Binnenland 1B Challenger Pro League 2023-2024

Kvo Oostende moet binnen de24u een overnemer vinden of het is gedaan :frown:
Hoe lang bestaat die licentiecommissie nu al? En hoeveel ploegen zijn er al verdwenen? Maar toch krijgen ze geen oplossingen gevonden om clubs en fans te behoeden voor dergelijke eigenaars voor het te laat is...
Nog 2 wedstrijden he.. :)
Gelukkig geen midweek matchen meer voor Lommel. Want we hebben nog 2 fitte centrale verdedigers (+Neven die pas terug is na 2 zware blessures) en 1 rechtsback. Fatah is eigenlijk nog de enige speler op de bank met wat redelijk speelminuten dit seizoen.

Ook weer jammer van de combi regelingen voor beide ploegen. Dat is toch echt een plaag aan het worden.
 
Lommel de betere ploeg, maar weinig kansen, Kortrijk zit echt heel weinig voetbal in. Begrijpelijk dat die in de laagste regionen zitten
 
Laatst bewerkt:
Ik zag een Kortrijk dat onze wedstrijden goed heeft geanalyseerd. Met 5 man achterin en hopen op een foutje bij ons. En Dermane maakte dat foutje dan ook nog heel vroeg. We zijn dan op de counter nog wel ontsnapt aan de 0-2. Maar we verdienden zeker niet te verliezen. 70% balbezit, met op het einde wel de nodige kansen.

Kortrijk is klaar voor 1B met dit afbraak voetbal. Dus alles kan nog volgende week!
 

AH voila se, dat lezen we graag. Ze gaan eindelijk terug investeren. We hebben maar 2 jaar verloren.
Is dit dan een goede zaak voor jullie of niet? Ze bevestigen hun engagement, maar twee seizoenen geleden hebben ze ook niet gezegd dat ze de geldkraan dichtdraaien.
 
Ik zag een Kortrijk dat onze wedstrijden goed heeft geanalyseerd. Met 5 man achterin en hopen op een foutje bij ons. En Dermane maakte dat foutje dan ook nog heel vroeg. We zijn dan op de counter nog wel ontsnapt aan de 0-2. Maar we verdienden zeker niet te verliezen. 70% balbezit, met op het einde wel de nodige kansen.

Kortrijk is klaar voor 1B met dit afbraak voetbal. Dus alles kan nog volgende week!
Zwakke kern, goeie trainer.
 
Ik zie toch liever kvk blijven ipv lummel. Kvk speelt toch voor veel meer volk.
Bij lummel een gemiddelde van 1000 fans
 
We zullen eens zien hoeveel volk er bij KVK over blijft na 22 jaar in de lagere regionen te verblijven. Je moet de clubs ook de kans geven om voor meer publiek te zorgen. Dit zag je afgelopen weekend al heel goed toen waren er 5000 toeschouwers. Het volk komt wel terug.
 
Ik zie toch liever kvk blijven ipv lummel. Kvk speelt toch voor veel meer volk.
Bij lummel een gemiddelde van 1000 fans
Begin misschien al eens met onze naam juist te schrijven alvorens je mening te geven. 🙈

Zoals hier al gezegd, wat een vergelijk is dat nu ook. Een club die al 15 jaar in eerste zit vergelijken met een club die daar al meer dan 20 jaar niet meer is geraakt. In de competitie waren er gemiddeld zo'n 1.500 toeschouwers. In de eindronde tussen de 4 à 5.000. Dat laatste zijn cijfers vergelijkbaar met Zulte-Waregem in hun laatste thuiswedstrijden.

En mocht er voor iemand het sportieve ook tellen. Ik zou als neutrale voetbal liefhebber dan dan toch eerder de ploeg die kiezen dat altijd voor verzorgd en aanvallend voetbal kiest. Maar dat ben ik. 😛
 
Promoveert Knokke nu naar 1B door het verdwijnen van KVO? Of iemand anders?
Seraing blijft in 1B.

Behalve de top 2 heeft er ook niemand een licentie om extra te promoveren. Tenzij een extra belofteploeg dan.

Ik heb trouwens al ergens gelezen dat het op tafel zou liggen om te voorkomen dat er van 3 naar 2 belofteploegen kan gegaan worden, zoals dit seizoen, in 1B na de nakende zoveelste hervorming.
 
Wat ik mij afvraag ivm KVO. De deal is dus niet doorgegaan omdat Conway teveel geld wou voor zijn aandelen.
Maar door het faillisement zijn zijn aandelen toch niets meer waard? Wat is daar de business logica in? Dan had hij zijn aandelen toch beter verkocht voor iets minder?
 
Begin misschien al eens met onze naam juist te schrijven alvorens je mening te geven. 🙈

Zoals hier al gezegd, wat een vergelijk is dat nu ook. Een club die al 15 jaar in eerste zit vergelijken met een club die daar al meer dan 20 jaar niet meer is geraakt. In de competitie waren er gemiddeld zo'n 1.500 toeschouwers. In de eindronde tussen de 4 à 5.000. Dat laatste zijn cijfers vergelijkbaar met Zulte-Waregem in hun laatste thuiswedstrijden.

En mocht er voor iemand het sportieve ook tellen. Ik zou als neutrale voetbal liefhebber dan dan toch eerder de ploeg die kiezen dat altijd voor verzorgd en aanvallend voetbal kiest. Maar dat ben ik. 😛
Sorry van jullie naam zal die autocorrect geweest zijn.
 
Terug
Bovenaan