Welke game heb je laatst gekocht?

In de Steam sales eindelijk Eastshade gehaald, kwestie van iets rustig te hebben voor na ne werkdag.

De Tomb Raider remaster gaat puur voor de nostalgia-boost zijn. Eerlijk gezegd lijkt het me raar dat iemand anno 2024 die gameplay nog apprecieert. De nieuwe trilogie kon me heel erg boeien, maar ik moet niets hebben van de eerste games (zelfs toen al). Frustrerende platforming door controls, schietmechanics die op weinig trokken, en vaak doelloos zoeken naar dingen: no thx.

Zelfde met Resident Evil. Zou de originele nooit spelen, maar de nieuwe zijn gemoderniseerd en wel goed te smaken.
 
Twijfel om het op steam te kopen en desnoods te refunden. Ik heb redelijk wat nostalgie voor de originele 3 games en last revelation, maar de tank-controls zijn in mijn ogen zeer slecht verouderd.

De remasters zouden zogezegd een moderne controller-optie krijgen, maar ik ben sceptisch over hoe goed het zal spelen.
Identiek hetzelfde gevoel, als ik het koop zal het ook op Steam zijn en die eerste tomb raider games zijn letterlijk DEGAMES van mijn jeugd, zo veel nostalgie naar.
 
Identiek hetzelfde gevoel, als ik het koop zal het ook op Steam zijn en die eerste tomb raider games zijn letterlijk DEGAMES van mijn jeugd, zo veel nostalgie naar.
TR2: ik zie geen vijanden, maar ik hoor iets piepen en men healthbar is aan het minderen....

Spastisch salto's springen en uw dual pistols op tarantula's leegschieten!
 
Gaat iemand die Tomb Raider I-III remaster kopen en spelen?
Uiteindelijk. Ik heb nog een eike te pellen met deel 3 dat zeer slecht speelt op PC/Index zonder er aan te knoeien. Maar ik blijf wel een zwak hebben voor die knullige psx graphics dus eerder puur voor de bug fixes en het gemak.

Vorig jaar nog Legends en Anniversary uitgespeeld uit de "2e" trilogy. Geweldige casual adventure games als ge eens geen tijd en energie hebt voor een Soulslike of ander type epic :p
Eerlijk gezegd lijkt het me raar dat iemand anno 2024 die gameplay nog apprecieert.
Combat is best hard verouderd, maar het puzzelen en vooral het verkennen van de "tombs" blijft toch wel de hoofdattractie.
En dat word nooit echt oud als je die graphics nog kunt smaken.

Ik hoop dat ze met de nieuwe game die in ontwikkeling is echt hard op het "exploren" inzetten en Uncharted niet meer najagen.
 
Hopelijk iets betere controls en dan ga ik die zeker spelen. Als kind deze ook uitgespeeld. Ze waren frustrerend maar gaven o zoveel voldoening als het lvl voltooid was.
 
Tomb Raider Remastered trilogie gepreordered op de PS5... wat ik normaal nooit doe. Ik had wel zin om ze eens opnieuw te spelen dus perfect voor 14/2. Als ze op niks trekken zal ik hier de mensen wel verwittigen maar ik denk wel van wat ik ervan heb gezien tot nu dat ze wel de moeite gaan zijn (voor de nostalgische zielen onder ons dan)
 
Tomb Raider Remastered trilogie gepreordered op de PS5... wat ik normaal nooit doe. Ik had wel zin om ze eens opnieuw te spelen dus perfect voor 14/2. Als ze op niks trekken zal ik hier de mensen wel verwittigen maar ik denk wel van wat ik ervan heb gezien tot nu dat ze wel de moeite gaan zijn (voor de nostalgische zielen onder ons dan)
Heel benieuwd ook naar de 'moderne' controle, naast de klassieke.
 
De PS5 versie heeft geen platinum :(
Ja kheb em op steam gekocht dus boeie, maar tis wel triest hoe ze da gedaan hebben, ge moet die trophy lijst keer zien xD


0 main game trophies xD

Vind het echt dubbel, ze zeggen zelf veel tijd er in gestoken te hebben en dat geloof ik en ziet ge ook, maar anderzijds is dat echt zo nen brakke lijst. Geen golds, geen main lijst, geen plat .... echt beetje triest :p
 
Heh een platinum trophy is dus een extra kost voor de publlisher? Ziet er alvast een ok lijst uit qua achievements. Meeste mensen spelen deze games nooit uit dus ga wel interessant zijn. Ik ga nooit vergeten 2000bfr te krijgen van mij ma om mij naar de speelgoedwinkel te sturen en een psx game te gaan kiezen. 2uur in die winkel zitten wikken en wegen tussen uiteindelijk, FF7 en TR2.
TR2 gekozen, met gemak 2 weken bezig geweest om tot in Venice te geraken. En dat was dan ook ongeveer mijn eindpunt met dat spel.
 
