Archief - Advies bij TFT.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joerynauwelaers

Legacy Member
Hallo, ik ben van plan een 19" of meer, ik weet het niet TFT scherm te kopen omdat deze monitor nogal wazig is, maar kan iemand me hierbij helpen want ik ken niets van monitoren/tft's.

krikke31

Legacy Member
Als het voor te game is of filmkes te bekijken zou ik voor die van samsung gaan die hebbe 4ms en nu hebbe ze der ook al met 2ms, als het voor gewoon wa te surfe is heb je dat ni echt nodig!! type is 930bf of 960 bf d8 ek kzal het is checke,grtzzz, ik ken der ook ni veel van ze maar weet wel hoe lager ms hoe sneller de reactietijd=!!!

joerynauwelaers

Legacy Member
Zou dit een goei scherm zijn? PHILIPS 19" 190S6FS (500:1, 8ms, Zilver) kost 300€, ja ik wil hier niet TE veel geld aan uitgeven.., maar zou wel een goed willen, als iemand een ander voostel heeft voor een TFT rond de 300€, en een andere vraag waarvoor staat de 500:1 ? moet dit hoog of best laag zijn?

krikke31

Legacy Member
hey, Ik denk dat ge beter kunt zegge voor welke toepassing ge die tft wilt gebruiken dan gaan ze u zeker kunne helpe!!!!

joerynauwelaers

Legacy Member
Hij zal hoofdzakelijk dienen om te gamen, en ja msn, etc, maar vooral games

krikke31

Legacy Member
Ik denk als de ms te hoog ligt dat je dan ghosting krijgt, wat is ghosting hmmm, :) ik denk dat je dan vertraging krijgt in je beeld bij snelle bewegingen ofzo correct me if im wrong, sla me dood :) maar vanaf welke ms je geen ghosting meer hebt da weet ik ni !!!!!

Laurens100

Legacy Member
als ge 8ms hebt, zit je al goed hoor. alé das toch wat ik altijd hoor.

Ironpole

Legacy Member
krikke31 zei:
Ik denk als de ms te hoog ligt dat je dan ghosting krijgt, wat is ghosting hmmm, :) ik denk dat je dan vertraging krijgt in je beeld bij snelle bewegingen ofzo correct me if im wrong, sla me dood :) maar vanaf welke ms je geen ghosting meer hebt da weet ik ni !!!!!

Ghosting is dat het beeld wat wazig word bij snelle beelden, men zegt dat dat vanaf 25ms is bij games. Ikzelf heb 25ms en heb er nog niks van gemerkt.

joerynauwelaers

Legacy Member
Huh, 25ms is bij games, dus ik moet niet te laag gaan zoeken ik bedoel , ik moet zeker geenms nemen want dan zal ik last krijgen van ghosting? kan iemand me anders een goed TFT scherm 19" aanraden, link geven dat rond de 300 € ligt.

joerynauwelaers

Legacy Member
ik weet men budget, rond de 400€.
ik ben een gamer, ik ben van plan een 7900GT te kopen dus die mag wel een schone resolutie aankunnen.
ik heb zelf al een bitje gezocht, mor ik weet ni echt op wa ik nu juist moet letten.
inkijkhoek en iets van milleseconden, das alles wat ik weet :)

advies?

Dx-Solutions

Legacy Member
Hey Gasten,

LET op met die ms hé. Dit is relatief! De ene meet van grijs naar grijs de andere zo ... Dus lees goed voor je definitief beslist! Ga niet zomaar of op de ms, dit is enkel een lokmiddel. Net zoals je bij digitale camera's altijd over MPixels spreekt.

Als je nog ff geduld hebt, wacht dan ff! eind dit jaar komt er een SED panel uit! met een contrast ratio van 100000:1 en snelheden net als CRT!

Prijs weet ik niet, maar de tft's zullen in ieder geval veel dalen!

Dx-solutions

donderz

Legacy Member
bij tft scherm zitte vast op 1 resolutie, als ge ander signaal zout doorsturen, gaat em dat tog omzetten naar die bepaalde resolutie, dus als ge iets van 1024*768 wilt weergeven, gade serieuze vervorming zien, en 1600*1200 kunde al helemaal niet weergeven.

joerynauwelaers

Legacy Member
Dus eigelijk kan ik beter een CRT monitor kopen? zodat ik tot hogere resolutie kan gaan of wat raden jullie aan?voorstellen zijn altijd welkom.

Ironpole

Legacy Member
Dx-Solutions zei:
Hey Gasten,

LET op met die ms hé. Dit is relatief! De ene meet van grijs naar grijs de andere zo ... Dus lees goed voor je definitief beslist! Ga niet zomaar of op de ms, dit is enkel een lokmiddel. Net zoals je bij digitale camera's altijd over MPixels spreekt.

Als je nog ff geduld hebt, wacht dan ff! eind dit jaar komt er een SED panel uit! met een contrast ratio van 100000:1 en snelheden net als CRT!

Prijs weet ik niet, maar de tft's zullen in ieder geval veel dalen!

Dx-solutions

Je hebt gelijk. Soms is de ms enkel van boven naar onder, en is de ms van links naar rechts lager. (ik had zoiets gehoord.)

joerynauwelaers

Legacy Member
Als ik nu een TFT koop is dan de Hz ervan belangerijk? Ik bedoel zou ik het verschil hard merken tussen een 75Hz TFT of 85Hz monitor?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan