Archief - DVD speler met DivX en USB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[EZ]

Legacy Member
Hoi


Ik ben op zoek naar een niet al te dure DVD-speler die DivX kan afspelen (en dus ook srt's) en een USB-ingang heeft.

Kheb al wat rongezocht en zag de Philips DVP5960 staan, maar 'k vroeg me af of der niks anders/beter was.
Als iemand ervaringen heeft met de Philips, of andere soortgelijke spelers, laat maar iets weten :)


grtz
EZ

128MB

Legacy Member
kheb ne philips van €70 en die speelt alles, gwn data dvd met avi's en srt bestanden prima maar geen usb

Vale46

Legacy Member
Ik heb een Philips 5980, in december in promo 59€ gekocht bij carrefour, normaal ben ik niet zo voor Philips, meer sony en samsung maar op basis van prijs/mogelijkheden hem toch maar meegenomen en tot nu toe zéér tevreden van, gebruik eigenlijk enke de usb ingang en gaat goed, kwaliteit en doorspoelen ook ok, niks op aan te merken dus en tis hdmi, das ook wa toekomstgerichter (heb nog gewone tv)

2 opmerkingen:

- draait GEEN xvid, dus opletten bij downloaden
- ondertitels op usb zelfde naam geven als film en draait dan perfect

[EZ]

Legacy Member
ok, als die 5980 zonder problemen divx vanaf usb afspeelt, ga'k voor 5980 of 5960, maar toch ff proberen testen in de winkel :p

Vale46

Legacy Member
[EZ];11125758 zei:
ok, als die 5980 zonder problemen divx vanaf usb afspeelt, ga'k voor 5980 of 5960, maar toch ff proberen testen in de winkel :p

Schoonouders hebben de Philips HTS3367 (homecinemaset) en de usb op de dvd speler werkt ook perfect, zelfde interface naar mijn gedacht.

Ik denk dat je er prijs/kwaliteit zeker geen miskoop mee zult doen!

Ohja, doorspoelen gaat tot 32x, ook niet onbelangrijk dacht'k.

astragtuner

Legacy Member
Ik heb nu wat films staan in iso formaat en wil deze afspelen via dvd-speler met usb.
Zijn er hier geschikte spelers voor? Of zijn er maar beperkt aantal formaten die ze afspelen?

Vale46

Legacy Member
astragtuner zei:
Ik heb nu wat films staan in iso formaat en wil deze afspelen via dvd-speler met usb.
Zijn er hier geschikte spelers voor? Of zijn er maar beperkt aantal formaten die ze afspelen?

ISO is een image van een bestand; "verpakkingstype" beetje vergelijkbaar met rar en zip en geen mediabestand zoals mp3 en avi, kdenk dus niet dat je dat kan vinden, in dvd structuur (audio_ts en video_ts) zou misschien wel pakken, hoewel ik het nog niet geprobeerd heb...

met dvdshrink kan je media omzetten, misschien dat daar de oplossing ligt...

astragtuner

Legacy Member
Vale46 zei:
(audio_ts en video_ts) zou misschien wel pakken, hoewel ik het nog niet geprobeerd heb...

met dvdshrink kan je media omzetten, misschien dat daar de oplossing ligt...

Kan er dit iemand bevestigen?


Maar als ik dan deze files wil omzetten naar mpg...dan kom ik maar aan 1,3GB van de oorspronkelijke 4,3GB. En nu weet ik niet of dit ten koste gaat van de kwaliteit..waarschijnlijk wel
Daarvoor gebruik ik DVDx trouwens...iemand een betere suggestie?

pixbillye

Legacy Member
audio_ts en video_ts is samen hetgene wat je terug kan vinden op een gewone dvd, iedere dvd-speler kan deze zaken afspelen

astragtuner

Legacy Member
pixbillye zei:
audio_ts en video_ts is samen hetgene wat je terug kan vinden op een gewone dvd, iedere dvd-speler kan deze zaken afspelen

dus ook als ik ze gewoon op usb stick zet en dan in dvd speler steek?

en hoe moet je deze bestanden in windows media speler afspelen? of alternatief?

pixbillye

Legacy Member
ja, maar zet ze dan wel als losse mappen op die stick, want een .iso zal hij wel niet kunnen lezen denk ik (in die dvd speler).

gebruik dan daemon tools of iets anders om die iso te lezen als het gewoon op de computer is

Vale46

Legacy Member
pixbillye zei:
ja, maar zet ze dan wel als losse mappen op die stick, want een .iso zal hij wel niet kunnen lezen denk ik (in die dvd speler).

gebruik dan daemon tools of iets anders om die iso te lezen als het gewoon op de computer is

Tis daar dat ik me afvraag of de afspeelformaten gebonden zijn aan afspeelmedium, maw dat _ts verbonden is aan dvd speler of niet...

LaCucaracha

Legacy Member
kheb nog een vraagje, kan je op om het even welke dvd speler met usb poort en divx om het even welke externe aansluiten en van daarop films kijken?

pixbillye

Legacy Member
ja, je kan er om het even welke stick op aansluiten waarop er dan ondersteunde files staan die afspeelbaar zijn door de speler.
@ Vale46: dat maakt niet uit, iedere dvd-speler kan met die indeling overweg.

Vale46

Legacy Member
pixbillye zei:
ja, je kan er om het even welke stick op aansluiten waarop er dan ondersteunde files staan die afspeelbaar zijn door de speler.
@ Vale46: dat maakt niet uit, iedere dvd-speler kan met die indeling overweg.

Ik bedoelde eigenlijk de usb-lezer, of die daarmee overweg kan of ts specifiek gelezen wordt door de dvd rom lezer

LaCucaracha

Legacy Member
aha, wnat ik had gehoord da ge n externe moet hebbe die tegleijk n media center is ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan