Goede voornemens 2024

Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
Wat zijn jullie goeie voornemens? En denk je het dit jaar wel vol te houden?

Hier ben ik gestart met een alcoholvrije periode. Ga het proberen zo lang mogelijk vol te houden.

En verder wat gezonder te koken met extra groentjes. (Never mind die kookpost van vandaag, die moesten nog op :laugh: )

Reden: de leverwaarden waren niet zo ok na laatste onderzoek. Maar is nog herstelbaar, dus actie :)
 
Terug wat meer fietsen (op de rollen en buiten). De madam heeft al aangegeven dat ze het wel ziet zitten om mij ergens met de auto af te zetten en dat ik dan terug naar huis fiets (da's toch net iets leuker dan lussen rijden).

Beetje spaarzaam leven. Op't einde van de maand staat er geen rood onder de streep, maar wat meer appels voor de dorst mogen wel.

Wat vaker neen of ja zeggen.
 
Hopelijk in maart mijne halve marathon van Gent uit lopen. Vorig jaar niet gelukt wegens ziekte.
Meer fietsen dit jaar, vorig jaar was maar triest ( deels door al die regen ).
Alcohol beperken tot het weekend ( vorig jaar regelmatig in de week, ook door stress ).
En s'avonds dat snoepen.. Zal het moeilijkste worden.

Voor de rest proberen te genieten, sociale kalender wat meer plannen.
 
Marathon Gent (goed bezig met trainen ondertussen), gewicht blijven opvolgen en onder controle houden, en verder de balans blijven vinden tussen genieten met het gezin en geld verdienen om dat te kunnen doen.
 
Minder bezig zijn op mijn smartphone. Als ik zie hoeveel tijd op een dag ik daarmee bezig ben, echt erg. Ik heb al vaak geprobeerd om te minderen, maar het is echt een verslaving. En overschakelen op een dumbphone wil ik niet omdat ik dan ook alle nuttige apps kwijt ben (bank app, spotify, gps,...)
 
Ik zou er graag 10-15 kg af willen tegen dat de zomer begint. Kwestie van discipline te kweken en me eraan te houden, want dat is eigenlijk het voornaamste struikelblok. 5 jaar geleden is dat gelukt op enkele maanden tijd, maar dat was dankzij een zeer intensieve renovatieperiode - zowel fysiek als mentaal.

Buiten dat: terug wat meer dingen doen en plannen die me energie geven. Vorig jaar al mee begonnen door met fotografie in bijberoep te beginnen, dit jaar hoop ik genoeg opdrachten binnen te rijven zodat ik zowel kan genieten van mijn passie als van het appeltje voor de dorst dat het opbrengt.

Er komen dit jaar ook wat financiële kansen aan die ik ten volle wil benutten. Vorig jaar een aandelenpakketje gekregen (5k) dat het relatief goed heeft gedaan (en doet), dus ik ga me daarin meer verdiepen zodat ik mijn verdiende geld kan doen "werken".
 
Voor de xste keer wat gewicht verliezen :v, Kmoet echt nekeer in de flow geraken. En wat appelflap zegt
 
Minder bezig zijn op mijn smartphone. Als ik zie hoeveel tijd op een dag ik daarmee bezig ben, echt erg. Ik heb al vaak geprobeerd om te minderen, maar het is echt een verslaving. En overschakelen op een dumbphone wil ik niet omdat ik dan ook alle nuttige apps kwijt ben (bank app, spotify, gps,...)
Mocht het helpen, als het bepaalde apps zijn waar je veel tijd aan verliest. Normaal kan je tegenwoordig per app een tijdslimiet per dag instellen. Zo kan je uzelf wat meer in bedwang houden?
 
Ik heb sinds de pandemie startte (maart 2020) het voornemen gemaakt om 10 000 stappen of meer dagelijks te doen. Enkel op de dagen dat ik ziek in bed lag is het niet gelukt, maar gemiddeld lukt mij dat toch 363 dagen per jaar. Mijn gemiddeld aantal stappen ligt rond de 11500 per dag de afgelopen jaren. In 2024 ga ik dat proberen verder te zetten.

