Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Ter info: als Atalanta de EL wint, dan speelt een Belgische ploeg (Union als bekerwinnaar of de andere ploeg die derde wordt) direct de EL en moeten geen playoffs gespeeld worden. In principe is dat, als reekshoofd, geen drama, maar je weet nooit (+ anderlecht zou wss géén reekshoofd zijn daar)

(dit zijn momenteel de te verwachten tegenstanders voor reekshoofden):
APOEL Nicosia (CYP)
HJK Helsinki (FIN)
Trabzonspor (TUR)
Flora Tallinn (EST)
FCSB (ROU)
KÍ Klaksvik (FRO)
AEK Athens (GRE)
Shamrock Rovers (IRL)
Lincoln Red Imps (GIB)
The New Saints (WAL)
Hearts (SCO)
TSC Bačka Topola (SRB)

Anderlecht zou een van de volgende tegenstanders kunnen krijgen:
Ajax Amsterdam (NED)
Sporting Braga (POR)
LASK Linz (AUT)
İstanbul Başakşehir (TUR)
Molde (NOR)
Viktoria Plzeň (CZE)
Ludogorets (BUL)
Partizan Belgrade (SRB)
Sparta Praha (CZE)
Malmö (SWE)
Hapoel Be'er Sheva (Maccabi Petah Tikva, ISR)
APOEL Nicosia (CYP)
 
Ter info: als Atalanta de EL wint, dan speelt een Belgische ploeg (Union als bekerwinnaar of de andere ploeg die derde wordt) direct de EL en moeten geen playoffs gespeeld worden. In principe is dat, als reekshoofd, geen drama, maar je weet nooit (+ anderlecht zou wss géén reekshoofd zijn daar)

(dit zijn momenteel de te verwachten tegenstanders voor reekshoofden):
APOEL Nicosia (CYP)
HJK Helsinki (FIN)
Trabzonspor (TUR)
Flora Tallinn (EST)
FCSB (ROU)
KÍ Klaksvik (FRO)
AEK Athens (GRE)
Shamrock Rovers (IRL)
Lincoln Red Imps (GIB)
The New Saints (WAL)
Hearts (SCO)
TSC Bačka Topola (SRB)

Anderlecht zou een van de volgende tegenstanders kunnen krijgen:
Ajax Amsterdam (NED)
Sporting Braga (POR)
LASK Linz (AUT)
İstanbul Başakşehir (TUR)
Molde (NOR)
Viktoria Plzeň (CZE)
Ludogorets (BUL)
Partizan Belgrade (SRB)
Sparta Praha (CZE)
Malmö (SWE)
Hapoel Be'er Sheva (Maccabi Petah Tikva, ISR)
APOEL Nicosia (CYP)
Ajax lijkt me toch niet al niet te easy moest het rsca worden, al zie ik die echt geen 3e worden natuurlijk
 
Ter info: als Atalanta de EL wint, dan speelt een Belgische ploeg (Union als bekerwinnaar of de andere ploeg die derde wordt) direct de EL en moeten geen playoffs gespeeld worden. In principe is dat, als reekshoofd, geen drama, maar je weet nooit (+ anderlecht zou wss géén reekshoofd zijn daar)

(dit zijn momenteel de te verwachten tegenstanders voor reekshoofden):
APOEL Nicosia (CYP)
HJK Helsinki (FIN)
Trabzonspor (TUR)
Flora Tallinn (EST)
FCSB (ROU)
KÍ Klaksvik (FRO)
AEK Athens (GRE)
Shamrock Rovers (IRL)
Lincoln Red Imps (GIB)
The New Saints (WAL)
Hearts (SCO)
TSC Bačka Topola (SRB)

Anderlecht zou een van de volgende tegenstanders kunnen krijgen:
Ajax Amsterdam (NED)
Sporting Braga (POR)
LASK Linz (AUT)
İstanbul Başakşehir (TUR)
Molde (NOR)
Viktoria Plzeň (CZE)
Ludogorets (BUL)
Partizan Belgrade (SRB)
Sparta Praha (CZE)
Malmö (SWE)
Hapoel Be'er Sheva (Maccabi Petah Tikva, ISR)
APOEL Nicosia (CYP)
Meer dan de tegenstander is het voordeel dat je je voorbereiding op het komende seizoen beter kan indelen. Je moet niet tiptop in orde zijn voor die matchen eind augustus. September is OK.

Langs de andere kant, ik las ergens net het tegenovergestelde. Dat wanneer zowel Bayer Leverkusen als Borussia zouden winnen, wij (RUSG) de Europa League fases automatisch in zouden gaan.
 
Langs de andere kant, ik las ergens net het tegenovergestelde. Dat wanneer zowel Bayer Leverkusen als Borussia zouden winnen, wij (RUSG) de Europa League fases automatisch in zouden gaan.
Hmm... het is idd een héél stuk ingewikkelder.

DIt is normaal een héél betrouwbare bron.


Dus we doen voordeel in een van de volgende gevallen:
- winst Dortmund
- winst Real, maar dan moet Atalanta winnen én 5e/6e eindigen
 
Gerecht heeft alle rekeningen bevroren van standard.
KV oostende zal op 3 juni de boeken neer leggen.

Vraag mij oprecht af hoe al die ploegen vorige jaren een licentie hebben gekregen
 
Gerecht heeft alle rekeningen bevroren van standard.
KV oostende zal op 3 juni de boeken neer leggen.

Vraag mij oprecht af hoe al die ploegen vorige jaren een licentie hebben gekregen
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de licentie commissaris (Nils Van Branteghem?) een negatief advies had gegeven, maar de licentiecommissie is hem daar niet in gevolgd :rolleyes:
Dus ik vermoed dat er andere motieven mee speelden, bv de grote waarde vermindering van het tv contract indien Standard uit 1A zou verdwijnen
 

Dat wordt de volgende jaren serieus de broeksriem aanhalen in Deurne.

Enkele citaten:

In het voorjaar van 2022 stelde The Great Old Marc Overmars aan en hij kreeg een nogal dikke portemonnee mee op de spelersmarkt. In een jaar stegen de kosten met 32 miljoen, vooral doordat de salarisrekening fors werd opgevoerd. Overmars kon in dezelfde prijsklasse blijven shoppen als hij eerder bij Ajax al deed. Antwerp verraste met dure spelers zoals Toby Alderweireld, Vincent Janssen, Jurgen Ekkelenkamp en Calvin Stengs. De salarislast groeide met liefst twintig miljoen (52 procent) ten opzichte van het seizoen voordat het Nederlandse duo Overmars-Van Bommel de technische leiding in handen kreeg. Met 58 miljoen salarissen was Antwerp FC hetzelfde kwijt als Feyenoord en PSV.

Verschil is wel dat deze loonsom bij de Nederlandse clubs werd verdeeld over 335 respectievelijk 328 arbeidsplaatsen. Antwerp FC daarentegen heeft maar 113 fulltime banen. Dit betekent dus dat beduidend minder wordt uitgegeven aan kantoorpersoneel en dat een groter deel van het salarisbudget overblijft voor de selectie, die gezien deze gegevens dan ook duurder uitgevallen moet zijn dan die van Feyenoord en PSV. Zo kon Antwerp bijvoorbeeld Alderweireld verleiden om Qatar te verlaten en ook Vincent Janssen promoveerde tot een van de topverdieners in de competitie. Beide spelers zouden in Nederland alleen bij Ajax in het salarisgebouw passen.

Gezien de beperkte economische omvang van de club uit 1880, investeert de Vlaamse ondernemer verhoudingsgewijs zwaarder dan oliestaten en Amerikaanse fondsen in de Premier League. Om het recente recordverlies op te vangen en het eigen vermogen weer op peil te brengen, pompte Gheysens afgelopen jaar nog maar eens 49 miljoen aan nieuw kapitaal in de club. Intussen is hij sinds zijn komst een slordige tweehonderd miljoen verder.

is de UEFA begonnen met de invoering van een uitgavenplafond, dat een afgeleide is van de inkomsten die een club heeft. In grote lijnen komt het er straks op neer dat clubs nog zeventig procent van hun verdiensten mogen uitgeven aan spelers en de hoofdtrainer. Duidelijk is dat Antwerp met een personeelskostenratio van 155 procent niet aan de eisen voldoet. Met andere woorden: op elke verdiende euro geeft de club één euro en 55 cent uit aan salaris. Overigens valt op dat in de top van de Belgische competitie nogal veel risico wordt genomen, want ook RC Genk en AA Gent noteerden een score van boven de 100 procent.

Om de huidige leefstijl te handhaven en tegelijk te voldoen aan de UEFA-eisen, zouden de inkomsten dus structureel opgevoerd moeten worden. De mogelijkheden zijn echter beperkt./
 
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat de licentie commissaris (Nils Van Branteghem?) een negatief advies had gegeven, maar de licentiecommissie is hem daar niet in gevolgd :rolleyes:
Dus ik vermoed dat er andere motieven mee speelden, bv de grote waarde vermindering van het tv contract indien Standard uit 1A zou verdwijnen
Al meermaals voorgevallen dat er opeens een bankgarantie of sterkmaking wordt voorgelegd.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan