S24 ultra vs apple 15 pro max

|nfected

Well-known member
Ik wil mijn s22 ultra vervangen, maar na reviews ben ik er nog altijd niet uit.

Mijn gsm wordt vooral gebruikt als camera en veel bij weinig licht, wanneer zon opgaat of ondergaat. Dat is het enigste die echt belangrijk is.

Welke telefoon zouden jullie nemen?
 
iphone. ik heb al meerdere high end androids gehad en het is toch wel altijd iets dat niet goed werkt op android telefoons en android apparaten in het algemeen. Mijn iPhone's daarentegen die reboot ik gemiddeld 3 keer per jaar en zijn zeer consistent en rock solid. Voor sommige mensen zelf op het randje van saai omdat alles zo voor de hand liggend en simpel is. Voor mij als It manager die een vloot van gsm's beheerd is er echt geen alternatief.

Ik heb in de 10 jaar die ik nu bij mijn werkgever zit al een 2000tal iPhone in beheer gehad en ongeveer de helft Android. Het aantal incidenten en geklungel er mee is echt wel een veelvoud hoger. Zelf de meest basic dingen die in 3 kliks gebeuren op ios moet je dubbel zoveel clicks doen op android. Op het einde van de rit tellen die kleine dingen wel op. Dan nog een heel andere hoop dingen zoals apps die op het ene toestel deftig draaien, op een ander half, en op andere constant crashen, .... random reboots, onverklaarbare batterij drains, belsignaal of luidsprekers die random wegvallen na een update....

Hier thuis zit ik nog met een nvidia shield en dat is eigenlijk een pracht toestel dat op Android draait maar dat heeft ook nog nooit zonder issues gewerkt, en toch is het de beste piracy box op de markt voor streaming. vergiftigd geschenk :p 2-3 jaar issues gehad met de hdmi handshake als die uit standby wakker wordt waardoor die random groen beeld geeft tot je reboot en sinds kort is de performance over SMB shares getankt naar minder dan 50mbit waardoor ik geen 4K blu rays (100Gb files) meer kan zien zondere elke 5 minuten 10 seconden te bufferen. Kan niet wachten om dat buiten te shotten en een apple tv te kopen maar die ondersteunen jammer genoeg nog geen native atmos waardoor het ook een no-go is.

wil hier nu niet de hele android vs apple discussie losmaken, maar het is toch echt wel iets om over na te denken. als ik puberde vond ik dat tof om goed gespecte androids te kunnen kopen in de middenklasse en budget klasse, maar als volwassene snap ik dat iedereen met geld een iphone koopt. ime is money en al de uren die je spendeert om te prutsen in android kosten ook onrechtstreeks geld.



qua specs , camera enz. ligt het allemaal redelijk dicht bij elkaar. De Samsung neemt wat meer verzadigde foto's en de iPhone meer natuurlijke. dat gaat al meer richting persoonlijke voorkeur. geen enkel van beide is op dat vlak slecht.
 
Heb eigenlijk nu al 3 dagen de 15 pro max in mijn handen en ik vind hem op alle gebied slechter dan mijn 22 ultra. Dus zal vanavond nog eens resetten en opnieuw installeren en stoort mij nog altijd zoveel stuur ik hem terug en wordt het een s24 ultra.

@Sneeuwstorm voor mijn werk moet ik veel rijden en filmen te samen. Daarom zo belangrijk voor mij.
 
Heb eigenlijk nu al 3 dagen de 15 pro max in mijn handen en ik vind hem op alle gebied slechter dan mijn 22 ultra. Dus zal vanavond nog eens resetten en opnieuw installeren en stoort mij nog altijd zoveel stuur ik hem terug en wordt het een s24 ultra.

@Sneeuwstorm voor mijn werk moet ik veel rijden en filmen te samen. Daarom zo belangrijk voor mij.

wat zou resetten en opnieuw installeren veranderen?

wat werkt er slechter?

- de specs zijn een veelvoud van die samsung sneller ( 41% sneller in multicore en 81% sneller in single core)
- de batterij is beter ( 30%)
- de camera is beter ( zie DXOmark benchmarks)
- het scherm is beter ( 1791 nits vs 859)
- image stabilisatie van apple is ook een league appart als je al rijdend moet filmen. dus dat zou ook veel beter moeten zijn dan je vorige gsm.

als je al heel uw leven android gewoon bent is een ander besturingsysteem gewoon worden misschien een aanpassing maar hardwarematig schijt die iphone iphone op je vorige gsm en loopt die er rondjes rond hoor.

denk eigenlijk dat je er gewoon nog niet goed mee kan werken, wat vreemd is want het zou allemaal veel simpeler moeten zijn :p

als je oververzadigde fotos wilt kan je dat ook met je iphone hé. gewoon wat prutsen met de settings.
 
