Archief - ati graka X1800XT 512

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spector

Legacy Member
Ebben ze daar geen Sapphire van? ik heb zo nen Sapphire maar wel gen X1800 maar ik zin der content van anders es rond zien ma wa is der mis aan MSI ik vind da juist goe...de mobo's enzo zijn tog ook goe van msi

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Gaan de games in de toekomst de 512 benutten? Want momenteel zie ik er niet echt het nut van in

Davion

Legacy Member
MSI is goed idd, maar als ge toch zoveel geld witl verspillen, verspil het dan aan een snellere GeForce 7800GTX 512Mb.

Jort-

Legacy Member
ja 512 gaat zeker benut worden, davion probeer maar een G70 met 512 tepakke te krijgen ;)

als ge een X1800XT kunt vastkrijgen koop hem dan, ge ga geen spijt hebben.

-Vipr-

Legacy Member
merci eh jord voor die winkel very nice :)
neen, ik wou men mobo en graka eens een keer een update geven want ik zit hier nog met een vrij oud ding hé

maar men ouders gaan naar amerika binnenkort misschien is het daar nog goedkoper?

btw van mobo dacht ik een DFI Ultra met crosfire of nvidia chipset

btw is die 7800GTX 512 niet wat duur :/ €700

the_brainiac

Legacy Member
neem de X1800XT 512 en een DFI RDX200 CF-DR,later koopt ge u dan een master card et voila CrossFire powa a volonté :)
MSI is btw zeer goed,nog nie veel van horen klagen. mss opteren voor een MSI CF mobo?

RealFlub

Legacy Member
Crossfire hier, Crossfire daar, maar wanneer zal het eindelijk eens goed beschikbaar zijn? is er hier iemand op het forum met Crossfire?
en in bench word er nooit Crossfire gebruikt... (enkel SLI)

-Vipr-

Legacy Member
ik lees hier nu dat eind jan ofzo de X1900 series uitkomen ?

the_brainiac

Legacy Member
neem maar begin februari als ge kunt w8en w8 dan :) de X1900 zal een pak sneller zijn den de X1800 zal in prijs dalen :)

RealFlub

Legacy Member
yep bron: http://tweakers.net/nieuws/40616

voor mensen die niet willen lezen in link:
Verwacht wordt dat de kloksnelheden van beide chips ongeveer gelijk zullen zijn. ATi mikt op een kloksnelheid van 650MHz voor het topmodel terwijl de nVidia G71 zijn werk rond de 700MHz zal doen. Het grote verschil tussen de chips moet niet gezocht worden bij de kloksnelheid, maar bij de configuratie van de pipelines. ATi heeft gekozen voor 16 texture mapping units in combinatie met 48 pixel shaders, terwijl nVidia de chip heeft uitgerust met 24 texture mapping units in combinatie met 32 pixel shaders. Het zal waarschijnlijk sterk afhangen van de gebruikte applicatie welke configuratie de beste prestaties neerzet.

zou dit dan de 7800Ultra worden?

Mr. M

Legacy Member
ja idd
ik denk da hunne "ultra" de 512MB versie is van de 7800GTX

ze zulle wel 8800 ofzo pakke

KUAN-YIN

Legacy Member
Hmja X1800Xt 512mb is best performance quality alej kwaliteit zolang het maar gene asus is :p

Davion

Legacy Member
- Ik zie niet in waarom geen ASUS.
- nVidia's 7800Ultra is de 7800GTX 512Mb, hij heeft alleen niet de naam Ultra :)
- Crossfire komt atm nog niet echt van de grond, ook is het zo volwassen als SLI nog niet :)

L@TrO

Legacy Member
waarom nu 500+ € aan een graka uitgeven als er binne een paar weke de x1900/7900 uit is... :)

Davion

Legacy Member
Ja, zo kunde blijven doorgaan hé, als dat echt waar is wilt dat zeggen dat ATI's X1x00 serie nooit deftig van de grond is gekomen..

***ARF***

Legacy Member
Wrm niet. Als ge geld genoeg hebt...
Zo kunde over alles discusieren.

Ik heb hier een 7800GTX 512mb en kmoe zegge kaartje is lekker.
Ge gaat het u zeker nie beklagen.
Nu wat prijs / wat ge krijgt verhouding is tja.
Persoonlijk zouk nooit die kaart gekocht hemme moest ek de volle pot betalen.

10.000 3dmark05 met iets oveclockte cpu, kaart stock, nie slecht dus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan