Lente / Zomer 2024

Uw gebeden worden verhoord

ZATERDAG
De vooruitzichten voor morgen zijn op korte termijn helaas opnieuw veel slechter geworden. Zoals al de hele week het geval is, moeten we ook hier zeggen dat het bijzonder moeilijk blijft om detailverwachtingen te maken want die kunnen met de nabijheid van al die kleine lagedrukgebieden erg snel wisselen. Dat is helaas wat voor morgen gebeurd is. Een nieuw klein lagedrukgebied verschijnt op de weerkaarten en zal gaandeweg de dag zorgen voor een forse weersverslechtering. Zaterdag begint nog goed met een grotendeels droge ochtend met eerst brede opklaringen. De bewolking en wind nemen echter snel toe en mogelijk vallen eind van de ochtend al de eerste buien. In de namiddag volgen er meer en dat kunnen zelfs zware buien worden met kans op onweer.
Hopelijk krijgen we de volgende uren nog een waarschuwing voor code geel.
 
Vanavond wel zon gezien aan de kust. Nog vlug een strandwandeling gedaan 👍 we zien morgen wel. Maar het is idd vervelend aan het worden...
 
Wat een wolkbreuk hier, heel mijn hof opnieuw één grote vlakte vol water en modder. Da's dus weer minstens 3 dagen wachten met droog weer eer we aan de grasmatten kunnen beginnen.
 
Aan de zee zalige voormiddag gehad, dreigende wolken en wat regen gehad maar nu weer zon.
Voorspelling klopt langs geen kanten meer...
 
Wat een namiddag weer :shutup: Non-stop regen.
Morgenvoormiddag weer even genieten en dan vanaf dinsdag eindelijk even een droge periode (nu hopen dat het zo blijft)
 
Wat een namiddag weer :shutup: Non-stop regen.
Morgenvoormiddag weer even genieten en dan vanaf dinsdag eindelijk even een droge periode (nu hopen dat het zo blijft)
Ik had toch ook gehoopt op éindelijk nog eens een droge maand sinds juni, maar na amper 4 dagen zitten we alweer aan de helft van de normale hoeveelheid neerslag die gemiddeld valt in een volledige maand mei 🙈
 
Ik had toch ook gehoopt op éindelijk nog eens een droge maand sinds juni, maar na amper 4 dagen zitten we alweer aan de helft van de normale hoeveelheid neerslag die gemiddeld valt in een volledige maand mei 🙈
September was ook vrij droog toch
 
Vandaag dus een hele dag gaan motorrijden in de Ardennen. 510km gedaan.

Tjah, regen, regen, regen. verkleumde vingers, pijnlijke nek. Zit nu voor de elektrische verwarming te bekomen.🥶

Maar toch zo verdomd leuk in de Ardennen rijden :cheer:
 
Ja, we gaan vanaf volgende week woensdag tot zondag moeten genieten want nadien is de lange termijn terug slechter geworden. Echt niet te doen. Hoe dichterbij het komt, hoe snel de weerkaarten terug verslechteren. Terug erg wisselvallig vanaf Maandag 13 mei, wordt momenteel bevestigd zowel door GFS en ECMWF.
 
Moet zeggen, vandaag op een paar verdwaalde druppels na geen regen gezien. Zaten voor een keer tussen de buien door blijkbaar.
 
Waarom weer op ons grondgebied??

Ik ga een nieuwe politieke partij oprichten: Weer Vlaamsch! Alle slecht weer buiten, eigen goed weer eerst!
moest het enige soelaas zijn, in Rome van de week (dinsdag, woensdag of donderdag) ook hagelbui en wat regenbuien...
tussen de 29 graden en 31 graden wel, was heerlijk :)
 
Ja, we gaan vanaf volgende week woensdag tot zondag moeten genieten want nadien is de lange termijn terug slechter geworden. Echt niet te doen. Hoe dichterbij het komt, hoe snel de weerkaarten terug verslechteren. Terug erg wisselvallig vanaf Maandag 13 mei, wordt momenteel bevestigd zowel door GFS en ECMWF.

Ik vraag me af hoe accuraat dat is, nog meer dan een week veraf. Het weer kan soms op 1 dag helemaal veranderen van de voorspellingen, dus hoop stiekem dat het toch beter weer gaat worden.

Enfin, we zien het wel :laugh:
 
Ik vraag me af hoe accuraat dat is, nog meer dan een week veraf. Het weer kan soms op 1 dag helemaal veranderen van de voorspellingen, dus hoop stiekem dat het toch beter weer gaat worden.

Enfin, we zien het wel :laugh:
Effe doorbijten morgen en dinsdag. Volgens de nieuwe run van de weermodellen vanavond blijft het er goed uitzien voor de periode 08/05 - 12/05. Genieten iedereen. Tendens blijft momenteel terug wisselvallig vanaf maandag 13/05.
 
Vandaag was het de slechtste dag van de week. En dan was het eigenlijk vanaf 17:30 ongeveer droog en heeft het 's avonds niet meer geregend. Alles na zondag is toch zodanig onzeker dat het geen zin heeft om naar die voorspellingen nog te kijken.
 
Terug
Bovenaan