Eurovision Song Contest 2024

Dat is toch compleet scheefgetrokken eigenlijk. De inzendingen van Israel zijn altijd al zo 'woke' geweest als maar zijn kon. Ben je 100% anti woke en tegen dit LGBTQ circus kies dan vóór de Palestijnen, een Moslimdelegatie zou nooit een vent in een roze rok opsturen. 🤔
Ook heel vreemd dat er nu gezegd wordt:
"De eerste niet-binaire winnaar"
Conchita Würst al vergeten?

En Israël anti-woke? Ze hebben de eerste transgender ooit gestuurd...
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Dat Israël trouwens slechts 55(?) punten krijgt van de vakjury vind ik opvallend, daar is volgens mij serieus wat mee gefoefeld.

Het lijkt niet onwaarschijnlijk dat vakjury's wilden vermijden dat hun punten-melder daar op TV moest komen zeggen '12 points to... Israel'

Maar goed, die punten hebben ze dan weer ingehaald bij het publiek. Ik vond het nummer op zich ook zeer deftig, maar 330 punten van het publiek... als pakweg Georgië dit nummer had gebracht had dat ook bijlage zoveel punten niet gehad.

Finland was eigenlijk wat dezelfde slag als Europapa, en toch haalden die zo weinig stemmen.

Finland had een zeer leuke act, maar het nummer zelf bleef bij mij toch echt niet hangen. Dan is het er een beetje erop of eronder. En het was eronder.

Nog wel een correcte winnaar met ook wel een juiste 2e denk ik. Oekraïne heeft ook ongetwijfeld nog wat sympathy votes gekregen, maar vond het best wel een goed nummer. Zeker bij de beteren.

Cyprus ondergewaardeerd :tongue:
 
Het lijkt niet onwaarschijnlijk dat vakjury's wilden vermijden dat hun punten-melder daar op TV moest komen zeggen '12 points to... Israel'

Maar goed, die punten hebben ze dan weer ingehaald bij het publiek. Ik vond het nummer op zich ook zeer deftig, maar 330 punten van het publiek... als pakweg Georgië dit nummer had gebracht had dat ook bijlage zoveel punten niet gehad.



Finland had een zeer leuke act, maar het nummer zelf bleef bij mij toch echt niet hangen. Dan is het er een beetje erop of eronder. En het was eronder.

Nog wel een correcte winnaar met ook wel een juiste 2e denk ik. Oekraïne heeft ook ongetwijfeld nog wat sympathy votes gekregen, maar vond het best wel een goed nummer. Zeker bij de beteren.

Cyprus ondergewaardeerd :tongue:
Ik vind het ook treffend dat je Georgië als voorbeeld aanhaalt, want hun nummer is in dezelfde lijn voor mij als dat van Israël.

Israël deed het toch ook niet slecht qua jurypunten. Zelf gaven ze dan weer 12 punten aan Luxemburg, toevallig de artiest die half Israeli is.

Dan was ik eerder verbaasd dat Noorwegen zo weinig juryliefde kreeg.
 
Ik stel voor dat we onze deelname aan Eurosong stopzetten. We gaan nog 1x gaan: met een spoken-word performance van Joost Vandecasteele (Beats op de achtergrond door Metejoor en Koninklijke Harmonie « willen maar niet kunnen » Betekom)
 
Zijn de halve finales eigenlijk ook met jury, of is dat enkel televoting?

Anders toch ook opvallend dat Zwitserland slechts vierde wordt in hun halve finale.
 
Zijn de halve finales eigenlijk ook met jury, of is dat enkel televoting?

Anders toch ook opvallend dat Zwitserland slechts vierde wordt in hun halve finale.
Enkel televoting. Hij heeft zijn overwinning te danken aan de vakjury's. (Daarom niet onverdiend natuurlijk)
 
Enkel televoting. Hij heeft zijn overwinning te danken aan de vakjury's. (Daarom niet onverdiend natuurlijk)
Onverdiend dus eigenlijk, het publiek lust dat liedje van Nemo niet. Na vorig jaar al dat Loreen het haalt van Kaarija, doet de jury het opnieuw. 'vakjury' wat een grap.
 
Onverdiend dus eigenlijk, het publiek lust dat liedje van Nemo niet. Na vorig jaar al dat Loreen het haalt van Kaarija, doet de jury het opnieuw. 'vakjury' wat een grap.
Hoe kan je dit zeggen als hij ook van het publiek 226 punten kreeg? Dat is gemiddeld 6 punten, dus gemiddeld in de top 5-6 van het publiek.
"niet lusten", wat een vooringenomen onzin.
De inzendingen van Noorwegen, de UK, België, daarvan kan je zeggen dat het publiek het niet lust, maar niet van de inzending van Zwitserland.
 
Hoe kan je dit zeggen als hij ook van het publiek 226 punten kreeg? Dat is gemiddeld 6 punten, dus gemiddeld in de top 5-6 van het publiek.
"niet lusten", wat een vooringenomen onzin.
De inzendingen van Noorwegen, de UK, België, daarvan kan je zeggen dat het publiek het niet lust, maar niet van de inzending Zwitserland.
Dus iemand die plaats 5-6 haalt bij het publiek is de winnaar. Vreemd.
 
Jammer, zag liever Kroatië of Israël winnen. Die laatste heb ik ondertussen meerdere keren beluisterd en vind ik oprecht goed eigenlijk. Sterk gezongen. Zwitserland was sterk gezongen, maar niet mijn ding qua nummer.

Dat Israël trouwens slechts 55(?) punten krijgt van de vakjury vind ik opvallend, daar is volgens mij serieus wat mee gefoefeld.
Ja, de vakjury was duidelijk politiek geinspireerd, want het was gewoon een goed nummer én vooral goed gezongen. Iets wat net door een vakjury eerder had moeten worden beloond.
Desondanks heeft de televoting dit wel gecorrigeerd en is de rankschikking wel terecht want vond het nu ook geen top 3.

Verder, Ierland, ja, heel speciaal, dat laten ze binnen 100 jaar nog zien. Ik ben wel een fan van horror.
Armenie vond ik ook nog wel leuk.
En oostenrijk voorlaatste. Die had ik toch hoger ingeschat, voor mij de teleurstelling.
 
Leg me geen woorden in de mond.
Iemand die gemiddeld plaats 5-6 van de 25 wordt, wordt niet "niet gelust" door het publiek. That's all.
Volgens de spelregels geldt niet alleen het publieksstem maar ook die van de jury. Dus ja, de winnaar. Klaar.
Ja en ik vind die spelregels niet correct. That's all.
 
"Gelust door het publiek" is ook maar hoe je het interpreteert natuurlijk.

"Meeste geld tegenaan gesmeten" door het publiek is dan accurater. Ik keek al enkele jaren niet meer, maar ik verschoot er vooral van dat je 75 cent per stem betaald (so far, nog wel acceptabel), maar vooral, dat je 20 keer mag stemmen.

Waarom in godsnaam is het een goed systeem om 20 keer te mogen stemmen? Pure moneygrab.
 
Zwitserland trad ook als 4de op in de halve finale hè. Een traditioneel slechte plaats voor de televote waar je heel snel vergeten wordt door het publiek.
 
Terug
Bovenaan