Koffiemachines

Welke koffiemachine heb jij thuis?


  • Totaal aantal stemmers
    219
Een mokapot is nogal een "ruwe" manier van koffie zetten. Er is veel extractie waardoor er veel zuren meekomen ook etc. Beetje afhankelijk van de maling, bonen en hoe goed je het kan zetten (dat bakje moet eigenlijk helemaal vol koffie zitten, en geen klonters) is dat lekkere koffie, maar vaak ook niet :p.
Dingen als aeropress zijn gewoon makkelijker te controleren en consistent goed te maken.
We leren bij :)
 
In principe is het niet de bedoeling dat je die mokapot te lang laat koken maar velen gebruiken te heet water, zetten het te lang op het vuur of de koffie blijft nakoken omdat de bodem eraan plakt voor een extra 15 minuten. Als je het al jaren zo doet en velen hebben hetzelfde, dan denk je dat het zo moet, ook al was dat niet de originele intentie. Dat neemt niet weg dat ik soms nostalgisch word van zo'n scherpe smaak met veel te donker gebrande Illy of Lavazza bonen.

Deze video bevat enkele tips:
 
In principe is het niet de bedoeling dat je die mokapot te lang laat koken maar velen gebruiken te heet water, zetten het te lang op het vuur of de koffie blijft nakoken omdat de bodem eraan plakt voor een extra 15 minuten. Als je het al jaren zo doet en velen hebben hetzelfde, dan denk je dat het zo moet, ook al was dat niet de originele intentie. Dat neemt niet weg dat ik soms nostalgisch word van zo'n scherpe smaak met veel te donker gebrande Illy of Lavazza bonen.

Deze video bevat enkele tips:
Hier zet ik die op een laag vuur tot er net koffie doorloopt en dan van het vuur halen. Krijg je een veel vollere smaak door.
Maar ik snap uw punt rond nostalgie wel :p ik heb dat ook wel zolang het deftige bonen zijn :D
Lees: mijn ouders zetten chicorei en dat trekt gewoon op niks, die nostalgie mogen ze houden
 
In principe is het niet de bedoeling dat je die mokapot te lang laat koken maar velen gebruiken te heet water, zetten het te lang op het vuur of de koffie blijft nakoken omdat de bodem eraan plakt voor een extra 15 minuten. Als je het al jaren zo doet en velen hebben hetzelfde, dan denk je dat het zo moet, ook al was dat niet de originele intentie. Dat neemt niet weg dat ik soms nostalgisch word van zo'n scherpe smaak met veel te donker gebrande Illy of Lavazza bonen.

Deze video bevat enkele tips:

Hier zet ik die op een laag vuur tot er net koffie doorloopt en dan van het vuur halen. Krijg je een veel vollere smaak door.
Maar ik snap uw punt rond nostalgie wel :p ik heb dat ook wel zolang het deftige bonen zijn :D
Lees: mijn ouders zetten chicorei en dat trekt gewoon op niks, die nostalgie mogen ze houden
Aja, maar zo doe ik het ook, de 'correcte' manier :p En dat proces vind ik net zo fijn, daar bij staan om te kijken tot het begint te lopen. Het enige wat ik nog doe is het afkoelen onder kraan, maar zal het sowieso eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
Verleden week de Nespresso Sage Creatista Plus OL gekocht met 35% korting via mijn werk.

pdp.jpg


Na 5 jaar met een Nespresso Essenza Mini gedaan te hebben was het eens tijd om te upgraden.
Prachtig toestel en de melkstomer geeft veel betere kwaliteit van schuim dan de losse opschuimer die ik had.
 
Wij hebben nu thuis 1 van de meest basic Nespresso machines, maar zouden graag een machine hebben die cappuccino kan maken. Moet op zich niet ingewikkeld zijn, met of zonder ingebouwd melkreservoir. Mag uiteraard ook met bonen zijn. Iemand tips?
 
Ik heb al 2 jaar de Philips LatteGo en ik zou niet meer zonder kunnen, tis grote liefde. Mijn versie is eentje die ook latte kan maken, maar als je dat niet nodig hebt, heb je voldoende aan het basis model. Extra leuk: je hoeft eigenlijk geen moeite te doen, gewoon melkreservoir vullen en de machine doet de rest. Geen gedoe met van die opstoomdingen.
Staat regelmatig in korting op Bol (mss idee om te wachten met black friday)
 
Wij hebben hier ook een LatteGo model (of toch zo'n gelijkaardig). De hoeveelheid cappucino's en latte's dat hier al mee gemaakt zijn heeft de machine al meer dan zen geld waard gebleken.
 
Iets hoger budget misschien maar heel tevreden hier met de Jura E8. Eerst een halfautomaat gekocht maar was toch niet helemaal mijn ding.
 
Ik heb al 2 jaar de Philips LatteGo en ik zou niet meer zonder kunnen, tis grote liefde. Mijn versie is eentje die ook latte kan maken, maar als je dat niet nodig hebt, heb je voldoende aan het basis model. Extra leuk: je hoeft eigenlijk geen moeite te doen, gewoon melkreservoir vullen en de machine doet de rest. Geen gedoe met van die opstoomdingen.
Staat regelmatig in korting op Bol (mss idee om te wachten met black friday)

Wij hebben hier ook een LatteGo model (of toch zo'n gelijkaardig). De hoeveelheid cappucino's en latte's dat hier al mee gemaakt zijn heeft de machine al meer dan zen geld waard gebleken.

De 2200? Die had ik ook al gezien. Staat momenteel met serieuze korting op amazon.
 
Ja klopt! Ik zie dat Bol de 2200 heeft voor €299, maar kan misschien wel een ander model zijn. Ik heb de details niet bestudeerd. Ik heb zelf de 3200 (voor de latte's dus). Heel tevreden van!
Die op bol van 299 is niet de Latte Go. Dat is de versie zonder melkreservoir.

Normaal komt de LatteGo hier straks aan. Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een latte go, eenvoudig systeem met een eenvoudige melk opschuimer in tegenstelling tot de andere die uit 10 stukken bestaan.

Mijn melk kannetje is wel al redelijk verstorven van de vaatwas
 
Super tevreden van de Latte Go 2200! Eerst cappuccino was niet zo goed maar beetje met de instellingen (hoeveelheid melk & koffie) liggen spelen en is nu echt zalig. Merci voor de tip allemaal. :D
 
Ik lees niets fancy heel slechte reviews over de Lattego 2200… Zou 9/10 binnen het jaar kapot gaan. Bewijst iemand hier het tegendeel?

Wou ‘m eventueel wel kopen op ibood.
 
Ik lees niets fancy heel slechte reviews over de Lattego 2200… Zou 9/10 binnen het jaar kapot gaan. Bewijst iemand hier het tegendeel?

Wou ‘m eventueel wel kopen op ibood.
Ik heb een aangeschaf in februari van dit jaar en die is al in garantie terug binnen geweest in september. Op een ochtend steek ik die aan en de zekering valt uit en dan niks meer.
 
9/10 kapot lijkt me wat overdreven voor die Philips machines. Zij die geen problemen gaan natuurlijk minder hun mening online ventileren maar de massaproductie zal hier en daar rotte appels uit de fabriek laten rollen.

De duurdere modellen (5000 series) zijn enkel verschillend in gebruiksgemak van scherm en aantal koffie-opties, binnenin zijn ze allemaal hetzelfde, dus betere koffie of betrouwbaarheid krijg je niet.

Als je een andere keuze wilt is er Delonghi ECAM 210 die elke paar maanden zakt tot rond de €250. Ook hier weer zijn de goedkoopste tot de duurste intern eigenlijk hetzelfde, maar de duurdere hebben wifi, kleurenschermen en meer combinaties zoals chocolademelk maken.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan