RPG PC PS5 XBOX Assassin's Creed Shadows

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
creeds.png


release: 15 november 2024
genre: RPG
dev: Ubisoft Quebec

Assassin's Creed Japan.

In Assassin’s Creed Shadows, you will live the intertwined stories of Naoe, an adept shinobi Assassin from Iga Province, and Yasuke, the powerful African samurai of historical legend. Against the backdrop of the turbulent late Sengoku period, this remarkable duo will discover their common destiny as they usher in a new era for Japan.

From chaos to purpose, from darkness to light. A new Creed rises over Japan.

 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk is het daarom, anders zou deze ac er nog nooit gekomen zijn.
Wel jammer dat de besturing zo immens suckt bij ac games.
Ik had Ghost gespeeld en dacht van dan eens Walhalla te spelen (via PS Plus) maar heb het vlug opgegeven wegens de cluncky controls.
 
gequoted uit https://www.beyondgaming.be/threads/assassins-creed-mirage.17325/page-2

Dat moet ik toegeven dat ik het niet had verwacht - doordat het niche werd gevuld al door Ghost of Tsushima. Misschien dat Tsushima succesvol genoeg was dat ze denken dat het het waard is om daar ook op in te zetten.

Zeker omdat Ghost exclusief op de PS uitgekomen is!

Ik ben blij dat deze de stijl van Origins tot Valhalla volgt, heb die oude AC's nooit echt heel leuk gevonden.
 
Qua map en setting denk ik wel dat ze Hokkaido links gaan liggen, want tijdens feodaal Japan had Japan daar nog geen controle over en ook woonden daar nauwelijks mensen. Toen waren dat nog de Aino, vandaag blijven daar niet veel meer van over. Ik denk ook dat alles ten noorden van Tokyo ook niet zo "belangrijk" is, maar kan zijn dat ze het wel toevoegen, maar daar zou de essentie niet moeten liggen van de map of verhaal.

Tokyo toen noemde nog "Edo", de hoofdstad van het shogunaat vanaf de 17e eeuw. Maar het echte centrum van Japan bevond zich toen nog iets zuidelijker bij Kyoto (Tokyo is grappig genoeg een anagram voor Kyoto) waar de keizer verbleef. Osaka was ook een belangrijke stad toen. Ik denk wel dat ze alles van Kyushu tot Edo gaan vertegenwoordigen, maar ik ben niet zeker wat het precieze tijdperk wordt, meer dan waarschijnlijk de sengoku periode, dus ergens in de 16e eeuw omdat er toen veel meer (complexe) conflicten binnen Japan zelf waren. Dit is ook de periode dat Europese machten Japan ontdekten, vooral de Portugezen initieel kunnen misschien ook wel een (kleine) rol krijgen. Zij hebben ook toenmalige vuurwapens geïntroduceerd in Japan, maar de focus zal uiteraard liggen op de samurai's.
 
15 november.

Japan in de 16de eeuw, tijdens de Sengokuperiode.
Twee speelbare personages, waaronder de legendarische zwarte samoerai Yasuke, waarmee voor het eerst ook een niet-fictief personage een hoofdrol krijgt.

In Assassin’s Creed Shadows, you will live the intertwined stories of Naoe, an adept shinobi Assassin from Iga Province, and Yasuke, the powerful African samurai of historical legend. Against the backdrop of the turbulent late Sengoku period, this remarkable duo will discover their common destiny as they usher in a new era for Japan.


 
Laatst bewerkt:
IGN heeft al een exclusief interview.
  • Naoe is er voor wie stealth wil spelen
  • Yasuke voor wie meer actie en vechten wil
  • je kan tussen missies wisselen van personage

  • de map is ongeveer zo groot als in Origins
  • het hoofdverhaal neemt je mee doorheen alle seizoenen
  • geen uitkijkpunten meer die de map automatisch synchroniseren/onthullen
  • veel grote kastelen, die als een soort dungeons te spelen zijn

 
Benieuwd naar een gameplay reveal nu (waarschijnlijk op 10 juni tijdens de Ubisoft Forward).
Met een tijdsperiode eind 16de eeuw ook mooi tussen GoT en RoR.

Naoe lijkt meer mijn speelstijl te zijn. Hoe ze erover spreken, lijkt het alsof er bepaalde missies enkel met 1 character kan gespeeld worden. Beetje zoals Syndicate destijds, maar dan een Open World. Switchen waarschijnlijk zoals bij Spiderman 2, waar je soms niet verder kan zonder missies van de ander te volgen.
Allemaal speculatie natuurlijk. Dadelijk dat artikel van IGN eens rustig lezen of daarin meer wordt aangegeven.

Edit: Goldruser heeft ondertussen de belangrijkste highlights aangegeven in zijn post. Ik had niet verwacht dat ze zoveel extra info zouden vrijgeven in dat artikel. Bovenstaande wordt daarin grotendeels ook aangegeven. Een aantal objectives dien je als een specifieke protagonist te spelen, daarbuiten vrij te kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik weet het nog niet met deze. In ieder geval onthouden: NIET pre-orderen. Of toch proberen van dat niet te doen ;)
 
Ligt het aan mij of is die release erg dicht bij hun Star Wars game?
Soit, beiden komen hier waarschijnlijk wel in huis in '25, als ze in sale staan :)
 
Trailer ziet er top uit, nu wachten op wat gameplaybeelden. Het switchen tussen de personages spreekt me wel aan, maar als ik lees van een map zo groot als origins, schrikt me dat wel wat af. Zo groot mogelijk is voor mij niet beter, liever wat kleiner met meer variatie qua side content.
Hoop dat ze ook met een compleet nieuwe engine zijn herbegonnen of is dit al bekend?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan