Goede voornemens 2024

Een beetje rustiger en stabieler zou vermoedelijk wel mogen :unsure: . Vaker nee zeggen.

Hopelijk toch ook een nieuwe werkuitdaging bij voorkeur bij dezelfde firma indien niet het zij zo.

Maar toch ook de wereld blijven ontdekken verlof van december is naar dees jaar gezet. Januari februari en maart ook elke maand fkes weg.
 
Voornamelijk verder doen zoals ik bezig ben met sport en dit een drietal keer per week blijven volhouden.

Dit jaar deel 2 van mijn plan tot studeren volbrengen.

Ook de klassieker minder snoepen, al is dat af en toe wat moeilijk met thuiswerken. En natuurlijk gewoon eens stoppen met alcohol. Niet dat het extreem veel voorkomt, maar als het voorkomt, is het steeds met een black-out en dat is niet ok. Zowel niet voor mijn omgeving als voor mezelf.

Al bij al haalbare doelen.
 
Voornamelijk verder doen zoals ik bezig ben met sport en dit een drietal keer per week blijven volhouden.

Dit jaar deel 2 van mijn plan tot studeren volbrengen.

Ook de klassieker minder snoepen, al is dat af en toe wat moeilijk met thuiswerken. En natuurlijk gewoon eens stoppen met alcohol. Niet dat het extreem veel voorkomt, maar als het voorkomt, is het steeds met een black-out en dat is niet ok. Zowel niet voor mijn omgeving als voor mezelf.

Al bij al haalbare doelen.
Betreft alcohol: kan je jezelf dan niet in bedwang houden als je begint te drinken? Ik drink graag alcohol, maar lang niet meer in die mate dat ik er zat van "moet" worden. Mijn grenzen heb ik leren kennen in mijn studentenjaren en die ga ik zelden nog overschrijden, ook omdat het vanaf een bepaald moment niet aangenaam voelt (last van de maag, misselijkheid, duizelig, ...).
 
Ik werk met thema's. Het voornaamste thema dit jaar is renovatie. Dus wel willen goede vooruitgang boeken met onze renovatie. Met name de nieuwe keuken en woonkamer klaar hebben.
Daarnaast gaan we verder met het thema gezond. Hierin mikken we op een verbeterde gezondheid, zowel mentaal als fysiek.
 
Betreft alcohol: kan je jezelf dan niet in bedwang houden als je begint te drinken? Ik drink graag alcohol, maar lang niet meer in die mate dat ik er zat van "moet" worden. Mijn grenzen heb ik leren kennen in mijn studentenjaren en die ga ik zelden nog overschrijden, ook omdat het vanaf een bepaald moment niet aangenaam voelt (last van de maag, misselijkheid, duizelig, ...).
Ik kan mijn grenzen daar nogal moeilijk in bewaken. Meestal is het erg gezellig en dan gaat dat er nogal snel over. Vandaar beter om er nu nog eens een stop op te zetten. In het verleden al eens een jaar zonder alcohol gedaan, dus ik verwacht nu ook niet al te veel moeilijkheden.
 
Ik kan mijn grenzen daar nogal moeilijk in bewaken. Meestal is het erg gezellig en dan gaat dat er nogal snel over. Vandaar beter om er nu nog eens een stop op te zetten. In het verleden al eens een jaar zonder alcohol gedaan, dus ik verwacht nu ook niet al te veel moeilijkheden.
In jouw geval zou ik inderdaad denken aan een stop, dan.
 
Qua beweging heb ik vorig jaar al een mooie stap gezet, nu nog iets gezonder proberen te eten, voornamelijk dat snoepen savonds in de zetel is moeilijk om te laten.
 
- Minder op sociale media. Ik speel momenteel met de gedachte Facebook/Instagram gewoon te verwijderen van mijn telefoon.
- Mij herpakken op het werk. Ik heb in een serieus dal gezeten qua motivatie. Vanaf februari krijg ik een nieuwe functie in het bedrijf. Ik ga me hier volledig proberen te geven, maar als ik toch weer gedemotiveerd geraak ga ik deze keer op zoek naar nieuw werk. Misschien zelfs iets compleet anders dan wat ik nu doe.
 
Normaal ben ik niet zo van de goeie voornemens, maar 2024 wordt wel een beetje speciaal jaar (terug alleen gaan wonen na heel lang samenwonen). Ik gok dat ik wat meer geld, tijd & energie zal hebben, dus:

- meer sparen
- eens heel lief zijn voor mezelf en genieten van alleen zijn en mijn dingetjes doen
- mijn nieuwe buurt wat leren kennen (misschien iets sociaals? haha) en wat vaker buitenkomen (eens naar een winkel of een wandeling,...).
- met kerst wil ik fondue doen, zelfs al is het gewoon maar in mijn eentje aan mijn keukentafel

Er is ook ergens heel diep in mij het idee om thuis wat yoga-oefeningen te doen (vooral om mijn spieren te versterken, heb veel pijn) en ik hoop dat dat ook lukt om vol te houden.
 
Met twee kinderen in huis sinds het najaar ben ik gespaard van grote ambities. Gewoon leren vroeg genoeg gaan slapen. :p
Alhoewel. Toch enkele ambities:
-Met een psycholoog gaan praten over mijn mentale gezondheid en misschien een traject opstarten. Ik heb nogal wat ADHD-en autisme-achtige symptomen die alleen maar meer naar de oppervlakte zijn gekomen sinds corona & de kinderen.
-Lekker koken als avondbesteding (zoals snacks maken voor de volgende dag of al voorbereiding treffen voor het volgende avondmaal)
-Mijn elektronica als hobby wat uitbouwen: Ik wil dit jaar mijn oud laptopscherm en een Raspberry Pi gebruiken om een retro arcade console te bouwen. De onderdeeltjes zijn al besteld.
-Complete loskoppeling van sociale media. Gisteren Facebook volledig verwijderd, al zat ik er sowieso amper op. Nu alleen nog werken aan mijn youtube-verslaving.
 
- Eindelijk van dat roken afgeraken.
- bij de overheid blijven of niet
- minder sociale media
- meer leuke dingen doen
- wat meer sport mag ook wel
 
Ik heb sinds de pandemie startte (maart 2020) het voornemen gemaakt om 10 000 stappen of meer dagelijks te doen. Enkel op de dagen dat ik ziek in bed lag is het niet gelukt, maar gemiddeld lukt mij dat toch 363 dagen per jaar. Mijn gemiddeld aantal stappen ligt rond de 11500 per dag de afgelopen jaren. In 2024 ga ik dat proberen verder te zetten.

Als het weer en het schema het toelaat wandel ik buiten maar indien niet zet ik mijn bureau op de hoogte stand en schuif ik de loopband eronder. Wij hebben elke ochtend met de collega's een korte call van 30-40min. Die doe ik elke dag al wandelend op m'n loopband aan 6 km/u. Dan nog de normale dagelijkse bewegingen en dat is al genoeg om 10 000 stappen te halen.
Welk type bureau heb je?

Mijn vriendin heeft net een loopband gekocht en zou nu ook graag de bureau naar boven willen zetten.
Zit met hetzelfde gedacht als u.
 
- Betere regeling met kinderen (al afgecheckt😋)
- minstens 5 wedstrijden draaien in mijn sport (BJJ)
- Voor de comps moet ik 85kg wegen dus dat is ook een goal
- nieuwe job vinden

Niet de grootste doelen, maar moest ik ze halen I'm a happy potato.
 
- ipv Freelance echt ondernemen om zo te kunnen stoppen/minderen als freelancer en niet meer in het 9-5 regime te vallen
- Doen ipv denken. Ik heb vaak wel goede ideeën maar laat mezelf ze nooit proberen
- een (solo)reis maken, USA misschien?
- Gelukkig zijn. Het afgelopen jaar enorm veel tegenslagen gehad, serieuze relatieproblemen,... en die hebben toch zwaardere impact gehad dan ik eerst wou toegeven
- @taste like summer haar post gaf me de inspiratie om geen frisdrank meer in huis te halen. Bij uit eten of dergelijke, cava. Maar niet meer in huis/op het werk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan