Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

Iemand ervaring met bolderkarren?
Die in de price range van 150-200 euro op bol.com hebben heel vaak slechte reviews.

Mijn madam doet zeker 20 pretparken per jaar, dus mag gerust 350-500 euro kosten, maar het moet gewoon deftig materiaal zijn.
Liefst met een dak en één must is duwen én trekken.

Vorig jaar de buggy doorgezakt in Valencia en uit noodzaak deze gekocht:


De Spanjaarden verbaast kijken terwijl wij daarmee rond wandelde, idem dito in de metro :biglaugh:

Als ik mij niet vergis is er nog een duurdere en die heeft een dakje. Maar een handig ding, wel opletten met korte bochtjes, ze kunnen er uit vallen :unsure:
 
Ik zou het zelf ook niet weten, maar is het geen optie om gewoon het departement Zorg er rechtstreeks over te contacteren met die vraag? Het feit dat de kinderopvang er zelf over communiceert vind ik ergens wel weer geruststellend ook.
Ik had een mail gestuurd naar het algemene adres. Een dik uur later mail terug om deze vraag bij het "opgroeipunt" te stellen, waar je ook melding kan maken van problemen. Gedaan en opnieuw een dik uur later bericht dat de naamsverandering gekend is en ze onder de nieuwe naam ook gevolgd worden.

Zo'n snelle antwoorden had ik niet verwacht, toch wel goed om enige gerusstelling te krijgen.
 
Oudere kinderen die zelfstandig naar school kunnen gaan zijn toch wel een gemak. We hebben een beurtregeling met de schoonzus die een straat verder woont: 3 dagen per week breng ik de kinderen (mijn dochter en twee neefjes) naar school, de andere dagen doen zij dat. 's Avonds halen zij de kinderen meestal af behalve woensdag. Omdat mijn vrouw in het onderwijs staat sta ik altijd in om die kinderen naar school te brengen, maar dat maakt dat ik pas om half negen naar mijn werk kan vertrekken. Dat in combinatie met hobby's of andere verplichtingen dwingt een mens toch in bochten. Gelukkig zijn onze werkuren flexibel en kan ik 's avonds nog verder werken of op een andere dag langer werken.

Ik tel soms toch wel af naar het moment dat die allemaal zelf de deur op slot kunnen doen en hun fiets nemen naar school.

Ook omdat drie kinderen waarvan twee kleuters 's ochtends niet sporen met mijn verlangen naar een half uurtje koffie, stilte en een goed boek voor ik naar het werk vertrek. :unsure:
 
Gelukkig zijn onze werkuren flexibel en kan ik 's avonds nog verder werken of op een andere dag langer werken.
Vooral dit hè, echt een "luxe". Mijn vorige werkervaringen waren zeer ouderwets (geen flexibele uren, thuiswerk).

Op mijn nieuwe job een wereld van verschil. Vrij te starten tussen 7u en 20u, overuren op te nemen in krediet (vanaf minuut 1), thuiswerk wanneer je wil.

Als ik ooit zou veranderen is dit toch voor mij een nieuwe standaard vereiste geworden.
 
Vooral dit hè, echt een "luxe". Mijn vorige werkervaringen waren zeer ouderwets (geen flexibele uren, thuiswerk).

Op mijn nieuwe job een wereld van verschil. Vrij te starten tussen 7u en 20u, overuren op te nemen in krediet (vanaf minuut 1), thuiswerk wanneer je wil.

Als ik ooit zou veranderen is dit toch voor mij een nieuwe standaard vereiste geworden.
Wij werken sinds kort ook met glijdende uren en de stress van de ochtendrush is zo goed als volledig verdwenen. Zalig gewoon.
 
Wij werken sinds kort ook met glijdende uren en de stress van de ochtendrush is zo goed als volledig verdwenen. Zalig gewoon.
Idem, op mijn vorige job was het een rush van "ik MOET om 7u40 vertrekken zodat ik om 17u kan stoppen en op tijd de kinderen kan halen"

Nu met de fiets naar de crèche, gemiddeld rond 8u30 op't werk arriveren zonder stress.
 
Idem, op mijn vorige job was het een rush van "ik MOET om 7u40 vertrekken zodat ik om 17u kan stoppen en op tijd de kinderen kan halen"

Nu met de fiets naar de crèche, gemiddeld rond 8u30 op't werk arriveren zonder stress.
Hier vantzelfde. Als ik om 7u40 niet vertrok was ik te laat op 't werk en dan mocht er nog niets tegenzitten op de baan.
De kinderen hebben daar ook deugd van. Zij voelen die stress ook en nu merk ik dat ze vrolijker de dag starten. :smile:
 
Welke drinkfles geven jullie mee naar school voor te starten? Ik heb er eentje gekocht van Kambukka, maar die krijgt ze niet zelf open :( Dus ene die makkelijk open te krijgen is, en als het even kan ene zonder rietje. Dat kan ze precies nog niet, ze keert die fles dan ook om zoals een gewoon glas/beker/melkfles :p
 
Welke drinkfles geven jullie mee naar school voor te starten? Ik heb er eentje gekocht van Kambukka, maar die krijgt ze niet zelf open :( Dus ene die makkelijk open te krijgen is, en als het even kan ene zonder rietje. Dat kan ze precies nog niet, ze keert die fles dan ook om zoals een gewoon glas/beker/melkfles :p
Moet het een drinkfles zijn?
Op school drinkt de mijne al sinds de instapklas gewoon uit een beker. Er staat altijd een kan water in de klas en ze schenken dan zichzelf in als ze dorst hebben.
De kambukka drinkfles hebben we thuis en die vind ik persoonlijk wel heel goed.
Ik zou de kambukka fles dus zeker bijhouden voor wanneer ze die wel open krijgt.
 
Welke drinkfles geven jullie mee naar school voor te starten? Ik heb er eentje gekocht van Kambukka, maar die krijgt ze niet zelf open :( Dus ene die makkelijk open te krijgen is, en als het even kan ene zonder rietje. Dat kan ze precies nog niet, ze keert die fles dan ook om zoals een gewoon glas/beker/melkfles :p

Hier heb ik ook ene van, ook niet slecht, dat werkt met een drukknop en hebben ze in vele leuke prints.
 
@Sneakytje , als het zonder rietje moet zijn dan zijn de drinkflessen van Trixie wel een leuke. Dat zijn lichte RVS flessen waar je het mondstukje gewoon open kan “vouwen”.

Mepal zijn ook goede drinkflessen, maar die hebben wel een drukknop. Da’s iets moeilijker wel.
 
Onze zoon is nu 8 maand. Een enorme kerel die op percentiel 99% zit qua lengte. Maar zijn eetlust is er ook naar; hij eet enorm veel. Meer dan zijn zus van 3 jaar. Bord groentepap gaat binnen gelijk niks, fruitpap nog sneller, flesje tussendoor ook nog graag. 's Avonds geven we hem tegenwoordig een bord havermout om hem iets minder hongerig 's nachts te maken, want ook dan blijft hij om de drie uur wakker worden om melk te krijgen. En het heeft duidelijk niet veel met de 'warmte van mama' te maken. Mijn vriendin en ik wisselen nu af om de nachten draaglijk te maken. 's Nachts drinkt hij nog twee keer zijn fles gulzig leeg om vervolgens direct in diepe slaap te vallen. Ik pak hem niet eens vast, en laat hem gewoon drinken vanuit zijn slaappositie. In enkele minuten drinkt die man zijn 200ml, waarna hij weer in diepe slaap valt.

Hij eet/drinkt letterlijk nog even vaak als de dag dat hij geboren werd. Ik ben er niet ongerust in ofzo, ik hoop gewoon dat er binnenkort eindelijk eens wat evolutie in komt. Want dit begint toch zwaar te wegen. Iemand gelijkaardige verhalen meegemaakt?
Onze zoon is ook 8 maanden en is voorlopig nog altijd het meest zot op zijn melkje. Ik ben jaloers dat die groentepap bij jullie zo vlot binnen gaat. Hier soms 10 minuten maar even goed bijna een uur over 200gr…
Onze zoon drinkt gemakkelijk nog 700ml melk per dag en dan 200gr groentepap en 200gr fruitpap. Sinds deze week krijgt hij een boterhammeke om op te sabbelen.
Drinkt hij ook al water? Dat kan het hongergevoel misschien wat stillen.
 
Welke drinkfles geven jullie mee naar school voor te starten? Ik heb er eentje gekocht van Kambukka, maar die krijgt ze niet zelf open :( Dus ene die makkelijk open te krijgen is, en als het even kan ene zonder rietje. Dat kan ze precies nog niet, ze keert die fles dan ook om zoals een gewoon glas/beker/melkfles :p
Wij hebben onze dochter die met drukknop van Mepal meegegeven naar school. (begonnen na het paasverlof) Heel tevreden over het systeem en makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken. Maar de 'print' is een plastic rond de fles en die is al gelost. Trixie heeft ook handige drinkbussen, die heeft ze voor thuis en is mee op vakantie geweest, die blutsen wel snel. We hebben ook Camelbak met hetzelfde systeem als Kambukka, en die begint ze nu ze zelf open en dicht te doen dus eens die van Mepal hun print helemaal kwijt zijn, kunnen die mee naar school. Voordeel is dat die doorzichtig zijn en dat de juf dan wat in de gaten kan houden of ze genoeg drinkt.
 
Welke drinkfles geven jullie mee naar school voor te starten? Ik heb er eentje gekocht van Kambukka, maar die krijgt ze niet zelf open :( Dus ene die makkelijk open te krijgen is, en als het even kan ene zonder rietje. Dat kan ze precies nog niet, ze keert die fles dan ook om zoals een gewoon glas/beker/melkfles :p
Hier eentje van My Vesperbox. Heel tevreden van.
 
Wij hebben 86 verschillende drinkflessen. 85 ervan zijn ofwel gesneuveld, ofwel slingeren ze ergens achter in de kast.

My 2 cents dus: Koop de goedkoopste die ge kunt vinden + een backup. Zorg gewoon dat ze ze open krijgt, maar meer moet ge daar niet over nadenken imo.
 
Wij hebben 86 verschillende drinkflessen. 85 ervan zijn ofwel gesneuveld, ofwel slingeren ze ergens achter in de kast.

My 2 cents dus: Koop de goedkoopste die ge kunt vinden + een backup. Zorg gewoon dat ze ze open krijgt, maar meer moet ge daar niet over nadenken imo.
De goedkoopste zou ik nu ook niet direct nemen. Zou toch altijd nakijken dat het zeker BPA-vrij is en dat zijn vaak de duurdere modellen.
 
Welke drinkfles geven jullie mee naar school voor te starten? Ik heb er eentje gekocht van Kambukka, maar die krijgt ze niet zelf open :( Dus ene die makkelijk open te krijgen is, en als het even kan ene zonder rietje. Dat kan ze precies nog niet, ze keert die fles dan ook om zoals een gewoon glas/beker/melkfles :p
Wij hebben al veel merken geprobeerd, dure en goedkopere, die allemaal relatief snel kapotgaan of steevast lekken in de boekentas wanneer ze platliggen.

Nu hebben we Trixie drinkflessen voor kinderen en die gaan nu toch al een tijd mee en lekken niet. Heel content van. We hebben er nog een paar bijgekocht en de rest gaat in de vuilbak. Is in RVS.
 
Terug
Bovenaan