Archief - cpu/mobo & graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NaaiT

Legacy Member
Hi,

aangezien mn ma een upgrade nodig heeft, ga ik gwn mijn systeem doorgeven aan haar. Hierdoor heb ik volgende dingen nog nodig:
cpu/mobo/graka

qua prijsklasse zou ik het houden rond de 6-700EUR.

Ik had al een oogje op volgende zaken:
Club3D GeForce 7900 GT 256MB €305.00
Amd Athlon 64 Bit 3700+ Boxed With Cooler S939 San Diego €240.00


Iemand raad wat ik het beste koop voor dit geld?

thx

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Ronse bij Gent, dan zou ik gaan voor een configje bij ofwel codima.be ofwel jaha.be

Codima - config
Asus EN 7900 GT TD PCI-E 256 Mb Ddr3 + Tv-out + 2 x Dvi € 335
Msi K8N Neo4 FI (S939-Nforce 4U-Pci-E-Ddr 400-SATAR-7.1-Gln) € 99
Amd Athlon 64 Bit 3500+ Boxed With Cooler S939 Venice € 209.50
==> Totaal : € 643.50
(ben niet voor dual-core gegaan omdat dat dan duidelijk boven de 700 uitkwam, en persoonlijk vind ik die 7900GT een geweldige kaart, dus die zet ik er zeker in)

Jaha-config :
MSI K8N Neo4-F Nforce4 socket 939 € 79
MSI NX7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 326
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939 € 312,00
==> Totaal : € 717

Hier wel dual core, prijzen liggen blijkbaar toch iets lager, vooral door goedkoper mobo. Dus je kan bij codima ook voor dual core gaan, als je wilt, maar dan wel met een ander moederbord , bv. Asus A8N5X (S939-Nforce 4 Ultra-Pci Ex.-Ddr 400-S-ATA-Glan ) voor €78. Dit geeft dan een totaal van € 728 bij codima met dat mobo en een X2-3800

belgarath03

Legacy Member
mss wel ander mobo, een asus is aan te raden, Jaha kan daar toch aangeraken...

NaaiT

Legacy Member
is dual core nu aan te raden? Ene zegt van wel, andere van niet.
Ik game af en toe, programmeer, grafische programma's, ..

& zou ik niet best mn graka ook asus nemen? Ik ken verkopers die beweren dat ze relatief veel problemen hebben met msi.

nog iets: wat denken jullie van aankoop in het buitenland? Het is goedkoper (ned/du), maar natuurlijk qua zekerheid nzo..

Davion

Legacy Member
- DC of niet moet je uitmaken voor jezelf.
- Dat maakt niet uit, MSI is zeker ook goed.
- Vele mensen doen het, dus het lijkt mij vrij veilig.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
als je in het buitenland gaat bestellen, ga je goedkoper uitkomen (zelfs met verzendingskosten erbij moest je er niet zelf omgaan, wat ik vermoed). En het is zeker te vertrouwen, veel mensen op dit forum doen het, en ik heb er zeker nog niet meer horen klagen dan over een winkel hier bij ons.

NaaiT

Legacy Member
atm:

graka:
ASUS EN7900GT TOP/2DHT/256M
of
XFX GeForce 7900GT 256MB DDR3 Extreme Edition
beiden rond de 310-320€ in nederland
desnoods deze: Point Of View Nvidia 7900 GT Pci-E 256 mb + Dvi + SLI! (http://www.codima.be/nl/product.aspx?2174)

cpu:
AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed) aan 290€

mobo:
Msi K8N Neo4 FI (S939-Nforce 4U-Pci-E-Ddr 400-SATAR-7.1-Gln) aan 100€ bij codima
(omwille van SATAII & firewire)

iemand nog suggesties? Vooral qua graka & mobo?

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Je moet niet speciaal dat mobo nemen o.m.v. de sataII en firewire opties - sataI en sataII zijn even snel, en een apart pci-kaartje met firewire op kost zeer weinig - , maar wel omdat het een zeer stabiel mobo is.

Graka : is eigenlijk gelijk welke je neemt. De goedkoopste van die 3 is zéker goed genoeg :)

Davion

Legacy Member
Nice config, gewoon de goedkoopste graka derin en bestellen maar.

belgarath03

Legacy Member
fi-versie is toch wel een verbetering, met de f kan bijna niet oc'en terwijl bij fi een kleine oc mogelijk is...

NaaiT

Legacy Member
nog laatste vraagje:

7.1 sound vanop mobo gebruiken of 5.1 creative soundblaster audigy player kaartje? (4-5 jaar oud)

ik ga gaan voor de XFX & de fi-mobo :) (voor die 20€ duurder is het toch wel makkelijk met die firewire poort, en sataII zal toch wel iets van verschil zijn i guess?)

Dayofdead

Legacy Member
Gebruik dat maar vanop het mobo, geluidskaart van het mobo is beter dan die soundblaster.

cooly

Legacy Member
lol,geluidskaart op mobo is nooit goed,en verbruikt nog cpu ook (of wast nu geheugen :s)
Die soundblaster is ZEKER beter,ok die heeft dan geen 7.1 maar toch.

hystrix

Legacy Member
als je toch in buitenland gaat bestellen, doe het dan in duitsland, want het is daar nog goedkoper

Dayofdead

Legacy Member
Davion zei:
Nee, de Audigy is zeker beter omfg.
Khad niet gelezen dat het om een audigy ging :) Kdacht soundblaster live, met de hatelijke drivers
Midden tijdens muziek overschakelen van 5.1 naar 2.0 noem ik niet beter dan een onboard kaart.

nTFs

Legacy Member
cooly zei:
lol,geluidskaart op mobo is nooit goed,en verbruikt nog cpu ook (of wast nu geheugen :s)

Er bestaan moederborden met onboard audio die beter of minstens even goed klinken als pci varianten dus je stelling klopt niet.

cooly

Legacy Member
nTFs zei:
Er bestaan moederborden met onboard audio die beter of minstens even goed klinken als pci varianten dus je stelling klopt niet.
Er bestaan...
Maar de meesten zijn toch zeker niet beter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan