Archief - DVB-T receiver voor TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

anti-hero

Legacy Member
Hallo,


aangezien tv via analoog antennesignaal binnenkort verdwijnt moet ik uitkijken naar een dvb-t receiver.
Nu is hier toch wel niet zo heel veel over te vinden...
Pixmania heeft wel enkele modellen maar ik betrouw die winkel niet echt door verhalen die ik hier indertijd gelezen heb over de garantie enzo.

Ik zou een model met HD verkiezen. Kunnen jullie me een beetje tips op wat te letten, en eventueel een model naar voor schuiven?

thanks

MrZodiac

Legacy Member
Edit: Het ether signaal willen ze in 2008 al laten verdwijnen, of dat effectief zo gaat zijn is een andere vraag.

Verder zou ik niet voor HD kiezen als je geen HD tv hebt, als je vanplan bent snel een HD tv te kopen, is die optie zeker niet slecht.

Het analoge signaal op de kabel zou vanaf 2012 verdwijnen (hoewel me dat nogal straf lijkt, want ze verplichten dan iedereen digitale tv te gebruik, ik zie mijn grootouders dat toch niet doen)

nog een edit: na wat rondzoeken blijkt dat het analoge signaal nog blijft tot 2010

"In 2010 worden de analoge TV-zenders van de VRT uitgeschakeld, en zal televisie via de ether enkel nog digitaal worden uitgezonden, volgens de DVB-T norm."

bron

anti-hero

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
Edit: Het ether signaal willen ze in 2008 al laten verdwijnen, of dat effectief zo gaat zijn is een andere vraag.


Het analoge signaal via de antenne verdwijnt 100% zeker, deze worden echter vervangen door een digitaal signaal via de antenne. Om dit te kunnen ontvangen heb je een decoder nodig (vanaf 40 euro denk ik).



meer info:
http://www.digitaaltvkijken.be/dtv/nl/default.asp?WebpageId=2
http://www.een.be/televisie1_master/vragen/e_vragen_zenders_dvbt/index.shtml

anti-hero

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
"In 2010 worden de analoge TV-zenders van de VRT uitgeschakeld, en zal televisie via de ether enkel nog digitaal worden uitgezonden, volgens de DVB-T norm."

bron

idd,
dus mijn vraag was, wat is een goeie dvb-t receiver?

MrZodiac

Legacy Member
kan je eventueel eens wat links geven van de decoders die je wil kopen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat daar zoveel verschil inzit (buiten het HD formaat)

edit: bij cdrwinkel hebben ze er zo een aantal, ook rond de prijs van 40&#8364; van Intuix en Geniatech, die zijn niet de duurste, maar zouden ook hun ding goed doen.

MrZodiac

Legacy Member
als je voor König of Philips kiest denk ik wel dat je goed zit. (Heb zelf al het een en ander van König en ben daar toch vrij tevreden van, philips spreekt voor zich)

Zou je misschien ook niet best eerst een gaan kijken in een winkel (vanden borre ofzo) kwestie van zoiets in aktie te zien?

Die van cdrwinkel zijn dan weer alleen maar voor op ne pc.

Qua prijs zou ik gaan voor diene eerste link. Of voor de PHILIPS DVB digitale TV-ontvanger DTR220 bij pixmania

anti-hero

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
Zou je misschien ook niet best eerst een gaan kijken in een winkel (vanden borre ofzo) kwestie van zoiets in aktie te zien?

daar zijn het enkel receivers voor telenet, indi en tv vlaanderen

Exit

Legacy Member
in Mediamarkt staan ook ontvangers voor dvb-t
er staan demo toestellen naast elkaar van belgacom tv, telenet, tv-vlaanderen, analoog en dvb-t als ik me niet vergis

anti-hero

Legacy Member
Exit zei:
in Mediamarkt staan ook ontvangers voor dvb-t
er staan demo toestellen naast elkaar van belgacom tv, telenet, tv-vlaanderen, analoog en dvb-t als ik me niet vergis


thanks , daar spring ik een dezer dagen zeker eens binnen!

apa

Legacy Member
<--zod!@c--> zei:
Het analoge signaal op de kabel zou vanaf 2012 verdwijnen (hoewel me dat nogal straf lijkt, want ze verplichten dan iedereen digitale tv te gebruik, ik zie mijn grootouders dat toch niet doen)
Waarom niet? Er bestaan al redelijk wat TV's met ingebouwde digitale tuner/decoder. Het enige wat je dan moet doen is er een smartcard in pluggen. Het zappen en kijken naar TV gebeurt dan verder op dezelfde manier als met een analoge TV...

De reden dat je die in België niet vindt is dat zowel Belgacom als Telenet het standaard DVB-signaal (dat ze beiden gebruiken!!) extra encrypteren (d.m.v. "NagraVision" bij Telenet). Daardoor kan het signaal niet meer gedecodeerd worden door een standaard decoder en kunnen beide verkopers aan "koppelverkoop" doen (bij wet verboden trouwens!).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan