Transferthread 2023-2024 (Binnenland)

In dat geval kunnen die geruchten ivm de juridische praat van Nusa de vuilbak in.

Wel straf dat het dan 2x om hetzelfde bedrag gaat. Die hadden dus 74m opzij gelegd voor Nusa en Thiago dan? :eek:
 
In dat geval kunnen die geruchten ivm de juridische praat van Nusa de vuilbak in.

Wel straf dat het dan 2x om hetzelfde bedrag gaat. Die hadden dus 74m opzij gelegd voor Nusa en Thiago dan? :eek:
Alsof ze idd 74 miljoen gingen uitgeven voor beide spelers. Als de transfer van Nusa ging rond geraakt zijn dan ging Thiago nu niet getekend hebben voor Brentford
 
Spelers zoals hij met zulke balvastheid, vista, pass en doelgericht opduiken voor doel en kopbalsterk... Vind maar eens een betere betaalbare versie. Als Vanaken zijn handelssnelheid wat beter was dan speelde die al lang niet meer in België.

Maar inderdaad, hij wordt ook elk jaar wat ouder en er moet inderdaad gedacht worden aan een opvolger. Maar vind ze maar eens, zo een uniek profiel.
En moest hij wat meer werkethiek hebben kon hij makkelijker hogerop inderdaad.
 
Zoals gezegd, Lukaku was indrukwekkend grotendeels net omdat hij nog zo jong was.

En uiteraard, Thiago gaat moeten bevestigen, absoluut. Maar dan nog, Lukaku heeft ook tot zijn 24ste in de PL bij subtoppers/middenmoters gespeeld, voor hetzelfde geld maakt Thiago binnen 2 jaar een transfer naar een topploeg daar en staat hij op zijn 24ste op hetzelfde niveau als Lukaku toen. Dus het kan best dat hij een even mooie carrière gaat maken maar het kan even goed anders lopen.

Maar dat hij hier nog maar pas speelt vind ik net voor hem spreken, want hij heeft na een korte aanpassingsperiode wel heel snel zijn draai gevonden.

Soit, ik vind hem live echt heel indrukwekkend overkomen en spelen en daarin doet hij mij aan Lukaku denken.
Lukaku in de top 20 meeste goals in de PL ooit, toch niet niks.
Thiago kan zeker wegen op een verdediging, maar de verdedigers in de PL zijn toch wel van een ander kaliber dan hier.
Benieuwd hoe hij de aanpassing verteerd.
 
Alsof ze idd 74 miljoen gingen uitgeven voor beide spelers. Als de transfer van Nusa ging rond geraakt zijn dan ging Thiago nu niet getekend hebben voor Brentford
Dit blijkt nochtans nergens uit (integendeel zelfs). Allemaal speculatie. Voor het juridische verhaal dan. Zou best kunnen dat ze gewoon slechts 1 van beide zouden halen, maar een juridische link lijkt er me niet geweest te zijn.

Zoals al gesteld, Brentford heeft ook een juridische dienst neem ik aan dus ik geloof er niks van dat ze al volledig gebonden waren bij Nusa vooraleer de medische testen rond waren. Sowieso is dat een opschortende voorwaarde (of iets dergelijks) dus contract komt pas tot stand als de medische testen succesvol zijn afgerond (= opschortende voorwaarde vervuld). Indien niet, dan is dit hele verhaal een gigantische juridische flater van Brentford. Club moest vorig jaar toch ook niet verplicht Muriqi (of een andere speler van zijn ploeg) overnemen toen dat oogprobleem werd gespot bij de medische testen?

Wellicht wilde Club gewoon een nieuw transferrecord en vandaar dat die prijs "toevallig" overeenkomt. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat Brentford snel heeft doorgeschakeld om andere clubs voor te zijn gezien de vorm van Thiago. En dan staat Club natuurlijk sterk in de onderhandelingen over de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Dit blijkt nochtans nergens uit (integendeel zelfs). Allemaal speculatie.

Wellicht wilde Club gewoon een nieuw transferrecord en vandaar dat die prijs "toevallig" overeenkomt. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat Brentford snel heeft doorgeschakeld om andere clubs voor te zijn gezien de vorm van Thiago. En dan staat Club natuurlijk sterk in de onderhandelingen over de prijs.

En zoals al gesteld, Brentford heeft ook een juridische dienst neem ik aan dus ik geloof er niks van dat ze al volledig gebonden waren bij Nusa vooraleer de medische testen rond waren. Sowieso is dat een opschortende voorwaarde (of iets dergelijks) dus contract komt pas tot stand als de medische testen succesvol zijn afgerond (= opschortende voorwaarde vervuld). Indien niet, dan is dit hele verhaal een gigantische juridische flater van Brentford. Club moest vorig jaar toch ook niet verplicht Muriqi (of een andere speler van zijn ploeg) overnemen toen dat oogprobleem werd gespot bij de medische testen?
Kijk gewoon naar de voorbije jaren wat Brentford heeft uitgegeven aan transfer. Dan zie je dat ze nog nooit +27 miljoen hebben uitgegeven aan 1 speler en nu zouden ze plots 2x dat identiek bedrag uitgeven aan spelers uit de Jupkes liga die nog niets (maar wel het nodige potentieel) of een spits die 2 maanden in topvorm zit uitgeven? Ook was er nergens sprake van een transfer/interesse voor Thiago en plots gaat ie naar dezelfde ploeg en voor hetzelfde bedrag als de afgeketste transfer van Nusa (die om dubieuze redenen is afgeketst blijkbaar)? Allez ge hebt daar toch geen tekeningske bij nodig zou ik dan denken
 
Kijk gewoon naar de voorbije jaren wat Brentford heeft uitgegeven aan transfer. Dan zie je dat ze nog nooit +27 miljoen hebben uitgegeven aan 1 speler en nu zouden ze plots 2x dat identiek bedrag uitgeven aan spelers uit de Jupkes liga die nog niets (maar wel het nodige potentieel) of een spits die 2 maanden in topvorm zit uitgeven? Ook was er nergens sprake van een transfer/interesse voor Thiago en plots gaat ie naar dezelfde ploeg en voor hetzelfde bedrag als de afgeketste transfer van Nusa (die om dubieuze redenen is afgeketst blijkbaar)? Allez ge hebt daar toch geen tekeningske bij nodig zou ik dan denken
Het enige wat ik dan realistisch zou vinden is dat ze wel, zoals gezegd door managers, al interesse hadden maar dat de prijs gestegen is door het afhaken van de transfer van Nusa en dat Club inderdaad dat record wou verbreken en die prijs dan als nodig stelt. Ze zijn zelf hun spits kwijt volgend seizoen dus daar hadden ze zeker versterking nodig.

Maar geen enkele club gaat toch zoiets doen als ze niet volledig overtuigd zijn van een speler (Thiago in dit geval).
 
Het enige wat ik dan realistisch zou vinden is dat ze wel, zoals gezegd door managers, al interesse hadden maar dat de prijs gestegen is door het afhaken van de transfer van Nusa en dat Club inderdaad dat record wou verbreken en die prijs dan als nodig stelt. Ze zijn zelf hun spits kwijt volgend seizoen dus daar hadden ze zeker versterking nodig.

Maar geen enkele club gaat toch zoiets doen als ze niet volledig overtuigd zijn van een speler (Thiago in dit geval).
Dat laatste heb ik ook nergens gezegd hé. Er zal wel oprecht interesse geweest zijn in Thiago maar zoals ik al zei zou die transfer er gewoon niet gekomen zonder het afketsen van Nusa. Nu had Brentford dus dat budget nog beschikbaar en hebben ze Thiago gekocht.

En is Toney effectief al weg (oprechte vraag want heb geen idee)?
 
Zoals al gesteld, Brentford heeft ook een juridische dienst neem ik aan dus ik geloof er niks van dat ze al volledig gebonden waren bij Nusa vooraleer de medische testen rond waren. Sowieso is dat een opschortende voorwaarde (of iets dergelijks) dus contract komt pas tot stand als de medische testen succesvol zijn afgerond (= opschortende voorwaarde vervuld). Indien niet, dan is dit hele verhaal een gigantische juridische flater van Brentford. Club moest vorig jaar toch ook niet verplicht Muriqi (of een andere speler van zijn ploeg) overnemen toen dat oogprobleem werd gespot bij de medische testen?
Tuurlijk, maar een onafhankelijk onderzoek heeft gezegd dat Nusa wel medisch fit is.
Dus hun opschortende voorwaarde is onafhankelijk ongeldig verklaard.

Tweet Fabrizio
 
Dat laatste heb ik ook nergens gezegd hé. Er zal wel oprecht interesse geweest zijn in Thiago maar zoals ik al zei zou die transfer er gewoon niet gekomen zonder het afketsen van Nusa. Nu had Brentford dus dat budget nog beschikbaar en hebben ze Thiago gekocht.

En is Toney effectief al weg (oprechte vraag want heb geen idee)?
Toney is er nog.
 
Brentford wilde Nusa dus plots niet meer (of had gewoon liever Thiago). Reden kennen we niet en we weten ook niet zeker of Brentford juridisch echt vastzat. Dat ze beide gingen halen lijkt me echter inderdaad onwaarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Toney is er nog.
Er is wel interesse geweest van Arsenal dacht ik, maar door zijn schorsing is hij (nog) niet weg. Deze wintermercato was er terug wat deining, maar toen heeft Toney zelf aangegeven dat hij blijft. Dit laatste lijkt mij ook logisch omdat (1) de club hem door dik en dun heeft blijven steunen en (2) zelfs bij Brentford hij aanspraak kan maken op een selectie bij Southgate voor Euro 2024.
 
Maar ze volgen Thiago al van voor Club, en er was al gepolst in december, én entourage van Thiago wist niets van de transfer van Nusa, staat er te lezen in dat sporza artikel.

Uiteraard weten we niet alles, maar het neigt er toch meer naar toe dat ze wél beide wilden dan één van de twee? Zijn twee totaal verschillende types, dus ik zie niet in, los van de totale kostprijs uiteraard, waarom dat niet zou kunnen of realistisch is.
 
Maar ze volgen Thiago al van voor Club, en er was al gepolst in december, én entourage van Thiago wist niets van de transfer van Nusa, staat er te lezen in dat sporza artikel.

Uiteraard weten we niet alles, maar het neigt er toch meer naar toe dat ze wél beide wilden dan één van de twee? Zijn twee totaal verschillende types, dus ik zie niet in, los van de totale kostprijs uiteraard, waarom dat niet zou kunnen of realistisch is.
Het gaat dus uiteraard over de kostprijs ;-).
 
Terug
Bovenaan