Kids say the darndest things!

Ik tegen 4-jarige zoon: "trek eens aan mijn vinger" gevolgd door het typische..
5-jarig nichtje dat "het spel" nog niet kende vol verwondering: "wooow das magisch"
 
Gisteren activiteit van de school van de kleinste. Komt de juf naar ons: en hoe is het met jullie kippen? Hoe heeft de kleinste ze nu weer genoemd? Het waren speciale namen.

Heeft hem verteld over zijn beestjes die hem in een of ander spelletje heeft en met zijn autisme zijn dat dus huisdieren voor hem.
Het is al niet de eerste keer. Toen hij die testen voor vaststelling autisme moest doen had hij dikwijls van die kleine figuurtjes in zijn handen. Hij gaf die ook namen en kon dat dan ook laten uitschijnen dat dat huisdieren waren. Zo ook tegen die therapeute aan het vertellen over zo een beestje. Tot hem zei dat hem zo een beestje de kop had afgetrokken. Dan trok die lijkbleek weg en hebben we toch even tussengekomen om te verduidelijken.
 
M’n dochter doet met haar klas een dansje op het einde van de laatste kleuterklas. Da’s in thema Safari en op hetzelfde liedje waarop ik ooit als kleuter een dansje gedaan heb (in the jungle). Ik liet haar een foto daarvan zien, ik verkleed met een strooien rokje, zwart gezicht, kroeshaar en maillot.
Op de volgende bladzijde in het fotoboek stond ik als ballerina tijdens een turnfeest.
Zij: “papa was jij vroeger een meisje of een jongen?” 🤦‍♂️
 
Ik lees een verhaaltje voor van Vos en Haas (toffe boeken trouwens) en ergens in het verhaal gaat het over eb en vloed. Ik leg het nog eens extra uit en vraag nadien of ze nu weet wat eb en vloed is.

Ik: "En weet je nu wat eb is?"
Zij: "Ja papa, dat zijn zo dingen die je op de gsm en tablet kan zetten zodat je filmpjes kan zien of spelletjes spelen. :smile:"

Technisch gezien klopt het ergens wel, maar toch... :sop:
 
Ik lees een verhaaltje voor van Vos en Haas (toffe boeken trouwens) en ergens in het verhaal gaat het over eb en vloed. Ik leg het nog eens extra uit en vraag nadien of ze nu weet wat eb en vloed is.

Ik: "En weet je nu wat eb is?"
Zij: "Ja papa, dat zijn zo dingen die je op de gsm en tablet kan zetten zodat je filmpjes kan zien of spelletjes spelen. :smile:"

Technisch gezien klopt het ergens wel, maar toch... :sop:
Mijn dochter heeft exact hetzelfde gezegd vorige week :laugh:
 
Dochter haar limburgse roots komen naar boven. Ipv 'bye bye koeienvlaai' zoals Kaatje zegt, is het 'bye bye goeie vlaai'
Ah komt dat daarvan? Ik hoor die 'bye bye koeienvlaai' regelmatig eens passeren.

Of de kleinsten is dan plots een lied aan het neuriën waar ik Bring Me The Horizon in herken. Ik heb dat liedje 2x opgelegd toen ik in de keuken bezig was vorige week. Ze zeggen soms: 'kinderen zijn als sponsen' en dat klopt ook echt hard.
 
Mijn 7 jarige las vandaag in haar boek over slib en vroeg “waarom heeft de zee een onderbroek?”
En mijn 4 jarige die haar haai-auto kwijt was en kwam klagen “ik vind haai niet en ik heb ECHT NERGENS gezocht”

Dat zijn de schattige dingen maar dat kleintje zegt ook 30x per dag PROT of KAK op willekeurige momenten en das om zot van te worden. Vanaf hoe oud moogt ge iemand van Tourette verdenken?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Tegenwoordig elke avond aan tafel "papa, hoe was jouw dag op het werk? Wat heb je allemaal gedaan? Heb jij ook leuk gespeeld?"

Wel heel schattig dat een 3-jarige vraagt of ik een leuke dag heb gehad, maar ook een beetje vreemd om mijn daginhoud te proberen uitleggen :p
 
Ik weet nu hoe kinderen beginnen met vloeken :unsure: . Gisteren bezig om iets te herstellen op onze dochter haar kamer, maar het lukt niet. Dus ik zeg "haaaa (zucht) verdomme he". Dat werd dus gevolgd door een dochter die de hele tijd "haaaaa verdomme" (op haar schattige manier weliswaar) liep te zeggen :laugh: . Toen ik zei dat ze dat niet mocht zeggen, kwam er uiteraard opnieuw "haaaa verdomme" uit.
 
Ik weet nu hoe kinderen beginnen met vloeken :unsure: . Gisteren bezig om iets te herstellen op onze dochter haar kamer, maar het lukt niet. Dus ik zeg "haaaa (zucht) verdomme he". Dat werd dus gevolgd door een dochter die de hele tijd "haaaaa verdomme" (op haar schattige manier weliswaar) liep te zeggen :laugh: . Toen ik zei dat ze dat niet mocht zeggen, kwam er uiteraard opnieuw "haaaa verdomme" uit.

 
Terug
Bovenaan