Als het weer en het schema het toelaat wandel ik buiten maar indien niet zet ik mijn bureau op de hoogte stand en schuif ik de loopband eronder. Wij hebben elke ochtend met de collega's een korte call van 30-40min. Die doe ik elke dag al wandelend op m'n loopband aan 6 km/u. Dan nog de normale dagelijkse bewegingen en dat is al genoeg om 10 000 stappen te halen.
 
Mocht het helpen, als het bepaalde apps zijn waar je veel tijd aan verliest. Normaal kan je tegenwoordig per app een tijdslimiet per dag instellen. Zo kan je uzelf wat meer in bedwang houden?
Ik heb de meeste apps al gewoon verwijderd, maar chrome en youtube kan je niet verwijderen (en zowat alles is toegankelijk via chrome). Zo'n tijdslimiet werkt ook niet echt bij mij omdat dat makkelijk te omzeilen is. Wat voor mij het best werkt is om de tijdslimiet van chrome op nul minuten te zetten en de app te inactiveren en onzichtbaar maken (verwijderen gaat dus niet, maar inactiveren heeft hetzelfde effect). Probleem is dat ik om de zoveel tijd dan toch eens iets moet opzoeken in chrome waardoor ik het tijdelijk weer toegankelijk maak, en dan is het weer om zeep. :crazy:

Ik zou dan de discipline moeten hebben om alles meteen weer te blokkeren als ik klaar ben met wat ik wou doen...
 
Ik heb me voorgenomen om dit jaar minder te werken. Ik ben in november en december weer totaal ontspoord, waarbij ik zelfs op een aantal dagen dat ik verlof had genomen gewoon heb doorgewerkt.
Probleem is dat ik zo vreselijk prestatiegericht ben, en wanneer men mij een enorm ambitieuze doelstelling oplegt ik gewoon niet kan stoppen met alles te doen om die toch te bereiken...
Ik haat dat van mezelf, maar het is sterker dan mijzelf...
Vroeger werkte ik vaak heel lang in de week, maar hield ik op zijn minst de week-ends vrij van werk, maar ook dat was eind vorig jaar weggevallen.

Ik heb voor dit jaar alvast besloten om in het week-end niet meer te werken en ik heb een alarm op mijn GSM geïnstalleerd zodat ik 's avonds op tijd stop. Dit week-end is dat alvast gelukt. Nog 51 te gaan.
 
IMG-6594.jpg
 
Ik keek eens terug naar voorbije jaren en ik moet toch vaststellen dat ik vooral mijn sociale voornemens niet waarmaak.
Daar vooral verandering in brengen.

- Zal tegen de zomer 4 jaar single zijn en van tijd tot tijd voel ik me echt eenzaam. Het is een menselijke behoefte, ik ga het niet blijven onderdrukken. Durven meisjes aanspreken zonder een beangstigende indruk op hun te maken, al zou ik begot niet weten wat ik moet zeggen.
Tinder heb ik ook nog wel, al hou ik dit precies niet lang vol omdat het zoooooo saai is.

- Mijn hobby's wat socialer maken (hardlopen en fitness in m'n kelder). Het vinden van een loopgroep loopt wel niet zo supergoed :unsure:.
Crossfit is dan weer enorm duur naar mijn mening. Ik denk zelfs aan darts en fietsen, maar beiden eerder puur voor het sociale aspect dan het sportieve aspect.

- Ik ben m'n werk kotsbeu en ik voel dat ik de maatschappij/mens wil vooruithelpen. Eens horen bij de opendeurdag van de hogescholen hier in Limburg naar de mogelijkheden van social work op een manier dat ik toch kan werken. Helaas kan ik pas vanaf september ermee aanvatten, dus zoek ik in de tussentijd iets anders dan hetgeen ik nu doe.

- Een halve marathon uitlopen in 1u45 moet lukken.

- Dry January volhouden en ook verder in het jaar niet meer te veel drinken, want zatte ik maakt geen reclame voor zichzelf. (>10 alcoholische consumpties op een avond waar ik nu los overga).

- Genoeg sparen zodat ik iets kan kopen tegen 2025.
 
Terug
Bovenaan