Heh een platinum trophy is dus een extra kost voor de publlisher? Ziet er alvast een ok lijst uit qua achievements. Meeste mensen spelen deze games nooit uit dus ga wel interessant zijn. Ik ga nooit vergeten 2000bfr te krijgen van mij ma om mij naar de speelgoedwinkel te sturen en een psx game te gaan kiezen. 2uur in die winkel zitten wikken en wegen tussen uiteindelijk, FF7 en TR2.
TR2 gekozen, met gemak 2 weken bezig geweest om tot in Venice te geraken. En dat was dan ook ongeveer mijn eindpunt met dat spel.
Ben blij dat iedereen als kind zowat die zelfde rare verhalen en ervaringen heeft. Ik heb die TR games altijd geleend van mijn nonkel als kind, ik geraakt echt altijd maar tot hetzelfde punt bij elke game en wanneer ik daar mee klaar was gaf ik ze terug tot ik ze een paar maand nadien opnieuw leende en exact hetzelfde deed. Ik vond die games zo geweldig, maar ik was zo slecht in video games op die leeftijd niet normaal xD
 
Ik heb er net een 1.5 uur Tomb Raider opzitten ze. De remaster ziet er echt goed uit. Scherpe texturen trouw aan het origineel. Geluid ingame ook prima zoals ik het me herinner. Ge kunt insta switchen naar originele graphics met een druk op uw optieknoppeke van de controller. Ik heb bijna twee levels niks anders gedaan als dat. "Ah dat zag er zo uit?". Het is toch wel knap.

Minder knap dan. De filmkes, die zijn gewoon de origineel. Niks verbeterd en dat zie je. Spijtig. Outdated dat het niet schoon is.

Ook niet zo goed zijn de controls. De tank controls zijn gewoon onwennig om te spelen met een PS5 kaske en de moderne controls zijn niet nauwkeurig genoeg voor bepaalde jumps.
Ik heb trouwens nog altijd niet gevonden hoe ge met moderne controls Lara achterwaarts kunt laten springen om dan een aanloop te nemen voor een jump. Bij tank controls als ge achter drukt, springt ze een stap naar achter. Bij moderne controls draait ze haar compleet om, ipv een sprongske achterwaarts te doen. Nutteloos dus.
Ook is ACTION (driehoek) niet de knop als ge u met moderne controls aan een richel wilt vastgrijpen. Dat is de R2 knop (aka SECONDARY)... Ik heb 10 minuten in Qualopec van mijn leven verspilt omdat Lara die richel niet wilde vastgrijpen... en ik maar duwen op de action knop. 😐

En om te eindigen, saven kunt ge gelukkig overal maar pas op want "default" setting van uw paspoort staat blijkbaar op LOAD. Vergeet niet naar rechts te klikken in het paspoort SAVE te selecteren... of ge zijt per ongeluk uwe progress kwijt 😬
 
Minder knap dan. De filmkes, die zijn gewoon de origineel. Niks verbeterd en dat zie je. Spijtig. Outdated dat het niet schoon is.
Volgens mij zijn deze wel naar widescreen gebracht en 1080p geupscaled, maar inderdaad dat zie je... in tegenstelling tot al de rest, menu's, in-game gfx en in-gamen rendered filmjes van conversaties zijn de echt cutscénes niet echt even goed geremastered.

Ik heb trouwens nog altijd niet gevonden hoe ge met moderne controls Lara achterwaarts kunt laten springen om dan een aanloop te nemen voor een jump.
Voor zo ver ik het begreep gaat dit niet bij de moderne controls, Lara haar movement is niet zo strikt als bij de tank controls, waardoor die exacte animatie afstanden om te springen met een aanloop niet nodig zijn. Maar ik kan me wel inbeelden dat wanneer je op één of andere vierkante blok staat waarbij je vroeger exact 1grid block had van de animatie, dat het lastig is je daar op te draaien te lopen en te springen. Waardoor de originele tank controls waarbij je gewoon even achteruit springt en dan loopt veel "makkelijker" zijn. Voor de rest wel online veel dezelfde opmerkingen gelezen dan mensen met ervaring bij de tank controls blijven omdat de moderne controls echt niet klikken of werken voor hun.

En om te eindigen, saven kunt ge gelukkig overal maar pas op want "default" setting van uw paspoort staat blijkbaar op LOAD. Vergeet niet naar rechts te klikken in het paspoort SAVE te selecteren... of ge zijt per ongeluk uwe progress kwijt
Ik heb het gevoel dat je hier ervaring mee hebt 😂


Voor de rest ben ik wel benieuwd, ik ga vanavond niet kunnen spelen denk ik, dus zal nog een dagje extra moeten wachten :S
 
Drie Switch games used in GM voor €120 met ecocheques.

- Pokémon Violet
- Pokémon Let's Go Eevee
- Super Mario Wonder
 
Drie Switch games used in GM voor €120 met ecocheques.

- Pokémon Violet
- Pokémon Let's Go Eevee
- Super Mario Wonder

Die ecocheques voor tweedehands-games is toch een van de beste moves van de afgelopen jaren van gamemania. Maakt dat ik er toch 2x/jaar eens ben of ook altijd hun site check voor als ik een 'nieuw' console game ga aankopen. De periode daarvoor eigenlijk nooit
 
Terug
Bovenaan