Waar ben jij nostalgisch naar?

Ik wou hier dit posten:
51P12B2SYQL._AC_.jpg


Kost blijkbaar 285€ :eek:
Terwijl de nieuwe maar 80€ kost :D
https://www.suprabazar.be/THUNDERBI...MET-COMMUNICATOR--LICHT-EN-GELUID-667778.html

Amai, kostte dat zoveel? Ik en mijn broer hebben dat ooit gekregen van de sint. Nu voel ik me wel lichtjes schuldig tov mijn ouders. Wel super veel plezier mee gehad. Hoort bij het top 3 speelgoed dat ik ooit heb gehad haha :D
 
bwa... ik koop elk jaar nog altijd voor een klein fortuin aan lego :ROFLMAO:

ik ben nostalgisch naar de tijd dat ik het nog cadeau kreeg en niet zelf hoefde te betalen

net 2 dozen binnengekregen, lego harry potter zweinstein kasteel en de weg is weg winkelstraat... 800 eurokes alstublieft

En mijn oudste zoon heeft recent ook de overstap gemaakt van Duplo naar Lego, dus daar gaat ook wel wat geld naartoe. En meneer wil natuurlijk Star Wars, daar hebben ze quasi geen goeikope klein dozekes in :ROFLMAO:
Net de Razor Crest gekocht van de Mandalorian voor zijn kerst.
Ik heb het kasteel hier staan. Dat is wel echt een enorme set om te bouwen :D
 
Amai, kostte dat zoveel? Ik en mijn broer hebben dat ooit gekregen van de sint. Nu voel ik me wel lichtjes schuldig tov mijn ouders. Wel super veel plezier mee gehad. Hoort bij het top 3 speelgoed dat ik ooit heb gehad haha :D
Geen idee of het destijds zoveel kostte, maar nu in elk geval wel :p Staat nog ergens bij mijn ouders, maar de boompjes zijn afgebroken (als je denkt dat op lego stappen pijn doet, wacht tot ge op een afgebroken plastic palmboom stapt...)
 
Ben ook nogal nostalgisch ingesteld. En ik zal het mij ook wel mooier herinneren dan het uiteindelijk was :). Maar enkele dingen die zo leuk waren vroeger waar ik meteen opkom:
- Inderdaad ook MSN Messenger en die toestanden. We hadden thuis internet sinds september 2001. Wat een wereld ging open voor een manneke van 14 jaar! Na school thuiskomen, uw huiswerk doen enz. en dan daarna op MSN met 5 man in een groepsgesprek onnozel leuteren voor een uur of twee. Wat zou ik sommige van die gesprekken nog eens graag herlezen. Alsook die spellekes op Jippie.
- Avonden in het jeugdhuis en op boerenfuiven. Dit zal ik mij nog het meest 'romantisch' voorstellen denk ik maar ik heb toch serieus plezante avonden beleefd.
- Mijn periode dat ik nog veel games speelde. Uren en uren Unreal Tournament gespeeld, Quake 3 Arena, Need For Speed (Hot Pursuit en Underground), C&C Generals, en Midtown/Motocross/Monster Truck Madness 😆.
- In de jaren '90: flippo's verzamelen en ruilen. Zakken chips dat ik daarvoor heb leeg gefret! Alsook bij mijn neef Mario Kart gaan spelen op de N64.
- Zomerliefdes tijdens de zomervakanties aan de kust.

Allemaal zwaar zorgeloze tijden.

Pfffff :(

Ik deel dat ergens wel. Niet dat het vroeger allemaal beter was en dat ik het nu niet leuk vind. Wat ik zo super vond is dat ik (of we) de opgang van computers en internet hebben meegemaakt en dat dat allemaal nog niet zo'n prominent deel van ons leven was.
Vroeger stapte ik op m'n fiets en was ik een halve dag, zonder dat m'n ouders me konden bereiken en amper wisten waar ik was. Nu gaat niemand de deur uit zonder gsm :p

Tegenwoordig moet iedereen altijd online zijn, sociale media zijn overal en quasi voor iedereen van enorm belang. Er zit een soort druk achter die er vroeger niet was. Nu spreek ik niet voor mezelf maar als je ziet wat voor belang de jeugd hecht aan hun instagram account.
 
bwa... ik koop elk jaar nog altijd voor een klein fortuin aan lego :ROFLMAO:

ik ben nostalgisch naar de tijd dat ik het nog cadeau kreeg en niet zelf hoefde te betalen

net 2 dozen binnengekregen, lego harry potter zweinstein kasteel en de weg is weg winkelstraat... 800 eurokes alstublieft

En mijn oudste zoon heeft recent ook de overstap gemaakt van Duplo naar Lego, dus daar gaat ook wel wat geld naartoe. En meneer wil natuurlijk Star Wars, daar hebben ze quasi geen goeikope klein dozekes in :ROFLMAO:
Net de Razor Crest gekocht van de Mandalorian voor zijn kerst.
Hier is dat jaren het nieuwjaarscadeau bij uitstek geweest voor mij: een grote set Lego. Ook andere grote gebeurtenissen vroeg ik altijd Lego. Als je die prijzen toen bekeek is dat altijd wel duur geweest eigenlijk. Maar kom, als ik ooit kinderen heb, liever Lego dan een hoop van de andere brol hoor.
Ik deel dat ergens wel. Niet dat het vroeger allemaal beter was en dat ik het nu niet leuk vind. Wat ik zo super vond is dat ik (of we) de opgang van computers en internet hebben meegemaakt en dat dat allemaal nog niet zo'n prominent deel van ons leven was.
Vroeger stapte ik op m'n fiets en was ik een halve dag, zonder dat m'n ouders me konden bereiken en amper wisten waar ik was. Nu gaat niemand de deur uit zonder gsm :p

Tegenwoordig moet iedereen altijd online zijn, sociale media zijn overal en quasi voor iedereen van enorm belang. Er zit een soort druk achter die er vroeger niet was. Nu spreek ik niet voor mezelf maar als je ziet wat voor belang de jeugd hecht aan hun instagram account.
Same here. Ik kreeg een uur als kind en dan moest ik terug zijn. Zo ooit eens spontaan met een vriend deur tot deur beginnen gaan om brol te verkopen, terwijl mijn ouders van niets wisten, en die toen in paniek beginnen rondbellen. Ook op "de camping" met het fietsje toertjes doen. Ik weet nog goed dat we daar zaten toen Dutroux op het nieuws kwam, en dat was toch een signaal voor mijn moeder om het wat in te perken. Nu goed, dat gebeurde dan toch aangezien ik aan mijn asociale periode begon van mijn vroeger tienerjaren, toen ik eigenlijk enkel games speelde.

Maar inderdaad, gewoon al mensen die nu 25 zijn, daar ken ik er enkele tussen voor wie instagram-stats extreem belangrijk zijn. Terwijl ik mijn nog herinner hoe spannend het was een fb-account aan te maken als jonge twintiger, en een hoop mensen te vinden met wie je het contact was verloren. Het was toen ook nog normaal om statusupdates in de 3de persoon te schrijven :)
 
hier is dat bij de rollercoaster.
Hier met de lockdown sinds het eerst in 15 jaar nog eens een legoset gekocht, stormtrooper helmet. Was terug even een snotneus van 11 jaar😍, nu staat die hier op m'n bureau (eigenlijk in m'n pc case), en het kriebelt al om de volgende te bestellen (dear god, waar ben ik aan begonnen 😬)
 
Ik hoor nog altijd het muziekske van de draaimolen in mijn hoofd.
En het lachende kindje.
En het kaching geluid, iedere keer iemand voorbij de kassa van de attractie passeert :love:
Ik begon te denken aan geluiden van oude games: Dungeon Keeper! Die imps die je mepte, de trainingskamer, het hart van de kerker, ...
 
Hier met de lockdown sinds het eerst in 15 jaar nog eens een legoset gekocht, stormtrooper helmet. Was terug even een snotneus van 11 jaar😍, nu staat die hier op m'n bureau (eigenlijk in m'n pc case), en het kriebelt al om de volgende te bestellen (dear god, waar ben ik aan begonnen 😬)
Een kleine (licht illegale) tip: De chinese namaak is eigenlijk niet zo slecht, en kost 1/4e van de prijs. Als het u niet om herverkoopwaarde en perfectie (kleuren wijken soms een beetje af) te doen is, én je bent bereid om af en toe die verkopers te chasen omdat er een blokje mist, dan is dat wel de moeite om te bekijken.
 
Een kleine (licht illegale) tip: De chinese namaak is eigenlijk niet zo slecht, en kost 1/4e van de prijs. Als het u niet om herverkoopwaarde en perfectie (kleuren wijken soms een beetje af) te doen is, én je bent bereid om af en toe die verkopers te chasen omdat er een blokje mist, dan is dat wel de moeite om te bekijken.
Daar blijf ik principieel tegen. Als je rond kijkt en wat gedult hebt kan je veel sets wel aan lagere prijs scoren.
De 75192 Falcon heb ik 300 euro onder de adviesprijs op de kop kunnen tikken bv.

Hier staat er ook nog wa Lego op de verlanglijst, alleen geen idee waar ik dat allemaal ga zetten :)
 
Terug
Bovenaan