Eurovision Song Contest 2024

Bedoel dat je denkt dat Zwitserland gewonnen is door het genderneutrale? Aangezien je zelf aangeeft dat het een zeer goed lied is? Of vind je het jammer dat de kandidaat gender neutraal is? :unsure:

Euh ja, ik denk dat oprecht wel dat die rim-ram en die gender kwestie wel degelijk heeft meegespeeld in de puntenkwestie.
Iedereen kan of mag zijn wat hij wil - vrije samenleving en maar goed ook dat dit bestaat. Maar het is toch ook wel heel opvallend hoe hij dit momentum pakt omdat te exposen en dat onnodig veel op te dringen. Ook de media - hoe vaak ik Peter VDV heb horen vertellen dat hij non-binaire was, dat hij de eerste was, gender neutraal, die vlag... ( ik vind dat laatste trouwens ook een soort politiek dan...)
 
Euh ja, ik denk dat oprecht wel dat die rim-ram en die gender kwestie wel degelijk heeft meegespeeld in de puntenkwestie.
Iedereen kan of mag zijn wat hij wil maar - vrije samenleving en maar goed ook dat dit bestaat. Maar het is toch ook wel heel opvallend hoe hij dit momentum pakt omdat te exposen en dat onnodig veel op te dringen. Ook de media - hoe vaak ik Peter VDV heb horen vertellen dat hij non-binaire was, dat hij de eerste was, gender neutraal, die vlag... ( ik vind dat laatste trouwens ook een soort politiek dan...)
Ierland was ook gender neutral en had zelfs een outfit aan met een transgender vlag
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zitten er dan zoveel joden/Israeli's overal verspreid om zo een aantal stemmen van het publiek te krijgen?
Ook veel pro-Israel stemmen die eerder politiek zijn. Sam Van Rooy van Vlaams Belang die naar eigen zeggen nog nooit naar het Eurosong heeft gekeken, heeft het maximum aantal stemmen gegeven voor Israël. En zo zijn er velen in de reacties te zien.
 
Euh ja, ik denk dat oprecht wel dat die rim-ram en die gender kwestie wel degelijk heeft meegespeeld in de puntenkwestie.
Iedereen kan of mag zijn wat hij wil - vrije samenleving en maar goed ook dat dit bestaat. Maar het is toch ook wel heel opvallend hoe hij dit momentum pakt omdat te exposen en dat onnodig veel op te dringen. Ook de media - hoe vaak ik Peter VDV heb horen vertellen dat hij non-binaire was, dat hij de eerste was, gender neutraal, die vlag... ( ik vind dat laatste trouwens ook een soort politiek dan...)
Uiteraard heeft dat meegespeeld. Eurovision is het grootste LGBTQI+ event ter wereld.
 
Ook veel pro-Israel stemmen die eerder politiek zijn. Sam Van Rooy van Vlaams Belang die naar eigen zeggen nog nooit naar het Eurosong heeft gekeken, heeft het maximum aantal stemmen gegeven voor Israël. En zo zijn er velen in de reacties te zien.
Oekraine hetzelfde he, moest daar geen oorlog aan de gang zijn hadden die nooit op de derde plaats gestaan bij de stemmen van het publiek.
 
Ik vond UK nog wel decent, eerlijk gezegd. Maar UK en laatste plaatsen gaan wel 'goed' samen dus zou wel weer eens prijs kunnen zijn.

Decent? Dat trok toch echt op niets, noch muzikaal noch qua zang.

En die riff van Zweden is toch puur plagiaat van Salva Mea van Faithless ?!!
 
Uiteraard heeft dat meegespeeld. Eurovision is het grootste LGBTQI+ event ter wereld.
Ik verbaas me hier toch ook een beetje over de reacties. Weten mensen dat soms niet? Eurovisie is super populair bij de verschillende LGBTQ+ gemeenschappen. Het trekt logischerwijze ook veel kandidaten uit die groepen aan.

Is een internationaal toneel om inclusiviteit en Europese verbondenheid te vieren. Ook een van de redenen waarom bv. Turkije en Hongarije zich hebben teruggetrokken.
 
Oekraine hetzelfde he, moest daar geen oorlog aan de gang zijn hadden die nooit op de derde plaats gestaan bij de stemmen van het publiek.
Het liedje nu was allesinds stukken beter dan dat dat in 2022 gewonnen heeft.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: math
Het liedje nu was allesinds stukken beter dan dat dat je 2022 gewonnen heeft.
Dat had ook nooit mogen winnen, maar die van dit jaar staat ook veel te hoog imo. Maar ieder zijn ding natuurlijk, kan bijvoorbeeld ook niet geloven dat Noorwegen dit jaar op de allerlaatste plaats is geëindigd, ik heb toch veeel slechtere dingen gehoord.
 
Het lijkt me nogal wiedes dat een artiest voor zijn nummer inspiratie put uit zijn eigen leven, en aangezien hij lang met zijn identiteit heeft geworsteld, was dat de onderliggende drijfveer voor hem om dit nummer te brengen. Maar dat betekent toch niet dat de rest van Europa daar niets van zichzelf in kan herkennen als ze niet non-binair zijn, of zelfs als ze daar helemaal geen empathie voor opbrengen?

De essentie gaat over jezelf kunnen aanvaarden, daar kan iedereen toch raakvlakken mee hebben. Anders zouden er veel nummers van grote artiesten die zich pakweg door hun drugsverslaving hadden laten inspireren ook niet zo wijd geliefd kunnen worden hé.

Het is gewoon een sterk nummer, goed gebracht, en dat leverde hem vooral veel punten op bij de vakjury en ook nog een mooi aantal bij het publiek. Dat zijn boodschap zeker bij de lgbtq gemeenschap goed landde, is zeker zo, maar hij was lang niet de enige lgbtq artiest hé.

Als je het nummer niet afkan, niet omwille van de muzikale kwaliteiten (wat natuurlijk mogelijk is), maar omwille van de artiest en de persoonlijke band die hij met het nummer heeft, dan zou ik eerder mezelf in vraag stellen dan de mensen die voor dit nummer hebben gestemd.
 
Ook, en als je als Israel emmers bagger over u krijgt wekt dat sympathie op.
(Ik dacht er zelf ook nog op te stemmen maar 75cent vond ik wat veel.)
Ik vraag me dan toch af of al die mensen het conflict daar wel snappen.
Zouden ze ook op Palestina stemmen, want daar is het ook oorlog?
 
Ook veel pro-Israel stemmen die eerder politiek zijn. Sam Van Rooy van Vlaams Belang die naar eigen zeggen nog nooit naar het Eurosong heeft gekeken, heeft het maximum aantal stemmen gegeven voor Israël. En zo zijn er velen in de reacties te zien.

Had het ook niet wat te maken dat Israël de 'anti-woke' stem was? Populair sentiment bij velen denk ik.
Dat is toch compleet scheefgetrokken eigenlijk. De inzendingen van Israel zijn altijd al zo 'woke' geweest als maar zijn kon. Ben je 100% anti woke en tegen dit LGBTQ circus kies dan vóór de Palestijnen, een Moslimdelegatie zou nooit een vent in een roze rok opsturen. 🤔
 
Jammer, zag liever Kroatië of Israël winnen. Die laatste heb ik ondertussen meerdere keren beluisterd en vind ik oprecht goed eigenlijk. Sterk gezongen. Zwitserland was sterk gezongen, maar niet mijn ding qua nummer.

Dat Israël trouwens slechts 55(?) punten krijgt van de vakjury vind ik opvallend, daar is volgens mij serieus wat mee gefoefeld.
 
Terug
Bovenaan