Waar ben jij nostalgisch naar?

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Nostalgie is een leuke ervaring, echter kan je soms het verleden wat te veel romantiseren.
Toch wil ik met zijn allen wat leuke herinneringen ophalen.

Ik ben zelf nostalgisch naar het begin van mijn internet ervaring. Dingen zoals uren chatten op MSN, simpele flashgames spelen en virussen downloaden via Kazaa / Limewire.
Waar ben jij nostalgisch naar?

B17127-C0-A811-4-E93-AF0-A-3086620-B4-CD9.jpg
 
Waar is den tijd... MSN enzo, chatten op mIRC (kanaal smariloca)

Waar ik nostalgisch naar ben is ook mijn “uitgaansperiode”
Ik ging enorm veel uit in het Zottekot te Haasrode ( voor velen een marginale tent maar toch echt mooie momenten beleefd) en dat wisselden we af met illusion of keer Reflex...
 
Warcraft 3
Cs1.6
Baldur’s Gate
Metal Gear Solid
Gran Turismo 2
Red Alert 2
Medal of Honor Allied Assault en Call of Duty 1

de eerste keer Band Of Brothers op tv volgen
Cd’s krijgen voor kerst en daar ook naar uitkijken en dan grijs draaien ipv nu spotifyen en vergeten
Alles Kan Beter, Zeg Es Euh, De Drie Wijzen op tv
 
kind zijn en niet weten hoe de wereld ineen steekt.

en in een lichtere noot: met cassette bandjes muziek opnemen van de radio.
 
Nostalgie komt bij mij in de vorm van bepaalde smaken als kind, van dingen die nu niet meer te vinden zijn. Bij ons was er bv een beenhouwer die op woensdag ook pannenkoeken verkocht. Die hadden echt een unieke smaak waardoor gans Brugge die dag stond aan te schuiven. Helaas is die mens ondertussen gestorven, want ik zou veel geld geven om nog eens een pak te kunnen kopen :). Of die TMNT waterijsjes van vroeger.. ooh!
 
Bij ons was er bv een beenhouwer die op woensdag ook pannenkoeken verkocht. Die hadden echt een unieke smaak waardoor gans Brugge die dag stond aan te schuiven.
Eigenlijk gek dat zoiets ‘simpel’ als een pannenkoek ofwel naar papier smaakt ofwel hemels. Ik durf dat bijna nooit te nemen bij een tearoom die ik niet ken.
 
Hoh waar is de tijd van msn messenger. De zotste nickname van allemaal willen hebben met tribals oid, webcam waarna je internet na 30min al op heeeel traag stond. Zijn er mensen die vaak op Jippiie zaten?
 
Klopt, met pictionary en dat spelleke met die tanks enz. Maar inderdaad vooral pool was verslavend. Je had er zelfs leaderboards geloof ik
 
Eigenlijk gek dat zoiets ‘simpel’ als een pannenkoek ofwel naar papier smaakt ofwel hemels. Ik durf dat bijna nooit te nemen bij een tearoom die ik niet ken.

Ik heb als jobstudent jarenlang pannenkoeken gebakken in een teamroom.

Een paar 'geheimen':

Vervang een deel melk door spuitwater → ze worden veel luchtiger
Voeg een klein beetje (!) neutrale olie toe (bv arachide) → ze worden veel zachter. Niet teveel want anders scheuren ze direct
Voeg wat puddingpoeder toe → ze krijgen een heel mooi gele kleur dan
De reden dat de eerste pannekoek vaak mislukt is omdat de pan niet warm genoeg heeft. De pan moet echt heet zijn voor je er deeg indoet.


Ontopic: ik kan wel genieten om die oude tekenfilms terug te zien. Ik betrap mijzelf erop dat ik mijn zoontje liever mijn eigen tekenfilms van vroeger toon (darkwing duck, ducktales, ..) ipv die nickelodeon rommel van tegenwoordig.
 
Ah de stress van de REC-knop op tijd in te duwen of te stoppen als de presentator eindelijk ZIJN BAKKES HIELD of ZIJN BAKKES OPENDEED. Als kind één van mijn eerste ergernissen.
Inderdaad, laatste 10secondd van het lieke begonnen die al te babbelen of een gitaarsolo op het einde werd gewoon afgesneden. Dat was zo irritant. Liedje verknoeit en dan terugspoelen tot het begin van het liedje om er een ander over te nemen. En achteraf hoorde dan dat ge een seconde ernaast zat. Good old times.
En cassette bandjes terugwinden met een potlood of stylo.
 
Dat staat in mijn geheugen gegrift, net zoals al die vaste telefoonnummers van toen. Ik krijg dat er nooit meer uit.
Ja, telefoonnummers ken ik nog wel. Zelfs m'n vrienden van toen vroegen hun nummer aan mij toen ze naar de mama moesten bellen 🤣.
Icq nummer weet ik niet meer
unsure.gif
 
Hier meteen met MSN messenger begonnen (of Windows Messenger). Na school kijken wie online was en blijven verder babbelen. Nerveus worden omdat je wou praten met dat knap meisje dat je had geaccepteerd. Je -extreem belangrijke- emotionele crisis proberen samen te vatten in een korte doch sprekende status update :)

De uitgaansperiode was ook leuk, moet wel zeggen dat ik eerder nostalgisch terugdenk aan de caféavonden dan de boerenfuiven. Die mis ik minder.

Gamesgewijs uren tijd gestoken in Planescape: Torment, Baldur's Gate 2, Warcraft III, Starcraft, ... en ik vergeet er nog hopen. Had ik die tijd in een sport of muziekinstrument gestoken, stel je voor.

Soms ook wel gewoon nostalgisch naar mijn onbezorgde kindertijd, toen een zomervakantie van 2 maand nog iets voor mij was, en 2 maand ook gewoon een eeuwigheid leek te duren. Wat rondfietsen op de camping, met het buurmeisje spelen in de buurt (gewoon spelen weliswaar), enz.

Oh, en Lego. Voor de games toch wel timesink #1.
 
Terug
Bovenaan