Geldige redenen om geen bijzitter te moeten zijn

Op mijn kinderen moeten passen telt dat?
Als je echt helemaal geen opvangmogelijkheden hebt, kun je dat altijd proberen. Het is de (kanton)voorzitter die daarover oordeelt. Op de oproeping staat normaal vermeld hoe je kan laten weten verhinderd te zijn. Je doet dat best zo snel mogelijk.
Maar het louter "hebben van kinderen" zal niet echt veel indruk maken...
 
Ik vind het echt ongelooflijk dat ze mensen die fulltime werken en kinderen hebben laten bijzitten. Fuck off, ik heb wel betere dingen te doen in het weekend. Pakt ne werklozen of ne gepensioneerden of ne fucking vluchteling in de plaats e!

Op mijn kinderen moeten passen telt dat?
Voor de bijzitters van de stembureaus wordt enkel gekeken naar een leeftijdsrange die de gemeente zelf bepaalt. Met de gezins- of werksituatie wordt geen rekening gehouden. En "betere dingen te doen in het weekend", tja, dat geldt natuurlijk voor iedereen.
 
Mijn vriendin moet die dag werken en buiten mezelf hebben we ook geen enkele opvang voor onze zoon. Als ik nu plots toch zou moeten opgeroepen worden, gaan die mij daar toch ook niet zien.

Dat gezegd zijnde, ik ga dus alleen moeten gaan stemmen (2x want volmacht vriendin), maar ik ga daar staan met een kleine van 2 jaar. Mag ik mij gewoon aanmelden en hem meenemen in het stemkotje of hoe werkt dat?
 
Mijn vriendin moet die dag werken en buiten mezelf hebben we ook geen enkele opvang voor onze zoon. Als ik nu plots toch zou moeten opgeroepen worden, gaan die mij daar toch ook niet zien.

Dat gezegd zijnde, ik ga dus alleen moeten gaan stemmen (2x want volmacht vriendin), maar ik ga daar staan met een kleine van 2 jaar. Mag ik mij gewoon aanmelden en hem meenemen in het stemkotje of hoe werkt dat?
doen! en een rood potlood geven... Er ligt daar veel papier om te kleuren :D
 
Mijn vriendin moet die dag werken en buiten mezelf hebben we ook geen enkele opvang voor onze zoon. Als ik nu plots toch zou moeten opgeroepen worden, gaan die mij daar toch ook niet zien.
Ik zou dan zoals @Polle32 zegt wel verwittigen.
Dat gezegd zijnde, ik ga dus alleen moeten gaan stemmen (2x want volmacht vriendin), maar ik ga daar staan met een kleine van 2 jaar. Mag ik mij gewoon aanmelden en hem meenemen in het stemkotje of hoe werkt dat?
Ik zou niet weten waarom niet, en heb volgens mij mensen dat ook al weten doen.
 
Ik zou dan zoals @Polle32 zegt wel verwittigen.
Ze gaat brief van werkgever krijgen en volmacht schrijven voor mij dus dat is geen probleem.

Edit: post van Polle32 ging dus over iets anders, maar toch nuttig om te weten :)
Ik zou niet weten waarom niet, en heb volgens mij mensen dat ook al weten doen.
Dus die mag ook mee in het stemhokje? Dat zou alle problemen meteen oplossen.
 
Ze gaat brief van werkgever krijgen en volmacht schrijven voor mij dus dat is geen probleem.

Edit: post van Polle32 ging dus over iets anders, maar toch nuttig om te weten :)

Dus die mag ook mee in het stemhokje? Dat zou alle problemen meteen oplossen.
Natuurlijk mag die mee.
 
Mooi, scheelt weer zoeken naar een oplossing. Merci gasten. :)
Wel, ik vrees dat ik te snel ben geweest: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04/23/veelgestelde-vragen-verkiezingen/
Mag ik mijn baby/kind meenemen in het stemhokje?

Neen, dat mag niet. Aangezien een stemming anoniem en geheim moet blijven, moet je alleen het stemhokje binnengaan.
Voor Nederland vind ik hetzelfde maar daar zeggen ze dat het in de praktijk wel ok is als je het aan de voorzitter vraagt. Ik meen nog altijd dat ik dat al gezien heb.
 
Ik heb echt geen ander optie, dus kzal de dag zelf wel zien wat ze zeggen zeker?

Meh, been there, done that. Je moet al een bende pezewevers van formaat hebben in je stemlokaal als ze daar een probleem van maken, en als je die al hebt dan zijn die rap op hun plek gezet met een rake opmerking.
Geen zorgen over maken dus.
 
Ik vind het echt ongelooflijk dat ze mensen die fulltime werken en kinderen hebben laten bijzitten. Fuck off, ik heb wel betere dingen te doen in het weekend. Pakt ne werklozen of ne gepensioneerden of ne fucking vluchteling in de plaats e!

Op mijn kinderen moeten passen telt dat?

Als je je 's ochtends mooi op tijd aanmelt en een menselijke voorzitter hebt is de kans groot dat je weer mag vertrekken als je dit meldt. Tenzij iedereen een bepaalde reden heeft natuurlijk. Bij ons mocht vorige keer een jonge moeder terug vertrekken en is een reserve bijzitter gebleven.

Niet opdagen doe je op eigen risico natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan