy Member
ik kan idd. die van Davion aanraden, als je gaat oc'en is de 3800+ x2 de beste keus.
De 7800GTX is idd. overkill, ds beter de 7800GT nemen
2x 1gig zal je ook wel helpen in games als FEAR en BF2
Is een goede kast, en niet al te duur

Decay

Legacy Member
Mooie config als je deze koopt, zal je zeker een tijdje mee kunnen doorgaan. Ik zou voor de tweede gaan en later wat geheugen bijkopen zodat je 2 gig hebt. OF je kan nog even verdersparen en 2x1024MB ram kopen ip 2x512MB --> je hebt direct 2 gig en het gaat sneller draaien dan 4x 512MB (als je later nog ram bijkoopt).

Menthal Kip'tje

Legacy Member
Wat ik nog moet zeggen is dat mijn budget rond de 2500 EUR ligt (en iets meer zou ook nog geen drama zijn).

Snap dus niet de keuze van "mindere" onderdelen te nemen als ze zelfs nog enorm onder budget vallen. Bedoeling is ook dat PC een lange tijd meegaat zonder al te veel updaten...

en was inderdaad de bedoeling om misschien pas achteraf extra gig ram erbij te laten steken, al weet ik nog niet zeker of ik dat nu gewoon niet meteen laat doen...

Davion

Legacy Member
Waarom meer geld uitgeven en verspillen terwijl het makkelijk een pakgoedkoper kan en dat deze config amper trager is?

Mijn raad: Spaar u nu een pak geld uit, en ga met u lief eens een weekend op verlof van het overgebleven geld :)

varioke

Legacy Member
k denk dat je beter een iets trager systeem neemt, dat veel beter prijs/kwaliteit heeft en dat je achter een goei jaar een nieuwe koopt. en als je toch 2 dingen naast mekaar wilt hebben bollen, mss 2 lcd monitors nemen.. en dan een graka met 2x dvi. daar heb je veel meer aan dan nu zoveel geld uit te geven om het beste te hebben. + die 2 monitors kunt je altijd nog gebruiken en das vet vindt k :x maar je moet er het geld voor hebben natuurlijk

Geile Beer

Legacy Member
Ik zou de 7800GTX uit uw kop zette en een GT nemen, een mindere case, ni veel verschil. En me da geld zou ik dan extra RAM nemen.

Menthal Kip'tje

Legacy Member
@ davion: - 2x1Gb ValueRAM (230) --> ik denk dat ge daarmee op deze hieronder doelt?
anders ff link pls:)

KINGSTON DDR 1024MB 400MHZ PC3200 ValueRam &#8364; 136,00

Yank

Legacy Member
- zo'n dure pc en geen dual-core, da's ook geen beetje vooruitzien he
- als hij niet overclockt, is hij evengoed af met value-ram, scheelt +-70&#8364; en bijna niets in performance
- SLI 32x mobo is ook nutteloos, kans dat hij SLI gaat gebruiken is al klein en 32x is nog niet nodig voor huidige kaarten

RealFlub

Legacy Member
als je vind dat je systeem nu nog vlot genoeg is, laat dit dan zo, upgrade dan volgend jaar.

Decay

Legacy Member
Als ge 2500&#8364; wilt uitgeven:

omschrijving aantal per stuk totaal

COOLERMASTER STACKER 830 1 &#8364; 215,20 215,20

NEC CDRW-9500A BLACK CD-RW 1 &#8364; 25,00 25,00

NEC 4550 16X ZWART DVD-RW 1 &#8364; 46,00 46,00

NEC FLOPPY BLACK 1 &#8364; 7,45 7,45

OCZ PLATINUM 2048MB EL PLATINUM DDR PC-3200 DUAL 2X1024 1 &#8364; 335,00 335,00

CREATIVE SOUND BLASTER X-FI MUSIC 1 &#8364; 111,40 111,40

POINT OF VIEW GEFORCE 7800GTX 512MB GAME BUNDLE VERSIE 1 &#8364; 704,00 704,00

WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM 1 &#8364; 125,00 125,00

COOLERMASTER CROSS FLOW FAN VOOR STACKER BEHUIZING 1 &#8364; 29,90 29,90

ANTEC ANTEC PRO 120MM FAN 1 &#8364; 15,50 15,50

ASUS A8N SLI DELUXE 1 &#8364; 147,20 147,20

AMD 4400+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR 1 &#8364; 538,90 538,90

TAGAN 580W TG580-U22 VOEDING 1 &#8364; 130,00 130,00

ZALMAN CNPS 9500 LED 1 &#8364; 52,50 52,50

Totaalbedrag &#8364; 2483,05

Jonathan

Legacy Member
@ die pc van Decay ... wow zo'n beest :d

Mss gewoon nog ip de A8N SLI DELUXE een A8N SLI PREMIUM kiezen Want deze heeft een north bridge heatpipe ( = geen geluidsproductie , goede koeling , zit niet in de weg bij grafische kaarten enz )

Sileced`

Legacy Member
als u budget toch redelijk hoog is laat dan pc overkomen van alienware (of pc met zelfde specs ) :sop:

ala Aurora system van alienware



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

CORSAIR TWINX 1024MB PC4400(2X512MB) &#8364; 227,00 227,00

ASUS A8N SLI DELUXE &#8364; 147,20 147,20

MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT &#8364; 388,95 777,90 X2

AMD 4400+ X2 DUAL-CORE PROCESSOR &#8364; 538,90 538,90

MAXTOR 250GB 16MB SATA 300 SATA II &#8364; 125,00 250,00 X2

ANTEC P160W PERFORMANCE CASE &#8364; 106,00 106,00

ANTEC PHANTOM FANLESS 500WATT &#8364; 165,50 165,50

NEC DVD BLACK DV5800 &#8364; 23,50 23,50

NEC 4551 16X BLACK DVD-RW LABELFLASH TECHNOLOGY &#8364; 62,50 62,50

CREATIVE SOUNDBLASTER AUDIGY 2 ZS PLATINUM &#8364; 180,50 180,50

MICROSOFT WINDOWS XP PRO 64BIT UK &#8364; 146,40 146,40

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan