Archief - Aankoop nieuwe graka 7600 GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dvas'Shifty

Legacy Member
Hello,

Vermits men 6600GT in rma gaat ben ik van plan om een nieuwe graka te kopen. Ik heb interesse gekregen in de 7600 GT. Ik ben aant twijfelen tussen die van Asus of die van XFX.... Nu wil ik u mening es weten hoe het zit met beide op vlak van:

-Online ondersteuning...
-Service en garantie...
-Overclockbaarheid...
-...

Alvast bedankt
GreetZ

koendg

Legacy Member
XFX is meestal standaard overclockt, maar neem gwn de goedkoopste, of diegene die leverbaar is in de winkel zoals Davion zegt ;)

-Clocker-

Legacy Member
njah persoonlijk zou ik voor de XFX gaan...zeer goede service en ook een zekerheid dat je een goed overclockbare kaart hebt;)

Dvas'Shifty

Legacy Member
Het idee om een 7600Gt te kopen heb ik van u clocker ;)
Kzag dat ge die ging kopen kwist nog niet eens dat die bestond... Enkele benchmarks op gezocht en leek me wel een interessante kaart ;)

Thx voor de info =)

neomitochondria

Legacy Member
ik zou ook voor xfx gaan, gewoon persoonlijke keuze:)

-Clocker-

Legacy Member
Dvas'Shifty zei:
Het idee om een 7600Gt te kopen heb ik van u clocker ;)
Kzag dat ge die ging kopen kwist nog niet eens dat die bestond... Enkele benchmarks op gezocht en leek me wel een interessante kaart ;)

Thx voor de info =)

hehe:D np:p

ja ge kunt bijna zeggen dat ze dubbel zo snel is als een 6600GT;)

zeer goed kaartje, presteert beter dan een 6800ultra:)

so hf with it:niceone:

o/t: is je 6600GT nog niet in rma dan?? doe die eerst eens binnen en zie wat verkoper zegt...mss kan je net zoals mij hem inruilen + bijleg voor een 7600GT, wie weet:D

Dvas'Shifty

Legacy Member
Ja het is een zeer goed kaartje ;)
Nee men kaart is nog niet in rma :(
Ik moet em naar snogard sturen (26€ verzendingskosten) en ik vind men garantieformulier niet meer :s maar goed dat ik men aankoopfactuur nog heb... Moet nog een formulier invullen wat er mis is... en dan hopen dat ik een nieuwe krijg :)

SMa

Legacy Member
-Clocker- zei:
njah persoonlijk zou ik voor de XFX gaan...zeer goede service en ook een zekerheid dat je een goed overclockbare kaart hebt;)
ik dacht niet dat je zekerheid kan hebben over de overclockbaarheid van een kaart

maar in het algemeen blijken ze toch ietsje hoger te clocken dan andere kaarten van andere merken (5MHz ofzo...)

neem gewoon de goedkoopste ;)

RealFlub

Legacy Member
XFX is beetje gekenmerkt door OC'en, want meestal lopen hun snelheden hoger dan de snelheden dat Nvidia voorschrijft.

Davion

Legacy Member
Idd, maar vele van die stock overklokte kaartjes (XXX Edition) klokken geen reet meer extra over.

Dvas'Shifty

Legacy Member
Der bestaan 4 versies van de kaart 2 gewone en 2 XXX versies

Standaard overclockte versie XXX heeft 1600/590 en kost 204€
De gewone versie heeft 1450/570 en kost 190€

Over de asus versie vind ik niet zoveel

snake5555

Legacy Member
MSI NX7600GS-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI Passive Cooling LITE (PCI-E) €138,70

kan dit zo'n lage prijs?

sQuare

Legacy Member
Asus!!! ik heb bijna alles v asus en nog nooit geen prob gehad
maar alsk u was zou ik eig ne 7900GT(X) kopen :)

Dvas'Shifty

Legacy Member
Ik vind het eigenlijk niet nodig om zo'n High end kaart te kopen...

1. Na enige tijd zijn er toch weer betere
2. Prijs/kwaliteit is niet hetzelfde als bij de andere kaarten
3. Ik wil men games niet op Full detailed spelen =)
4. Met zo'n kaarten moet ge ook al een degelijkere cpu hebben anders ist een bottleneck

Dat zijn mijn argumenten om zo'n dure kaart niet te kopen :p:)

RealFlub

Legacy Member
Dvas'Shifty zei:
Ik vind het eigenlijk niet nodig om zo'n High end kaart te kopen...

1. Na enige tijd zijn er toch weer betere
2. Prijs/kwaliteit is niet hetzelfde als bij de andere kaarten
3. Ik wil men games niet op Full detailed spelen =)
4. Met zo'n kaarten moet ge ook al een degelijkere cpu hebben anders ist een bottleneck

Dat zijn mijn argumenten om zo'n dure kaart niet te kopen :p:)

1. zal altijd zo zijn
2. zal altijd zo zijn
3. is persoonlijke smaak. (ik wil nooit meer van me leven op low spelen)
4. nu nietmeer, meestal als je SLI of Crossfire gaat, heb je meer kans dat u CPU gaat bottlenecken ;)

zert

Legacy Member
snake5555 zei:
MSI NX7600GS-T2D 256MB DDR3 Tv-Out Dual DVI Passive Cooling LITE (PCI-E) €138,70

kan dit zo'n lage prijs?
tuurlijk, das een GS en geen GT :ironic:

Davion

Legacy Member
Zo laag toch niet hoor, zoveel slechter is die niet, LITE wil gewoon zeggen dat het een crapversie is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan