Archief - aanschaf nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jannick werckx

Legacy Member
hello,

Ben van plan binnenkort (lees: zeker deze maand nog!) een nieuwe pc te kopen.
Het is toch wel de bedoeling om de nieuwste games , zoals cod2 en dergelijke te kunnen spelen zonder al te veel moeilijkheden. Mijn budget ligt rond de 1000Euro, excl monitor. Het is ook de bedoeling om het systeem eventueel te gaan overclocken.
Zelf denk ik om me de volgende configuratie aan te schaffen:

-MSI K8N NEO4 FI (Misschien domme vraag maar ondersteunt dit Mobo ook Dual Channel?)
-AMD ATHLON 64 X2 3800+ (ik twijfel sterk tussen deze en de Athlon64 3500+ Venice)
-WD 160GB SATAII
-2* 512MB DDR400 (Welk type/merk het wordt weet ik nog niet,wil mss latje van 1gb bijsteken naderhand..)
-Nvidia Geforce 6600GT (Ik heb gezien dat er verschillende types hiervan bestaan, welk past het best bij dit systeem (en budget!)?)
-DVD(re)writer (welke dat moet worden heb ik ook nog geen idee..)
-Antec SonataII 450W (is deze voeding sterk genoeg om het systeem te overclocken?)
-Is een extra koeling aangewezen,gezien de processor '*boxed*' is ? zoja.. welke?

Zelf kom ik met deze configuratie net wat boven mijn budget(1050€) op itware.be , dus het zou fyn zijn als het systeem kan verbeteren EN goedkoper kan worden :lol:

Graag had ik nu jullie deskundige mening(en) gehoord, verbeteringen of andere opmerkingen zijn altyd welkom!!

Thanx on advance,
Jannick

yaris

Legacy Member
Ik zou toch 2 Gb nemen en wat minder in processor gaan en wat meer in 3dkaart.
Eventueel 3200 venice en 7800 gforce

Slinck

Legacy Member
Beste vrienden,
Heb net ook een nieuw moederbord en processor (en Graphics card) aangeschaft.
Nu, Heb mij een Athlon 3500+ gekocht aangezien de verkoper mij vertelde dat het overeen kwam met de Pentium 3.2Ghz.

Volgens het bijgeleverde progje van AMD(en bios, windows), staat echter de kloksnelheid op 2.2GHz.

Wat is nu correct? Kan ik effectief deze amd 3500+ vergelijken met een Pentium 3.2Ghz?


@ Jannick: naargelang waar je woont, ga zeker eens horen bij Forcom. Beste prijzen en toffe gasten daar.
Ik heb momenteel hetvolgende steken:
(keep in mind the pentium vs amd issue)

Assemblage + uittesten vh systeem 1 € 62
Asus A8N-SLI PCI-E Nforce4 1 € 119
AMD Athlon64 3500+ 64bit (Venice) Sckt939 1 € 194.5
Sapphire ATI X850XT PCIe Platinum VIVO/2xDVI 256MB 1 € 299
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND3550 Black 1 € 45
Maxtor 200GB 8Mb 7200rpm 1 € 88.43
Corsair 1Gb DDR-400 Dual Channel Kit 1 € 104

Totaal : € 911.93
+kastje, voeding (minstens 500 W), muis, keyboard, etc. maar dat heb je al zeker...

Ga niet hoger dan 1 gig voor het geheugen, games hebben dat NIET nodig!!!

Een laatste ding: steek je pc zelf in elkaar, HET IS SPOT GEMAKKELIJK (BESTE HANDLEIDINGEN VAN AMD!!!)

Abraços do BRASIL!

tmagus

Legacy Member
is correct, gemoet nie de mhz vergelijken bij amd en intel, amd zal altijd lager draaien ma is daarvoor nie trager en in meeste gevallen zelf sneller dan een intel 3.2 mhz

heeft iets te maken met de verschillende architectuur van de twee cpu's...

en minstens 500 watt is wel echt een beke over de top voor een gewone pc lijk dat je daar voorsteld...

Lan

Legacy Member
- Alle S939 mobo's ondersteunen dual channel, dus ook de MSI
- Een 6600GT graka in een nieuwe pc voor gaming is niet meer aan te raden, neem minstens een 6800, liefst een 7800GT
- Antec kast is prima

Kast antec (119)
mobo MSI (103)
CPU 3200 (168)
RAM 1g (98)
hdd 160g (86)
nec dvdrw (46)
msi 7800gt pcie (335)
totaal : 955 € op itware

Dit gaat vele malen vlotter games draaien dan een betere cpu met een trage 6600GT. Ideaal is natuurlijk de X2-3800 te nemen, maar dan zit je 130 € hoger

Insaniacx

Legacy Member
Slinck zei:
Beste vrienden,
Heb net ook een nieuw moederbord en processor (en Graphics card) aangeschaft.
Nu, Heb mij een Athlon 3500+ gekocht aangezien de verkoper mij vertelde dat het overeen kwam met de Pentium 3.2Ghz.

Volgens het bijgeleverde progje van AMD(en bios, windows), staat echter de kloksnelheid op 2.2GHz.

Wat is nu correct? Kan ik effectief deze amd 3500+ vergelijken met een Pentium 3.2Ghz?


@ Jannick: naargelang waar je woont, ga zeker eens horen bij Forcom. Beste prijzen en toffe gasten daar.
Ik heb momenteel hetvolgende steken:
(keep in mind the pentium vs amd issue)

Assemblage + uittesten vh systeem 1 € 62
Asus A8N-SLI PCI-E Nforce4 1 € 119
AMD Athlon64 3500+ 64bit (Venice) Sckt939 1 € 194.5
Sapphire ATI X850XT PCIe Platinum VIVO/2xDVI 256MB 1 € 299
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND3550 Black 1 € 45
Maxtor 200GB 8Mb 7200rpm 1 € 88.43
Corsair 1Gb DDR-400 Dual Channel Kit 1 € 104

Totaal : € 911.93
+kastje, voeding (minstens 500 W), muis, keyboard, etc. maar dat heb je al zeker...

Ga niet hoger dan 1 gig voor het geheugen, games hebben dat NIET nodig!!!

Een laatste ding: steek je pc zelf in elkaar, HET IS SPOT GEMAKKELIJK (BESTE HANDLEIDINGEN VAN AMD!!!)

Abraços do BRASIL!

Goeie config, als case: Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W 99€ ga je net ietjes over budget maar zal wel geen ramp zijn zeker :).

BTW 2GB merk je wel degelijk in sommige (En ik zeg zeker niet allemaal) games vooral Battlefield 2 schilt 10tallen seconden bij laden van levels en spel draait veel soepeler. 5Ik kwam van 1 Gb en toen had ik van die vervelende kleine haperingen met 2Gb was het opgelost)

Grutman

Legacy Member
Als je niet alleen game't met je pc zou ik 6800GS + X2 3800+ nemen, als het echt voor te gamen is, de 7800GT behouden (ev. 3000+ nemen en dan overclocken?)

voor geheugen zo ik gewoon ne Corsair TwinX 1GB nemen (2x512MB)

Davion

Legacy Member
@jannick werckx:

- mobo ondersteunt DC
- Ik zou een 7800GT en een 3500+ nemen.
- Gewoon DDR400/PC3200 ValueRAM zal volstaan
- Als DVD: BenQ DW-1640 !
- Voeding kan PC aan :)
- BOXED koeling voldoet :)

@yaris:
2Gb RAM is overkill met dat budget.

@Slinck: AMD heeft andere architectuur, die AMD pwned de Intel zwaar.

jannick werckx

Legacy Member
Bedankt voor alle reacties tot nu toe.
En merci voor de uitleg te geven aan al mijn bijkomende vragen Davion:niceone:

@Davion, zou het misschien niet een betere toekomstgerichte keuze zijn om een 6800GS en een X2 3800+ te kiezen,ipv die 3500+ en 7800GT? Ik ben niet van plan om mijn CPU over 2jaar weer te vervangen..
en die koeling, is die ook nog genoeg als ik wat ga overclocken, of kan ik toch beter een zalman erin steken dan?

greetz,
jannick

Davion

Legacy Member
- Is idd toekomstgerichter :)
- Voor overklokken steekt ge beste zwaardere koeling

jannick werckx

Legacy Member
Ok, ik denk dat ik voor dit systeem ga:

-MSI K8N NEO4 FI (105€)
-AMD ATHLON 64 X2 3800+ BOXED (350€)
-WD 160GB SATAII (85€)
-Corsair 1024MB DDR400 2X64MX64 Value Select,Cas 2.5, (2X 512MB) (105€)
-MSI NX7800GT-VT2D256E PCI-E 7800GT 256Mb DDR3, TV-out, Video In, Double DVI, Retail, SLI ready(335€)
-NEC 4551 Black Labelflash Internal DUAL LAYER 16X +/- (55€)
-DVD-reader (25€)
-Floppy drive 3.5' (10€)
-Antec SonataII 450W (120€)

Dit komt neer op precies 1190€, dat zit wel zo'n dikke 100€ boven mijn huidig budget, maar daar geraak ik dan nog wel aan, dat moet maar.
Deze prijzen komen nu van itware.be, zijn de onderdelen ergens goedkoper te krijgen(mag ook duitsland zijn als het wat aan de grens ligt)?

Als er nog verbeteringen zijn of dergelijke, laat maar komen;)

Greetz,
jannick

Davion

Legacy Member
Lijkt me zeer goed, niets aan veranderen, in de webshop sticky kan je alle winkels vinden :)

torquenstein15

Legacy Member
Veel te duur amai.!!! Nu effe kijken bij tones.be


Edit :

MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939
foto van dit product

1

€

100,50

100,50

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939
foto van dit product

1

€

230,00

230,00

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
ANTEC SONATA II 450W BLACK Recupel recyclagebijdrage inbegrepen (€ 3,00)
foto van dit product

1

€

119,20

119,20

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
CORSAIR 1024MB PC3200 HSP
foto van dit product

1

€

154,00

154,00

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT
foto van dit product

1

€

335,00

335,00

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
NEC FLOPPY BLACK
foto van dit product

1

€

7,45

7,45

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
NEC 4551 16X ZWART DVD-RW

1

€

56

56

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
Overzicht van de bestelling afdrukken
Totaalbedrag

€

992,15

Winkelmandje leegmaken
Andere artikels toevoegen aan je bestelling

Het kan nog goedkoper maar dan moet je de graka in andere winkel kopen. laagste prijs dak heb gezien in rond de 300€

Insaniacx

Legacy Member
torquenstein15 zei:
Veel te duur amai.!!! Nu effe kijken bij tones.be


Edit :

MSI K8N NEO4 FI SOCKET 939
foto van dit product

1



100,50

100,50

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939
foto van dit product

1



230,00

230,00

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
ANTEC SONATA II 450W BLACK Recupel recyclagebijdrage inbegrepen (€ 3,00)
foto van dit product

1



119,20

119,20

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
CORSAIR 1024MB PC3200 HSP
foto van dit product

1



154,00

154,00

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT
foto van dit product

1



335,00

335,00

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
NEC FLOPPY BLACK
foto van dit product

1



7,45

7,45

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
NEC 4551 16X ZWART DVD-RW

1



56

56

Minder exemplaren van dit artikelMeer exemplaren van dit artikel
Overzicht van de bestelling afdrukken
Totaalbedrag



992,15

Winkelmandje leegmaken
Andere artikels toevoegen aan je bestelling

Het kan nog goedkoper maar dan moet je de graka in andere winkel kopen. laagste prijs dak heb gezien in rond de 300€

Hu'm gij hebt wel nen 3500+ en hij heeft nen 3800+X2 ...

jannick werckx

Legacy Member
Allemaal bedankt voor de reacties.
En inderdaad, ik heb een X2 3800+ EN je bent de case vergeten, is ook nog eens 120 €..
Greetz,
jannick

jannick werckx

Legacy Member
Waar kan ik eigelijk de productcodes van deze artikels vinden?
Ik heb al op google gekeke maar ik kan ze niet vinden :s

greetz

jannick werckx

Legacy Member
productcodes heb ik ondertussen al.
maar heb ik eigenlijg nog veel keuzes qua cases, want eigelijk vind ik die Antec Sonata II alles behalve mooi en het oog wil ook wat.
Dus zijn er nog cases+voeding voor max 120€ van dezelfde kwaliteit als de Sonata 2?

greetz

jannick werckx

Legacy Member
Allemaal bedankt voor de reacties!

Ik heb volgend systeem besteld bij Itware.be :
Antec sonataII 450W
MSI K8N NEO4 FI
AMD 64 X2 3800+
MSI 7800GT
1gb Ram Cas 2.5
WD 160GB SATAII
DVD RW en DVD lezer

Nu heb ik nog 1 (wss heeel domme ) vraag waar ik net pas aan dacht ..
Netwerkkaart zit da standaard derin of moede da echt erbij vermelde als ge u bestelling doet?

Greetz,
Jannick
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan