Archief - 6600gt to 7800gs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mayhem1985

Legacy Member
kheb een 6600gt en ik WAS er content van totdat ik black and white 2 speelde.
ksen nu dus van plan een 7800gs te kope ma ksen nie zeker welk merk. of maakt da niks uit? want de prijzen zen soms 10 to 25€ verschil.

VGA XFX AGP 256Mb 7800GS TV/DVI 337,90EUR
VGA MSI AGP 256MB NVIDIA NX7800GS 308,90EUR
VGA CLUB-3D AGP 256MB NVIDIA 7800GS 289,90EUR


spects : zie sign.

sheebs

Legacy Member
ik heb een XFX Geforce 7800 GS extreme edition en ik ben er ferm content van! is antuurlijk een 30 euro duurder
MAAR in feite is de EE een overclockte 7800 GS waar je wel nog fabrieksgarantie ophebt. Wat uiteraard vervalt als je een gewone 78OOGS gaat overclocke ;)

en er kan wle verschil zijn tusse de merke,
let op de kloksnelheden

Yank

Legacy Member
sheebs zei:
ik heb een XFX Geforce 7800 GS extreme edition en ik ben er ferm content van! is antuurlijk een 30 euro duurder
MAAR in feite is de EE een overclockte 7800 GS waar je wel nog fabrieksgarantie ophebt. Wat uiteraard vervalt als je een gewone 78OOGS gaat overclocke ;)

en er kan wle verschil zijn tusse de merke,
let op de kloksnelheden
Ze kunnen toch nooit merken dat je overklokt zolang je de VGA-bios laat staan.

Davion

Legacy Member
- Pak gewoon de goedkoopste 7800GS.
- Overklok is NIET detecteerbaar.

ZeroTolerance

Legacy Member
is de gainward 7800 silent nie gebaseerd op de 7900 , want dan zou dat wel den beste koop zijn

mayhem1985

Legacy Member
dus eigelijk kunde ne gewone 7800gs overclocke naar ne 7800gs EE. want de clocks ligge nie ver van elkaar.

ingame screens of filmkes altij welkom :D

sheebs

Legacy Member
nee overclocke is idd niet te achterhale, tenzij ge zo hoog gaat d auw videokaart beschadigd wordt, of een element doorbrandt ofzo... tis te zien of ge amateur of pro zijt e. ma indien ge nie kijkt op paar euros meer of minder ga dan vo de EE, die kunde zelf snog wa overclocke, zoals ik :p

sheebs

Legacy Member
och als ge nie te ver gaat kan er nie zo snel w amisgana oor, per 3 mhz ofzo. als ge artifacts of een pc blok krijgt, sel terug normala instelle of iets lager. ma als ge van de eerste keer extreme overclockt en een weerstandje of element brandt door, ja dan zulel zet wel doorebbe e ;)

ge kunt natuurlijk ook altijd ongeluk ebbe me u videokaart als ge ze ene hele klein beke overclockt da ze doorbrandt door een fabrikagefout maar daar gaan we dus nie van uit :p

RealFlub

Legacy Member
door te OC'en zelf, (enkel frequentie verandert) zal je het nooit zien, het zal altijd maar inwendig zijn.

Dayofdead

Legacy Member
Ik krijg geen andere kaart van Saphire omdat ik ze zogezegd zou OC'd hebben, dikke zever want ik ben daar nie aan geweest. Waarschijnlijk heeft die kaart een stroomschok gekregen van mijn crappy Qtek voeding, waardoor ze stuk is.

TekkaBlade

Legacy Member
mja, Q-tek is dan ook zowat het bekendste slechte merk dat er is :p

enfin, mocht je je 6600gt verkopen, let me know ;)

SephirothSnake

Legacy Member
6600gt to 7800 gs is zeker de moeite waard als je regelmatig gamed

mayhem1985

Legacy Member
nja hie in belgie zie ik ze nog veel staan tss de 135 en 150 ze

TekkaBlade

Legacy Member
mayhem1985 zei:
te koop sta em . ma nie vo minder dan 100 euro ze :D

niet dan :]
nieuw heb je tenminste nog garantie :)
en duitsland maakt geen uitzondering qua garantie zenne :]
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan