Auto De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 50 17,5%
  • Benzine

    Stemmen: 33 11,5%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 96 33,6%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 107 37,4%

  • Totaal aantal stemmers
    286
Zou goed kunnen. Skoda brengt in principe dit jaar nog de Elroq uit. Ik acht de kans niet onbestaande dat ze die Elroq in de markt gaan zetten aan het price point van de Enyaq 60 (40-45k) en dan volgend jaar met de Epiq richting 35-40k mikken.
 
De enyaq stond destijds aan 47k voor de 60, volgde die al een tijdje maar die is er idd uit nu en de andere versies zijn boven de 50k dus geen optie meer. De id4 long range zit net boven de 50k maar niet veel boven dus dat moet mss nog lukken. De nieuwe scenic zou ook nog net moeten lukken.
 
Ik zou voor elektrisch gaan ivm VAA. Paar ideeën: BMW iX 1, Volvo XC40, Tesla Model Y, Polestar 2
De Model Y is de grootste van de hoop, maar als je al een Enyaq hebt, zoekt ze misschien iets compacter?
Xc 40,model y passen daar niet in hoor (toch niet met deftige batterij

Enkel nog maar byd seal en seal y (met ruimte)
 
IX1 ook niet, start ergens 55k-60k
BMW iX1 start tegenwoordig aan €49.950 (incl. btw, zonder korting). Met een beetje korting hopelijk nog onder €40 excl. btw.
Heb ik ook nog naar gekeken, maar toch voor een EQB gekozen. Zat bij ons in dezelfde categorie, door de hoge korting bij Mercedes.
 
Xc 40,model y passen daar niet in hoor (toch niet met deftige batterij

Enkel nog maar byd seal en seal y (met ruimte)
Budget was excl. BTW he.
Model Y long range kost 41k excl. BTW dus nog 9k budget voor een kleurtje en velgen.
EX 40 core extended range komt op een kleine 46k excl. BTW.
Ix1 een kleine 48k voor de eDrive 30.
 
BMW iX1 start tegenwoordig aan €49.950 (incl. btw, zonder korting). Met een beetje korting hopelijk nog onder €40 excl. btw.
Heb ik ook nog naar gekeken, maar toch voor een EQB gekozen. Zat bij ons in dezelfde categorie, door de hoge korting bij Mercedes.
Voor EV’s was het exclusief korting.
 
Mijn vrouw heeft volgend budget van werkgever voor wagen.
Wat raden jullie aan? Ook rekening houdende met de vaa? Is eigen aankoop van werkgever.
We hebben 2x kleine kids. Ik rij al met enyaq.

Elektrisch :
40.000 Euro, exclusief btw, exclusief kortingen.
Wel raar dat voor elektr kortingen exclusief zijn.

Diesel
31.500 Euro exclusief btw, inclusief kortingen.
CO2: maximaal 145

Benzine
29.500 Euro, exclusief btw, inclusief kortingen.
CO2: maximaal 145
bedankt alvast voor jullie nazicht
best overzicht gekregen via EV database
Conclusie (40k exl btw): zal ofwel tesla model 3 (short of long range) - mits wat onderhandelen
of iets van byd zijn (vermoedelijk)

D ruimer segment
C (kleiner) segment
 
Mijn leasing verloopt in oktober en werkgever koopt liever de volgende wagens aan... Mocht zelf eens rondkijken en budget zou zo'n 40.000 euro zijn. ( nieuw of jonge occasie )

Zijn er degelijke opties rond dat budget behalve de Tesla Y?

Moet elektrisch zijn voor alle duidelijkheid :)
Om hier nog even op terug te komen, de opties die momenteel voorgesteld zijn door de werkgever zijn als volgt:

- Tesla Y ( RWD )
- MG Marvel R
- BYD Seal U
- Ford Explorer EV ( Extended range )
- ID4
- Polestar 2

Springt hier iets bovenuit of zijn die allemaal wat gelijkaardig? Puur op looks gaat voorkeur alvast uit naar Tesla...
 
Om hier nog even op terug te komen, de opties die momenteel voorgesteld zijn door de werkgever zijn als volgt:

- Tesla Y ( RWD )
- MG Marvel R
- BYD Seal U
- Ford Explorer EV ( Extended range )
- ID4
- Polestar 2

Springt hier iets bovenuit of zijn die allemaal wat gelijkaardig? Puur op looks gaat voorkeur alvast uit naar Tesla...
Van de BYD Seal zijn redelijk veel goede reviews, dus is zeker eens een testrit waard.

Persoonlijk staat de Ford Explorer me ook wel aan qua looks, maar ik hou wel van een bulky "amerikaanse" suv.
 
Persoonlijk staat de Ford Explorer me ook wel aan qua looks, maar ik hou wel van een bulky "amerikaanse" suv.
Zolang ge ten minste niet moet parkeren in Gent, etc.
Met wat pech moogt de wegenwacht bellen als ge 's ochtends in uwe wagen stapt & zou willen vertrekken.
Of ge moet zelf ne compresseur in huis hebben die ge kunt bezigen om uw banden weer op te blazen.
 
Zolang ge ten minste niet moet parkeren in Gent, etc.
Met wat pech moogt de wegenwacht bellen als ge 's ochtends in uwe wagen stapt & zou willen vertrekken.
Of ge moet zelf ne compresseur in huis hebben die ge kunt bezigen om uw banden weer op te blazen.
Ik heb standaard een omvormer en minicompressor mee dus geen probleem.
Zelfs met een fiets/voetpomp zou het lukken maar dan ben je even bezig.
 
Ik heb standaard een omvormer en minicompressor mee dus geen probleem.
Zelfs met een fiets/voetpomp zou het lukken maar dan ben je even bezig.
Da hebbe'k zelf allemaal niet hoor. Ik stop om de X-aantal tijd (als de wagen begint te klagen) even aan de installatie aan de tankstations & vul er ineens ook even m'n tank als ik er toch ben.

Althans, nog voor even. Eens ik volledig op E-power moet rond toeren zal 'k enkel & alleen voor de luchtinstallatie nog naar 'n tankstation moeten trekken (want jah ... met 'n laadpaal krijg ik m'n banden niet gevuld natuurlijk).
 
Terug
Bovenaan