Buitenland Spaans Voetbal 2023-2024

Enkel heeft Laporta nergens het vertrouwen 'expliciet bevestigd' voor zover ik weet? Misschien aan Xavi in persoon ja, maar toch niet in de media tenzij ik wat gemist heb. Xavi kan natuurlijk zeggen wat hij wil op de persconferentie.

Morgen is er naar 't schijnt een meeting gepland tussen Xavi & Laporta na de wedstrijd tussen Rayo.

Wel interessant zo. Veel topclubs die volgend jaar een nieuwe coach hebben. Liverpool, Bayern, Juventus, Milan en nu Barcelona misschien ook nog.
 
De Zerbi die Brighton vaarwel zegt, terwijl tot een week geleden het leek vast te staan dat die gewoon zou blijven?
 
Toni Kroos stopt na het EK :cry::cry::cry:

Verbaast me wel niet: heeft altijd gezegd te willen stoppen op een hoog niveau, hoewel hij an sich nog wel enkele jaren door zou kunnen gaan.
Geweldig moment om te stoppen wel. La liga gewonnen, CLfinale en nu ook nog een EK in eigen land...
Fenomenale speler alleszins, gaat gemist worden.

Gelukkig doet Mordic voorlopig nog voort. Wat een krijger.
 
Uiteraard zitten die ook soms ernaast, maar kan ook goed zijn dat hij op het punt stond om bij te tekenen en de situatie is veranderd door het één of het ander natuurlijk.
Dat lijkt me zeer sterk aangezien Kroos zijn beslissing om na dit seizoen te stoppen al een tijdje in zijn hoofd speelde.

Vorig jaar heeft hij ook pas na het seizoen beslist om nog een jaar verder te gaan.
 
Dat lijkt me zeer sterk aangezien Kroos zijn beslissing om na dit seizoen te stoppen al een tijdje in zijn hoofd speelde.

Vorig jaar heeft hij ook pas na het seizoen beslist om nog een jaar verder te gaan.
Je zult zeker wel gelijk hebben. Ik denk ook dat makelaars (niet in deze situatie) ook vaak dingen verzinnen en doorspelen aan journalisten om hun cliënt wat te promoten.
 
Je zult zeker wel gelijk hebben. Ik denk ook dat makelaars (niet in deze situatie) ook vaak dingen verzinnen en doorspelen aan journalisten om hun cliënt wat te promoten.
Het is wel door dat soort ongein dat de aankondiging van Kroos om te stoppen extra hard aankomt bij ons als fans :angry: Je krijgt dan hoop dat men er toch nog een jaartje bij doet door al die geruchten, wat ook perfect had gekund, en dan word je ineens met de neus op de feiten gedrukt.

Nu goed. Ik vind Romano op zich nog een van de betere hoor. Is doorgaans toch echt wel goed geïnformeerd en één van de weinige die ik echt durf te geloven. Zat er bv. vorig jaar bij Bellingham wel sterk op.

Real gaat nu sowieso wel van systeem moeten veranderen. Het zal terug een 433 worden waar Bellingham weer op zijn natuurlijke positie kan gaan spelen vermoed ik.
 
Het is wel door dat soort ongein dat de aankondiging van Kroos om te stoppen extra hard aankomt bij ons als fans :angry: Je krijgt dan hoop dat men er toch nog een jaartje bij doet door al die geruchten, wat ook perfect had gekund, en dan word je ineens met de neus op de feiten gedrukt.

Nu goed. Ik vind Romano op zich nog een van de betere hoor. Is doorgaans toch echt wel goed geïnformeerd en één van de weinige die ik echt durf te geloven. Zat er bv. vorig jaar bij Bellingham wel sterk op.

Real gaat nu sowieso wel van systeem moeten veranderen. Het zal terug een 433 worden waar Bellingham weer op zijn natuurlijke positie kan gaan spelen vermoed ik.
Romano heeft ook al gezegd dat Mbappé rond is, mocht het een troost zijn. (Al denk ik dat niemand eraan twijfelt dat die ergens anders dan naar Real zou gaan).
 
Xavi ontslagen
Enter Hansi Flick

Trouwens ik las vanmorgen deze post op de reddit van Barça:

On April 24, Hansi Flick informed a Barça player that he has been chosen to coach Barça next season. Hours later, Joan Laporta managed to convince Xavi to stay. The player then informed Flick of the club's decision. Both did not understand, while Flick and his agent got angry. @ferrancorreas

Dat klinkt eigenlijk te bizar om waar te zijn, maar gezien de recente perikelen bij Barcelona zou me dat in dit geval echt niet verbazen. :unsure:
 
Wat een circus.

Sportief gezien lijkt het vertrek van Xavi mij persoonlijk wel de beste keuze voor Barcelona. Die mens kon de druk gewoonweg niet aan. Tactisch dan ook nog eens heel gelimiteerd, voor zover ik toch heb kunnen zien. En zijn persconferenties waren om van te huilen. Maar een clubicoon op die manier op straat zitten, is volkomen absurd.

Intussen ben ik wel extreem aan het genieten van de laatste speeldagen van het seizoen van Deportivo. Kampioen, promotie is een feit, en nog een paar rustige matchen zonder stress en zonder inzet... Het is eens iets anders. Eerste seizoen in maar liefst 7 jaar dat niet in last-minute drama eindigt. Voor de geïnteresseerden, hieronder nog een filmpje over de kampioenenmatch tegen Barcelona B twee weken geleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Ben benieuwd naar Hansi Flick... Vooral om te zien of hij Lewandowski op de bank durft zetten of niet en of hij de ballen heeft van Vitor Roque wat meer te testen. Lijkt me een speler met heel veel potentieel maar hoe ze hem dit seizoen genegeerd hebben is hij gedoemd om te falen... Telkens de minuten van de vuilbak krijgen is niet goed als je moet integreren.

Naar volgend seizoen hoop ik dat de blessures wat gaan meevallen, vooral de langdurige blessures. Weet niet hoeveel wedstrijden we Frenkie De Jong, Gavi, Pedri of Baldé hebben moeten missen maar in ieder geval te veel. Ik wil Barça eens een seizoen zien dat ze op 100% kunnen blijven knallen en niet telkens moeten improviseren (alhoewel Christensen dat eigenlijk heel goed doet als CVM).

Thiago wordt trouwens geseind als mogelijke toevoeging aan de technische staff van Barça, zou precies nog niet zo erg zijn om Flick zijn integratie wat te bespoedigen...
 
De kampioenenmatch tegen Barcelona B twee weken geleden heb ik tot mijn grote spijt aan mij moeten laten voorbijgaan, maar voor de laatste match van het seizoen eergisteren had ik in extremis toch nog twee tickets kunnen bemachtigen. Dankzij Ryanair zijn we zeer goedkoop en verrassend vlot net op tijd in A Coruña geraakt voor de wedstrijd.

Tijdens de match zelf was er nog weinig spanning natuurlijk, maar de sfeer was top, en na de match waren er opnieuw heel wat festiviteiten gepland. Uiteindelijk ook nog met 3-1 gewonnen. Ondanks het feit dat de grote viering twee weken geleden al plaatsvond, was er eergisteren toch opnieuw 60.000 man aanwezig. Vooral het bengaals vuurwerk op weg naar de vuurtoren was behoorlijk indrukwekkend. Het was al héél lang geleden dat ik nog eens een match live ben gaan zien die niet in zware ontgoocheling eindigde.


Toch straf dat dit derde klasse is. De locals vertelden dat er zelfs tijdens de Champions League jaren nooit zoveel volk, sfeer en positiviteit was als nu. Hopelijk kunnen we volgend seizoen op zijn minst een rustig jaar beleven, en je weet nooit dat we meteen een gooi kunnen doen naar de play-offs. Deze club hoort in ieder geval thuis in Primera. Schuldenvrij, financieel gezond, een ijzersterke jeugdwerking, meer supporters dan ooit,... Het doel is om binnen drie jaar terug in eerste klasse aan te treden en daar terug een gevestigde waarde te worden. Niet makkelijk, maar het moet wel mogelijk zijn, als we het verstandig aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan