Cadeau-thread: welk geweldig goed of abominabel slecht cadeau kreeg jij voor Kerstmis?

Niet echt een fout cadeau, maar toch ... Een bon bij Wholly Spirits. Een winkel die vooral whisky, gin en rum verkoopt.

Ik stop steeds een paar maanden met alcohol na nieuwjaar en de gevers weten dit. Oh well. Time for a relapse.
Kan je met die bon hun volgende cadeau kopen.
 
wij doen altijd secret santa in de familie. en als mijn tante of nonkel u trekt dan weete.. ik krijg nen boek.
ze verkopen dan ook boeken, en pakken gewoon altijd iets in de winkel., Ik ben totaal genen boekemens..
ik kook graag, maar vind een internet vol recepten wel voldoende.
Ik rijd ook graag met de motor maar lees daar ook geen boeken over.
desondanks telkens: ofwel ne boek met iets van moto's; ofwel ne kookboek.

Dit jaar dubbel geluk: voor mijn verjaardag nog nen boek (omdat het mijn meter is) én mijne secret santa. dus van beide categorien 1e.


Met de vriendin afgesproken: we doen geen cadeau's met kerst.
5dagen geleden, ineens ne cadeau onder mijnen boom "ja ik heb iet gekocht maar 'tis nie echt ne cadeau en ge ga het toch nie leuk vinden"
ja.. zo werket nie he.
Soit ik had toch al bonnen liggen om te gaan e-karten, ik ging haar daar gewoon casual is mee verassen maar ik dacht: cava ik pak da in.

Kerstavond (in quarantaine met 2) en 'tis cadeautjestijd..
Ik geef dat van haar; die uiteraard supercontent, zelf nog een inpakpapierke gemaakt da op ons lijkt enzo.
ik doen da van mij open.. kousen. 5 paar. 3 van levi's en 2 van iet anders.

ik organiseer jaarlijks de secret santa in de familie. met 1en duidelijk regel: geen kousen of badparels.
uit het gedacht van: doe allemaal iéts moeite en je vind best iets dat bij een persoon past.
den dag ervoor zelfs nog een bericht in de familiegroep gestuurd "'tis niet omdat ik er niet ben, dat kousen plots een aanvaardbaar cadeau zijn"

en dan is ze kwaad geworden omda ik teleurgesteld was, omda ik vind da kousen voor uwe partner kopen het meest inspratieloze op het randje van zielige cadeau is, en da ge veel beter niks geeft dan fucking kousen.
"ja maar 'tis van een merk"
ik draag werkelijk NIKS van merkkledij.
weg sfeer.


De mama ging centjes overschrijven, en aangezien die voor het eerst in haar leven wa centen heeft is die wel gul tegenwoordig.
Dus dat zal alleszins een mooi cadeautje worden.


Edit: en dan nog een 75cl fles duvel van ne kameraad zijn ouders omda we normaal daarbij kerstdag zouden vieren maar nu niet mochten, eigenlijk nog den tofste fysieke cadeau
door u weet ik weer van het bestaan van badparels!
 
Ik kreeg 2 langwerpige zakken stevig gevuld met iets die verbonden zijn met een koord. Aan het merk te zien kon ik het al snel raden.
Die 2 zakken duw je in uw bokshandschoenen en die nemen het vocht op.

Mijn vrouw is geniaal.
 
Ik kreeg 2 langwerpige zakken stevig gevuld met iets die verbonden zijn met een koord. Aan het merk te zien kon ik het al snel raden.
Die 2 zakken duw je in uw bokshandschoenen en die nemen het vocht op.

Mijn vrouw is geniaal.
En ze is die mega stank ook gewoon beu! 😂
 
Meest handige: een smartphone houder voor in m’n auto, blijkbaar ook met draadloos opladen (ik wist zelfs niet dat m’n smartphone dat kon 👴)

Lekkerste: een fles whisky 👌
 
Een fles Duvel verkiezen boven 5 paar sokken of relevante boeken voor de hobbies. De prioriteiten staan juist daar...
'twas vorig jaar he en ik kan u zeggen dat den duvel gesmaakt heeft (alle 6/10, twas de rumbarrel aged en zo goed was die niet, maar ik proef alles graag is)
De sokken zijn de kast in gegaan en nooit er uit gekomen (ik draag enkel sportkousen, nooit dunne geklede kousen)
de boeken zijn in een doos gegaan en zullen misschien over 5jaar na de verbouwingen er uit komen om op een schab te gaan staan, om aan mensen te laten zien dat we eigenaar zijn van boeken.

graafste cadeau van dit jaar:
een ingekaderde plaat van Raymond van het groenewoud, zijn single "2 meisjes"
Mooie cover en roze plaat, limited edition. https://blprecords.be/products/raymond-van-het-groenewoud-twee-meisjes-7-roze-vinyl
Super toepasselijk na de geboorte van onze tweeling en direct een plaatsje in de living gekregen.

echt oprecht blij mee!


Trouwens cadeautip voor iemand die graag kookt: een écht goed mes, of top-ingredienten.
Een van mijn beste cadeau's ooit was een verse wasabiwortel. moeten gaan afhalen in nederland maar de ontvanger kookt graag japans en goede wasabi vind je gewoon amper tot niet in belgie.
 
Volgens de gever had ze het ergens november zelf gekocht.
Lijkt me zeker niet onmogelijk dat zo'n ding al jaren in de winkel ligt inderdaad

Mijn broer had een wijnkaraf gekregen terwijl hij al een half jaar geen alcohol meer drinkt. Maandag krijg ik van mijn tussenpartij ook een fles cava ofzo, terwijl ik ook geen alcohol drink...
 
Hier ook een alcoholgerelateerd cadeau dit jaar:
Heb thuis een relatief uitgebreide collectie gin/whisky/rum/... waar ik occasioneel ook wel eens een cocktail mee maak (negroni, manhattan, old fashioned,...).

De schoonouders zagen duidelijk een goedbedoelde opportuniteit en dachten dat dit de ideale aanvulling was voor mijn bar...

Geen echt drama, maar geen idee wat ik hier nu mee moet. Veel te zoet voor mij, doorgeven lijkt mij ook niet echt een optie (zou niet weten aan wie, geen tienermeiden in de vriendenkring), en het serveren als ze op bezoek zijn is ook geen optie (hij heeft een serieus alcoholprobleem, maar das nog een heel ander verhaal...). Paar jaar laten 'rijpen' achterin de kast dus waarschijnlijk en dan subtiel wegdoen wegens 'over datum' :unsure:
 
Terug
Bovenaan