Archief - 2.1 Systeem 100 $

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[TFT]Poky

Legacy Member
Ik ga dus naar de Vs. binnen een 2 weken nu sukkel ik hier al geruime tijd met mijn laptop speakers. Ze zijn helemaal niet slecht in termen van laptop speakers maar....

Daarom ben ik op zoek naar een goede 2.1 set, aangezien ik naar Vs. ga kunnen prijzen vandaar worden genomen.

Ik heb is met google gesearched en ik kwam dan altijd tot volgende opties :

1) Logitech Z 2300 (meestal 1e keus) hoewel op dit forum logitech wordt afgebroken
2) Kardon SoundSticks II
3) Klipsch ProMedia 2.1
4) Altec Lansing
5) JBL

Nu voorwat zou ik deze set nodig hebben ?

Het moet eigenlijk een allround set zijn, ik game geregeld en luister ook veel muziek (alle genres behalve '50 & tha game muziek')

Nu mijn vereisten, deze set moet 2 dingen kunnen persoonlijk en dat is

1) Luid genoeg gaan maar helder blijven
2) Stevigen bas

Kan iemand mij de echte aanraders geven, dus een paar modellen waar ik mijn ogen voor moet openhouden. Ik zou een paar modellen willen waar ik zeker geen miskoop zou doen.

Er wel onmiddelijk bijzeggen, ik ben GEEN audiofiel en ben vrij snel content :) zoals met onze Pioneer home cinema set. Ik heb logitech setjes al horen spelen en mits wat geknoei met eq vond ik deze niet slecht klinken. Maar indien er beter zijn voor die prijs... shoot :) ik sta open voor alles.

Design maakt niet echt uit maar het moeten nu ook ni te lelijke dingen zijn

Ahja een extra line-in zou ook zeer handig zijn zodat ik zowel mijn laptop als mijn ipod erop kan aansluiten.

Budget is 100 $ tot 150 $ ik denk dat ge voor die prijs al iets deftig kunt hebben vooral in Vs. :)

Zie http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/867060/ref=pd_kb_1/103-9889704-2009408 als een beetje de 'rode draad' qua keuze

Mvg en alvast bedankt

dendaak

Legacy Member
Ik heb net een Logitech Z4 gekocht en ze zijn prachtig klinken vind ik. 85 euro in promotie.

Dakantochnie

Legacy Member
Voor €100? Neem iets van JBL, Creative of Altec, kies gewoon de set waarvan de klank je bevalt.

MrPropre

Legacy Member
ja idd, zoals hierboven wordt gezegd, neem een setje die je zeker op voorhand hebt horen spelen. Geluid is iets subjectiefs. De ene heeft liever meer bas, de andere net wat minder enz... Dus zoek winkels waar je alles eens kan beluisteren.

Yo-Han

Legacy Member
ooops ,die zijn idd niet zo simpel te vinden in EU... in US beter

Dakantochnie

Legacy Member
Da's dan €1000 voor een retourtje LA + 100$ voor het setje. :p

[TFT]Poky

Legacy Member
als ik die klipsch promedia vind koop ik ze wel. Eventueel wil ik wel een setje meenemen als ik nog plaats overheb in valies :)

mOnKeYbUtt

Legacy Member
ik heb logitech Z2300 , ben er zeer content van gaan luid en blijft goeie kwaliteit vind ik .

Ovidius

Legacy Member
Heb zelf ook de Z-2300 , degelijke speakers hoor.

Gaan enorm !! luid, kwaliteit blijft optimaal. Mooi design en die vol/bas regelaar is ook superhandig.

dendaak

Legacy Member
Ik zet Z-4 zoals eerder vermeld zeer tevreden over ze komen naar het schijnt wa tovereen met Z-2300 enkel iets andere bassen of zoiets.

msn797204

Legacy Member
Hoe bedoel je dan ? andere bassen? Van welk setje klinken de bassen het best?

Dayofdead

Legacy Member
msn797204 zei:
Hoe bedoel je dan ? andere bassen? Van welk setje klinken de bassen het best?
Om dat te weten moet je eigenlijk verschillende setten horen in de winkel... Als je de Z4 koopt en je hebt nog nooit een woofer gehad uit een set, zul je die bassen wel goed vinden ;)

MrPropre

Legacy Member
Ik heb hier een z-2300 staan en een z-4 aan een andere pc.
Het is wel zo dat je beide setjes niet kan vergelijken.
De klankkwaliteit van beide setjes vind ik ongeveer even goed. Het grote verschil is gewoon dat de bassen van de z-2300 veel dominanter kunnen aanwezig zijn en dat de z-2300 gewoon simpelweg pakken luider gaat!

Dakantochnie

Legacy Member
Als ik u enkele foto's van een opengevezen Logitech doorstuur pakt gij een ander merk, 100% zeker van.

MrPropre

Legacy Member
ja hoor zeker, je moet niet denken/verwachten dat de logitech speakers de beste geluidskwaliteit hebben! Er bestaan veel betere speakers dan die logitech z-2300 en die z-4!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan