Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Het grappige is dat ik datzelfde advies geef aan andere, maar dus zelf heel erg veel moeite heb om die stap effectief te zetten. Maar je hebt een punt.

Ja, momenteel valt de ernst wel goed mee. Deels omdat we er voor een stuk in meegaan. Nu merk ik wel dat hoe ouder ze wordt, hoe moeilijker ze het krijgt met bepaalde dingen. Het is bijna oudercontact en ik zal het inderdaad eens opsmijten. Ze gaat sinds januari naar school en die omschakeling is eigenlijk vlot gegaan, al is ze wel terughoudender dan de meeste kindjes.

Merci voor het advies.
Snap het volledig hoor, ergens wil je dat label misschien niet, maar langs de andere kant geeft het je extra kans op hulp indien die in te komst nodig zou zijn. Ik had het voor mezelf wel nodig denk ik om het gedrag beter te plaatsen en vooral mijzelf tools te geven om er beter mee om te gaan.

Bij ons snapte de vervangjuf er vorig jaar jammer genoeg niks van, de vaste juf wel (heeft zelf een zoon met ASS) en wij merkten dat ongelooflijk hard. De huidige juf is wel helemaal mee, ondersteund door de zorgjuf en dat zorgt ervoor dat onze zoon veel blijer is op school en hij het heel goed doet in de klas, zowel verstandelijk als sociaal. Vorig jaar met de juf die totaal niet mee was, gedroeg hij zich helemaal anders en ging hij niet graag naar school.

Ik moet zeggen dat ons eerste gesprek bij het COS echt heel slecht was, een zeer onaangename psychologe die enkel de negatieve zaken in zijn gedrag belichtte. We hebben dat ook gemeld en de rest van het proces vond ik wel "aangenaam".
Ah oké, ik wist niet dat het probleem eigenlijk bij de diagnostiek zat. Ik vind het wel vreemd dat iets met een vrij duidelijke genetische band, niet automatisch wordt opgevolgd (om een ander voorbeeld te geven, het Brugada-syndroom wordt via DNA-tests volledig opgespoord door heel de familie).
Ergens zou het goed zijn dat ze dat meenemen, langs de andere kant snap ik de terughoudendheid van sommige ouders.
 
De goedkoopste zou ik nu ook niet direct nemen. Zou toch altijd nakijken dat het zeker BPA-vrij is en dat zijn vaak de duurdere modellen.
Akkoord, maar dat zijn ze allemaal, zelfs de goedkope, wel.
Wij kopen wel niet op 1 of andere cheapo Chinese webshop, maar gewoon in de kinderwinkel.
Lijkt me nu inderdaad ook wel dat je geen nieuwe flessen gaat vinden met BPA (bisfenol A) hoor, toch niet in de EU. BPA wordt gebruikt om polycarbonaat te maken (zelfde polymeer als bv. kunststoffen serres, bepaalde fietsbrillen, CD's). Ondertussen gebruikt men daar soms alternatieven voor zoals bisfenol K, maar of men daarvan uiteindelijk niet evengoed gaat ontdekken dat het schadelijk is voor de hormoonhuishouding is maar de vraag.

Polycarbonaat of PC valt onder recyleernummer 7 (others), dus als je fles gemaakt wordt uit pakweg PP (recycleernummer 5) zit je ook safe op vlak van BPA.
 
Wil iemand me even geruststellen of bevestigen?
Onze zoontje heeft autisme en ons dochter dacht ik van niet maar ik begin hier en daar wat te twijfelen. Ofwel is dat gewoon normaal en zoek ik er teveel achter? Enkele zaken:
- Ze houdt niet van etiketjes, die moeten er direct afgeknipt worden.
- Jeans wil ze niet dragen en eigenlijk veel kledij niet. 'Het is niet juist', zegt ze dan.
- Deuren moeten dicht, ze vindt het niet leuk als die open blijven staan.
- Als ze bijvoorbeeld even de tablet krijgt, positioneert ze haar drinkbeker steeds op dezelfde plaats en haar bordje ook. Alles moet juist staan.
- Qua drinkbekers heeft ze bepaalde kleuren dat ze niet wilt ('niet juist').
- Ze is alweer heel wat avonden wakker en het is zeer vermoeiend voor ons, maar ze is niet in bed te krijgen.
- Houdt zich wel enorm vast aan bepaalde gewoontes of verwachtingen.
- Ze is vrij gevoelig voor geluid.
- Eten is een enorme strijd. Fruit eet ze enkel banaan. Warm eten is in vlagen, soms eet ze iets heel graag om het dan vervolgens beu te zijn. Ze eet ook redelijk weinig, altijd al.
- Zindelijkheid: ze zit op het potje, maar wil er niets op doen. Snapt - denk ik - wel het concept van wat er moet gebeuren.

Normaal kleutergedrag? Begin juni wordt ze 3 jaar.
Voorbeeldje van vandaag: "IK WIL MIJN VORK MET VLIEGTUIG!!!"
 
Vandaag de uitslag gekregen van het bloedonderzoek wat betreft immuniteit. Niks bijzonders te zien, maar blijkbaar kun je pas echt testen wanneer ze 2 is geweest. Een andere dokter wilt haar wel nog eens zien. Ze raden ook aan om toch antibiotica in lichte dosis te geven tot we bij de andere dokter zijn geweest en een "ander" vaccin te geven tegen pneumokokken. Ze gaan de volgende keer bloedtrekken met lachgas, zodat ze niet te veel trauma's zou krijgen. Tot dusver geen nieuws is goed nieuws, maar weer antibiotica en weer van dokter naar dokter.

Ze begint precies wel het ziekenhuisverblijf te verwerken, want sinds deze week zijn haar poppen ziek zegt ze en is ze goed ervoor aan het zorgen :love: .
 
Hier hebben we er enkele van Camelbak. Gaat al een tijd mee en onderdelen zijn makkelijk te vervangen.


Dit werkt wel met rietje, dus niet handig als je kind de fles dan omhoog houdt.
 
Wil iemand me even geruststellen of bevestigen?
Onze zoontje heeft autisme en ons dochter dacht ik van niet maar ik begin hier en daar wat te twijfelen. Ofwel is dat gewoon normaal en zoek ik er teveel achter? Enkele zaken:
- Ze houdt niet van etiketjes, die moeten er direct afgeknipt worden.
- Jeans wil ze niet dragen en eigenlijk veel kledij niet. 'Het is niet juist', zegt ze dan.
- Deuren moeten dicht, ze vindt het niet leuk als die open blijven staan.
- Als ze bijvoorbeeld even de tablet krijgt, positioneert ze haar drinkbeker steeds op dezelfde plaats en haar bordje ook. Alles moet juist staan.
- Qua drinkbekers heeft ze bepaalde kleuren dat ze niet wilt ('niet juist').
- Ze is alweer heel wat avonden wakker en het is zeer vermoeiend voor ons, maar ze is niet in bed te krijgen.
- Houdt zich wel enorm vast aan bepaalde gewoontes of verwachtingen.
- Ze is vrij gevoelig voor geluid.
- Eten is een enorme strijd. Fruit eet ze enkel banaan. Warm eten is in vlagen, soms eet ze iets heel graag om het dan vervolgens beu te zijn. Ze eet ook redelijk weinig, altijd al.
- Zindelijkheid: ze zit op het potje, maar wil er niets op doen. Snapt - denk ik - wel het concept van wat er moet gebeuren.

Normaal kleutergedrag? Begin juni wordt ze 3 jaar.
Ik herken toch redelijk veel in mijn oudste dochter.

Ze kan niet tegen "vieze" handen (zelfs stift oid), moeten meteen proper zijn

Deuren wil ze ook vaak dicht, vb als we vertrekken wil ze de deur naar boven altijd dicht (die wel open moet blijven)

Ze positioneert graag haar Little People popjes, smartmax etc in een mooie rechte lijn en wordt echt boos als ik het zou doorbreken

Ook altijd een moeilijke eter geweest, voorkeur voor banaan en warm eten kan de ene moment top zijn, geef dezelfde maaltijd de week erop en het kan zijn dat ze het afschuwelijk vindt
 
Laatst bewerkt:
Rik Verheye en vriendin Manon hebben kinderwens: “Ik denk dat het vaderschap mij veel rust zou geven”

my-sweet-summer-child-sweet-summer-child.gif
 
Hier hebben de waterpokken toegeslagen. De eerste dagen dacht ik dat het reuze meeviel. Niet teveel jeuk, geen koorts, goed eten en fijn spelen. Maar afgelopen nacht... :help:
Om 22u stond hij langs me en ben er mee wakker geweest tot ik moest opstaan om te gaan werken om 3u. Voortdurend jeuk, pijn, ellendig,...
 
Hier hebben de waterpokken toegeslagen. De eerste dagen dacht ik dat het reuze meeviel. Niet teveel jeuk, geen koorts, goed eten en fijn spelen. Maar afgelopen nacht... :help:
Om 22u stond hij langs me en ben er mee wakker geweest tot ik moest opstaan om te gaan werken om 3u. Voortdurend jeuk, pijn, ellendig,...
We kregen ook al een bericht dat het heerst op de crèche. Dus hopelijk slaat het vaccin deze keer wel aan.
 
In juni doen we een roadtrip in Ierland, regelmatig in de auto zitten en uiteraard ook vliegen.
We introduceren nu de tablet op bepaalde momenten.

Heb hier al enkele keren tips over apps en youtube kanalen zien passeren.
Welke kunnen jullie nog aanraden voor een 2,5 jarige?

En welke zijn volledig offline te gebruiken?

PS: ketnetapp staat er op en vind ik wel handig maar enkel online
 
In juni doen we een roadtrip in Ierland, regelmatig in de auto zitten en uiteraard ook vliegen.
We introduceren nu de tablet op bepaalde momenten.

Heb hier al enkele keren tips over apps en youtube kanalen zien passeren.
Welke kunnen jullie nog aanraden voor een 2,5 jarige?

En welke zijn volledig offline te gebruiken?

PS: ketnetapp staat er op en vind ik wel handig maar enkel online
Er staat veel van Nijntje op youtube. Ook "Zandkasteel aan zee" vond ze hier super.
Nu veel Cocomelon, maar dat is wel bedenkelijk qua kwaliteit :p
 
In juni doen we een roadtrip in Ierland, regelmatig in de auto zitten en uiteraard ook vliegen.
We introduceren nu de tablet op bepaalde momenten.

Heb hier al enkele keren tips over apps en youtube kanalen zien passeren.
Welke kunnen jullie nog aanraden voor een 2,5 jarige?

En welke zijn volledig offline te gebruiken?

PS: ketnetapp staat er op en vind ik wel handig maar enkel online
Spelletjes van Bami boo, moet je hier en daar wel aankopen maar heel leuke spelletjes. Er zijn veel soorten en ik heb er een stuk of 5 aangekocht.
De Fundels van de bibliotheek zijn hier ook heel fijn. Weet nu wel niet of dat offline werkt.
Apps waar je kan kleuren, lijntjes trekken, schilderen,...
 
Ik herken toch redelijk veel in mijn oudste dochter.

Ze kan niet tegen "vieze" handen (zelfs stift oid), moeten meteen proper zijn

Deuren wil ze ook vaak dicht, vb als we vertrekken wil ze de deur naar boven altijd dicht (die wel open moet blijven)

Ze positioneert graag haar Little People popjes, smartmax etc in een mooie rechte lijn en wordt echt boos als ik het zou doorbreken

Ook altijd een moeilijke eter geweest, voorkeur voor banaan en warm eten kan de ene moment top zijn, geef dezelfde maaltijd de week erop en het kan zijn dat ze het afschuwelijk vindt
Misschien niet in dezelfde lijn maar toch wat "vreemd" gedrag van onze oudste dochter. Die moet constant voelen met haar voeten. Altijd ergens tegenaan zitten, afduwen, kracht tegen zetten, etc.

Ik word er soms echt gek van :crazy:
 
Misschien niet in dezelfde lijn maar toch wat "vreemd" gedrag van onze oudste dochter. Die moet constant voelen met haar voeten. Altijd ergens tegenaan zitten, afduwen, kracht tegen zetten, etc.

Ik word er soms echt gek van :crazy:
Mogelijks moet je Restless leg syndrome eens opzoeken (wil niet zeggen dat ze het heeft, maar het is een optie)
 
Terug
Bovenaan