Archief - Dual Core Pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Botak

Legacy Member
Ik ben van plan om een nieuwe bom te kopen. En ben er over aan het nadenken om deze te kopen. Ziet er vrij goed uit denk ik. Kunnen jullie eens zeggen wat jullie er van vinden. Thx


Moederbord: Asus A8N SLI
Processor: AMD Athlon 64bit X2 4200+
Geheugen: Corsair 1GB DDR
DVD/CD Schrijver: Nec ND4550 16x DL DVD+/-(re)writer
Harde Schijf: Western Digital 320GB
Grafische kaart: GeForce 7800GT 256MB
Behuizing: aOpen Nouveau
Luidsprekers: Logitech S100
Draadloos toetsenbord en optische muis: Logitech EX110

€ 1499

Komt van http://www.itinc.be/producten_extreme.htm

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Is goeie PC, maar aje 'm zelf samenstelt zou het wel nog wat goedkoper moetn uitkomen.

Wat ik zou veranderen:
Geen SLI mobo maar een MSI K8N Neo4-F(I) ofzo
X2 4200+ -> X2 3800+
zorgen dat da één latje van 1GB DDR PC3200 is (en later nog eentje bijsteken)

SMa

Legacy Member
Wat ik zou veranderen:
Geen SLI mobo maar een MSI K8N Neo4-F(I) ofzo
X2 4200+ -> X2 4400+

de rest zou ik laten :)

unskilled

Legacy Member
Ja ziet er idd ni slecht uit. Maar wrm geen sli mobo? Das toch ni slecht voor later uit te breiden? Denk ik. Ik zou ook wel 1 latje ram steken en later nog 1 bijsteken

Davion

Legacy Member
- Welke voeding?
- Neem geen SLI mobo maar een MSI K8N Neo4-FI
- Neem 1x1024Mb ipv 2x512Mb.

R.Winters

Legacy Member
Davion zei:
- Welke voeding?
- Neem geen SLI mobo maar een MSI K8N Neo4-FI
- Neem 1x1024Mb ipv 2x512Mb.
Second :niceone:

SLI is momenteel toch onnodig, en heb mn twijfels of het wel ooit zo zal zijn.
Voeding zouk toch minstens 450W (tot eventueel 500W als ge toch voor SLI gaat)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Davion zei:
- Welke voeding?
Wel, als dat een premade kant-en-klare pc is voor te kopen zal die wel getest worden en zal voeding wel volstaan. Ik vrees echter wat voor de kwaliteit ervan. Dus blijft eigelijk wel een goede vraag.

Als je toch voor zelf apparte stukken zou kiezen en zo zelf een systeem samenstelt zijn volgende merken aan te raden: Antec, OCZ, Tagan, Enermax. Die zijn het makkelijkst vindbaar. Mijdt iig Sweex en Q-tec.
LC Power maakt ook goede voedingen voor een goede prijs (kosten stukken minder dan eerstgenoemde merken)

Speciall

Legacy Member
Davion zei:
- Neem 1x1024Mb ipv 2x512Mb.

Dus geen dual channel?
Voor de kast: die A-open heeft 400W voeding, zou je geen Antec ofzo kiezen (vb: sonata II 450W)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Nja, tis ne premade PC e. Denk niet daj aan die HW nog iets kan veranderen.
Anders is die case wel deftig, ziet er me persoonlijk oerlelijk uit maar is wel zeer goede psu die derin zit.
1x1024 omwille van het latere bijkopen van zuk latje. Als je nu 2x512 neemt en dan later hetzelfde bijsteekt val je terug op een T2 command rate, die maakt veel meer uit dan de 5% (max) prestatieverschil die je nu zou verliezen door géén DC te nemen.
En besides, bij AMD maakt DC stuk minder uit dan bij Intel.

Again I'll say, je bent beter af met het zélf samenstellen van je pc, dus daje élk onderdeel appart kan kiezen, dan daje zo 'n kant en klaar ding zou kopen. Aan de andere kant, als je zelf samenstellen echt echt echt niet ziet zitten blijft het wel een zéér goede PC, imo wel wat duur maar kom.. it's up to the TS. :)

Botak

Legacy Member
Ik heb een mailtje gestuurd naar die mensen om te vragen of ik daar nog zaken aan kan wijzigen. Ze steken alles zelf in elkaar dus is het blijkbaar zeer goed mogelijk om die nog aan te passen naar mijn wensen.

Dus zou ik best de ram anders doen, dus 1 latje van 1gig. Ik denk dat ik wel ga kiezen voor de SLI omdat ik dan later, als de grafische kaarten wat gezakt zijn, dezelfde kaart kan bijsteken - dubbele grafische power - dat raden ze me toch aan. Ik zal ook voor een zwaardere voeding vragen.

Ik heb de onderdelen eens nagekeken op andere sites en als ik het dan uitrekende kwam ik niet veel goedkoper uit. Zeker omdat ze hem ook voor mij in elkaar steken en thuis komen brengen.

ITinc

Legacy Member
Aha, een potentiële klant :-)
Leuk om te zien dat er over onze configuraties gediscusieerd wordt. Zo komen we te weten wat de echte gamers ervan vinden.

De reden waarom wij een SLI mobo aanbieden in deze configuratie is omdat je ze later makkelijk kan uitbreiden met wat extra power als de grafische kaart wat gezakt is in prijs. Sommigen zijn hier inderdaad niet voor te vinden, maar wij zijn zeer tevreden over de resultaten van dit systeem. En prijs/kwaliteit is het Asus A8N SLI mobo een van de betere, ook al maak je geen gebruik van de SLI mogelijkheden. Het is een zeer uitgebreid moederbord, en de nForce4 chipset doet zen werk heel goed!

Wat het RAM betreft zijn er ook pro's en contra's. Door het opteren voor dual channel geheugen beperk je ietwat latere uitbreidingsmogelijkheden. Die keuze laten we aan de klant, als je kiest voor een latje van 1gb ipv 2x512DC gaat er 10 euro van de prijs af.

En dan wat de kast betreft... We hebben al verschillende cases gehad voor onze gamerconfiguraties. De aOpen Nouveau case beschikt over een voeding die krachtig genoeg is, en de case oogt ook mooi. Maar waarom we merken als Antec enzo niet meer gebruiken is omdat deze vrij lawaaierig zijn en goedkoop aanvoelen. Deze case is geen echte topper, dat geef ik gerust toe, maar opteren voor een thermaltake maakt de configuratie onnodig duur.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Oké.. dan vraag ik het jou.
Welke voeding? En wattage?
En het merk van werkgeheugen?

ITinc

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Oké.. dan vraag ik het jou.
Welke voeding? En wattage?
En het merk van werkgeheugen?

Voeding: aOpen ATX/Full AT 400Watt
Geheugen is van Corsair

Speciall

Legacy Member
antec lawaaierig en goedkoop aanvoelen?Ik zijn hier just 2 pc's met Antec Sonata II in elkaar aan't draaien en ik vind ze nu toch nie "lawaaierig"...

is het corsair twinx of value ram?

artois782

Legacy Member
ANTEC slechte kasten???? :naughty:
Sonata II 450W is zeker weten een betere kast dan aOpen Nouveau case.Duur voorwat het is.
En als je een goede voeding wil in Aopen zou ik voor de True Power II gaan.

En tussen ons gezegd die PC van ITdinges is veel te duur! Ik kan die wel wa goedkoper krijgen zenne.

:applause: :applause: :applause: :applause:


Greetz

av018

Legacy Member
hmmmz, @ botak, kijk hier es naar , praat dan es voort..............

no further comment

voor meer info, PM maar ,lol

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Wel fair blijven en vergelijken met Belgische shops e.
Blijft niettegenstaande imo wel behoorlijk duur.

av018

Legacy Member
tja, als ik iets bestel bij tones bvb betaal je ook 15 euro verzendingskosten, daar betaal je er 20 , die je natuurlijk al uitspaart op de eerste de beste lat ram's

Botak

Legacy Member
Speciall zei:
antec lawaaierig en goedkoop aanvoelen?Ik zijn hier just 2 pc's met Antec Sonata II in elkaar aan't draaien en ik vind ze nu toch nie "lawaaierig"...

is het corsair twinx of value ram?

Screenshot site optima solutions Maar jullie hebben die aOpen zelf op jullie site staan. Het is die case dat ik graag zou hebben. En het geheugen is Twinx, zo staat het toch op de offerte die ze me hebben doorgemailed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan