Oorlog tussen Rusland en Oekraïne (2022-...)

En daarmee zijn we al aan pagina 1000 beland in deze thread meer als 2 jaar verder. Wie had dat ooit durven denken. Ondertussen kunnen we ons maar optrekken aan deze berichten:


Officieel werden alle missiles neergehaald, klonk het woensdagochtend nog bij het Russische ministerie van Defensie na een Oekraïense ATACMS-raketaanval op de luchtmachtbasis van Belbek op de Krim. Maar uit satellietbeelden blijkt heel wat anders.

...

Minstens tien ATACMS-raketten met een bereik van 300 kilometer, die Oekraïne in april voor het eerst van de Verenigde Staten had gekregen, zouden richting de basis afgevuurd zijn.

...

Maar uit satellietbeelden in hoge resolutie die donderdag gemaakt werden door het bedrijf Maxar blijkt nu toch dat meerdere raketten hun doel met uiterste precisie hebben kunnen treffen. Van minstens vier Russische gevechtsvliegtuigen op de basis blijft amper nog iets over. Het gaat naar alle waarschijnlijkheid om twee MiG-31’s, een MiG-29 en een Su-27.
...
 
En daarmee zijn we al aan pagina 1000 beland in deze thread meer als 2 jaar verder. Wie had dat ooit durven denken.
Ik wist 2 jaar geleden al met zekerheid te zeggen dat deze oorlog 2+ jaar zou duren hoor (allé ik had daar toch inwendig op gegokt). Ik had wel niet verwacht dat Rusland zo weerbarstig / koppig / weerbaar zou zijn. Ik ken het verhaal van de Russische beer maar zelfs ik (en ik ben erg sceptisch) heb Poetin toch nog onderschat.

Al is mijn oordeel van dag 1 nog altijd dezelfde: Op lange termijn vind ik nog altijd dat Poetin niet slim bezig is. Maar het probleem is gewoon dat dit Poetin geen reet kan schelen. Het enige dat telt is: Kost wat kost maar hij wil gewoon de sterke man zijn zolang hij leeft. Of daar nu 500k of 5 miljoen mensen moeten voor sterven. Daar ligt hij helemaal niet wakker van. Hij lacht daar gewoon eens goed mee. Dat klinkt wreed, dat is het ook maar dat is gewoon de waarheid.
 
Poetin dacht dat de oorlog hele anders zou verlopen, dat kan je met zekerheid stellen. Alleen weet niemand hoe de oorlog gaat aflopen.
 
Poetin dacht dat de oorlog hele anders zou verlopen, dat kan je met zekerheid stellen. Alleen weet niemand hoe de oorlog gaat aflopen.

De stemmen in rusland zelf worden steeds radicaler wat 'het einde' van de oorlog betreft. Er is een soort massale psychose aan het ontstaan, een beetje of zelfs geen beetje zoals in nazi Duitsland ooit, waar de cult van de dood naarmate de oorlog vorderde steeds groter aan het worden was.
 
Wat in ieder geval nog niet veranderd is is wat er gebeurd eens russen nieuwe dorpen innemen. :/
Huizen leegroven en willekeurige burgers doden.


 
Terug
Bovenaan