Ik heb een backup erdoor geduwd in de nacht en wss iets verkeerd mee gebeurd want na een reset en nieuwe backup werkt de iPhone snel.

En het gaat mij echt niet over Android VS iOS. Heb heel mijn vorige werk ervaring in high end IT gewerkt. Had altijd beide en bij laptops ook altijd beide.

Het scherm en de camera is subliem en was niet issue. De telefoon was gewoon traag en veel keren dat apps gewoon blokkeerden en ik de iPhone moest opnieuw opstarten.

De Apple Pay en wallet blijft ook beter dan de Android versie.

Ik mis wel finger print login woon nu in een warm land en draag veel zonnebril en face of werk niet met de zonnebril op.

De dual sim uitwerking is ook beter op de Samsung dan nu met de iPhone met 1 Sim en 1 eSIM actief.

Touchscreen van de iPhone vind ik ook iets minder responsief. Ik werk veel met slechte verbindingen en heb minder goeie verbinding met de iPhone ook. Nu dat is wel iets heel specifieks door de locatie waar ik woon.

Ik hoop gewoon dat de bouw kwaliteit van de iPhone beter is dan de Samsung en zou in principe ook moeten zijn. Maar aan de andere kant heb ik ook al mijn s22 uit een helikopter laten vallen en werkte nog dusja :)
 
  • Leuk
Waarderingen: zaj
Ik mis wel finger print login woon nu in een warm land en draag veel zonnebril en face of werk niet met de zonnebril op.
Dit probleem herken ik eigenlijk niet. Ik kan zonder probleem face ID gebruiken met zonnebril. In de face ID settings kan je trouwens een "alternative appearance" instellen. Je kan dus ook een extra gezichtsscan doen terwijl je bv de zonnebril ophebt.
 
Dit probleem herken ik eigenlijk niet. Ik kan zonder probleem face ID gebruiken met zonnebril. In de face ID settings kan je trouwens een "alternative appearance" instellen. Je kan dus ook een extra gezichtsscan doen terwijl je bv de zonnebril ophebt.
I know en ook 1 aangemaakt maar blijft echt niet werken
 
iphone. ik heb al meerdere high end androids gehad en het is toch wel altijd iets dat niet goed werkt op android telefoons en android apparaten in het algemeen. Mijn iPhone's daarentegen die reboot ik gemiddeld 3 keer per jaar en zijn zeer consistent en rock solid. Voor sommige mensen zelf op het randje van saai omdat alles zo voor de hand liggend en simpel is. Voor mij als It manager die een vloot van gsm's beheerd is er echt geen alternatief.

Ik heb in de 10 jaar die ik nu bij mijn werkgever zit al een 2000tal iPhone in beheer gehad en ongeveer de helft Android. Het aantal incidenten en geklungel er mee is echt wel een veelvoud hoger. Zelf de meest basic dingen die in 3 kliks gebeuren op ios moet je dubbel zoveel clicks doen op android. Op het einde van de rit tellen die kleine dingen wel op. Dan nog een heel andere hoop dingen zoals apps die op het ene toestel deftig draaien, op een ander half, en op andere constant crashen, .... random reboots, onverklaarbare batterij drains, belsignaal of luidsprekers die random wegvallen na een update....

Hier thuis zit ik nog met een nvidia shield en dat is eigenlijk een pracht toestel dat op Android draait maar dat heeft ook nog nooit zonder issues gewerkt, en toch is het de beste piracy box op de markt voor streaming. vergiftigd geschenk :p 2-3 jaar issues gehad met de hdmi handshake als die uit standby wakker wordt waardoor die random groen beeld geeft tot je reboot en sinds kort is de performance over SMB shares getankt naar minder dan 50mbit waardoor ik geen 4K blu rays (100Gb files) meer kan zien zondere elke 5 minuten 10 seconden te bufferen. Kan niet wachten om dat buiten te shotten en een apple tv te kopen maar die ondersteunen jammer genoeg nog geen native atmos waardoor het ook een no-go is.

wil hier nu niet de hele android vs apple discussie losmaken, maar het is toch echt wel iets om over na te denken. als ik puberde vond ik dat tof om goed gespecte androids te kunnen kopen in de middenklasse en budget klasse, maar als volwassene snap ik dat iedereen met geld een iphone koopt. ime is money en al de uren die je spendeert om te prutsen in android kosten ook onrechtstreeks geld.



qua specs , camera enz. ligt het allemaal redelijk dicht bij elkaar. De Samsung neemt wat meer verzadigde foto's en de iPhone meer natuurlijke. dat gaat al meer richting persoonlijke voorkeur. geen enkel van beide is op dat vlak slecht.
Apple fan boy spotted.
Heb zelf beide zowel tiental Androids als iPhones gehad. Ja iPhone is 'gemakkelijker' voor de doorsnee gebruiker, maar tegenwoordig is Android ook geen rocketscience meer qua gebruikservaring.

Qua 'bang for buck' is iPhone een van de slechtste op de markt. Voor een vierde tot een vijfde van de prijs heb ik een Android die 90% kan die de iPhone kan.

En dan heb ik het nog niet over zaken als home automation, zaken zoals IFTTT, 'tinkeren' custom apps schrijven en de limitaties daarrond, ...
Je zit gewoon vastgetimmerd...
 
Ik heb een backup erdoor geduwd in de nacht en wss iets verkeerd mee gebeurd want na een reset en nieuwe backup werkt de iPhone snel.

En het gaat mij echt niet over Android VS iOS. Heb heel mijn vorige werk ervaring in high end IT gewerkt. Had altijd beide en bij laptops ook altijd beide.

Het scherm en de camera is subliem en was niet issue. De telefoon was gewoon traag en veel keren dat apps gewoon blokkeerden en ik de iPhone moest opnieuw opstarten.

De Apple Pay en wallet blijft ook beter dan de Android versie.

Ik mis wel finger print login woon nu in een warm land en draag veel zonnebril en face of werk niet met de zonnebril op.

De dual sim uitwerking is ook beter op de Samsung dan nu met de iPhone met 1 Sim en 1 eSIM actief.

Touchscreen van de iPhone vind ik ook iets minder responsief. Ik werk veel met slechte verbindingen en heb minder goeie verbinding met de iPhone ook. Nu dat is wel iets heel specifieks door de locatie waar ik woon.

Ik hoop gewoon dat de bouw kwaliteit van de iPhone beter is dan de Samsung en zou in principe ook moeten zijn. Maar aan de andere kant heb ik ook al mijn s22 uit een helikopter laten vallen en werkte nog dusja :)
Welke zonnebril heb je ? ik heb een Ray-Ban aviator zonnebril en deze werkt zonder problemen met face-id, ik moest zelfs niets speciaals instellen in de settings.
Als je volledige donkere zonnebrillen hebt die reflecterend zijn (waar je de ogen niet kan zien van buitenaf) dan zal face-id meestal niet werken.
Je ogen moeten zichtbaar zijn en open.
 
Qua 'bang for buck' is iPhone een van de slechtste op de markt. Voor een vierde tot een vijfde van de prijs heb ik een Android die 90% kan die de iPhone kan.
Zijn betoog komt idd nogal apple fanboy over, maar dit komt dan weer erg android fanboy over...
 
Ik ben inderdaad een Android fanboy. 😏
Het ging hier specifiek over de beste camera en dan heb je alleen de pro Max of s24 ultra. Prijs hier is quasi hetzelfde en kreeg bij beide the pods er “gratis” bij.

En momenteel echt tevreden van de max op gebied van foto’s en video’s bij weinig licht wat voor mij het allerbelangrijkste is.
 
Apple fan boy spotted.
Heb zelf beide zowel tiental Androids als iPhones gehad. Ja iPhone is 'gemakkelijker' voor de doorsnee gebruiker, maar tegenwoordig is Android ook geen rocketscience meer qua gebruikservaring.

Qua 'bang for buck' is iPhone een van de slechtste op de markt. Voor een vierde tot een vijfde van de prijs heb ik een Android die 90% kan die de iPhone kan.

En dan heb ik het nog niet over zaken als home automation, zaken zoals IFTTT, 'tinkeren' custom apps schrijven en de limitaties daarrond, ...
Je zit gewoon vastgetimmerd...
ik bekijk het vanuit de corporate hoek. beheer maar eens wat androids in intune tov iphones. Ik ben geen apple fanboy. Ik koop gewoon alitjd het beste en dat zijn nu op dit moment iphones. Net zoals ik een shield heb ( android), een nest thermostaat ( google) en geen apple tv omdat dat het beste is voor mijn situatie.

een android kan inderdaad 90% en zelf meer van wat een iphone kan , maar je dat is het punt niet. het is als er iets mis gaat dat het gewoon veel makkelijker te troubleshooten is en gewoon veel minder voorvalt omdat ios geoptimaliseerd is voor in house geproduceerde chips en maar een zeer beperkt aantal configuraties heeft.

Ook qua security zit ios lichtjaren voor op android.


er zijn maar liefst 2 keer zoveel security exploits voor android als voor ios . zelf 3x als je enkel de laatste versie bekijkt. Ios devices krijgen ook veel langer, sneller en vaker updates. Daarom dat niemand met android werkt in beveiligde omgevingen.

qua home automation is homekit ook pakken beter dan google home hoor. Android ondersteund inderdaad meer devices maar doordat er een dedicated apple chip in alle homekit apparaten zit heb je ook alle security features die er bij horen en een kwaliteitscontrole die gewoonweg onbestaande is op android. Je kan inderdaad geen alibaba/ tuya rommel native in ios steken, maar wil je dat? en als je dat toch wilt is er homebridge, die praktische alles kan doen werken in homebridge.


dat is nu net heel het punt uit mijn eerste post hé, als je wilt prutsen en tijd hebt is android inderdaad the way to go, maar als je iets wilt dat gewoon out of the box goed werkt ben je veel beter af met apple en hun gecertificeerde, maar duurdere accesoires. Ik verdien in bijberoep een 100 euro per uur, een uur verspillen aan wat geprul in android is al het prijsverschil met een apple apparaat. Denk dat je niet wil weten hoeveel uren ik al heb zitten rommelen met die nvidia shield :p.

Hier nu vandaag op kantoor toegekomen en er ligt weer een android op mijn bureau omdat iemand niet op het wifi netwerk geraakt. Op ios is dat gewoon dot1x user en pw ingeven en het certificaat komt vanzelf naar boven en je moet op accept klikken. Iets dat in de praktijk iedereen kan.

Op deze android moet je user, pw, domein, ”Phase 2 authentication en “MSCHAPV2” aanvinken en zelf het juiste cert aanvinken. Jan met de pet die weet dat niet hé. En dat heef mijn baas weer een kwartier tijd gekost.


Het omgekeerde is ook waar hé, ik heb hier 3 macbooks in mijn domein zitten op het werk en voor die 3 macbooks is het echt een klucht om drivers te deployen via intune etc.
 
Laatst bewerkt:
Welke zonnebril heb je ? ik heb een Ray-Ban aviator zonnebril en deze werkt zonder problemen met face-id, ik moest zelfs niets speciaals instellen in de settings.
Als je volledige donkere zonnebrillen hebt die reflecterend zijn (waar je de ogen niet kan zien van buitenaf) dan zal face-id meestal niet werken.
Je ogen moeten zichtbaar zijn en open.

Ogen moeten niet zichtbaar zijn in principe maar de glazen mogen geen infrarood licht blokkeren.

Heb er ene van Tom Ford, redelijk donker en die laten infrarood licht door en werkt perfect.

Althans dat is wat de opticien mij ooit heeft wijsgemaakt.
 
Ogen moeten niet zichtbaar zijn in principe maar de glazen mogen geen infrarood licht blokkeren.

Heb er ene van Tom Ford, redelijk donker en die laten infrarood licht door en werkt perfect.

Althans dat is wat de opticien mij ooit heeft wijsgemaakt.
In de zin van de iphone moet je ogen kunnen zien, probeer uw iphone te ontgrendelen terwijl je ogen dicht zijn, de mijne ontgrendelt niet.
 
Ik heb echt een belachelijk groot aantal zonnebrillen ( > 20) en heb ze nog nu niet allemaal getest maar bij de meeste werkt het dus niet en je soms Total random wel met een bril die al 100 keren ervoor niet werkt.

Voor mij echt wel een belachelijk groot gemis die finger print want die Face ID werkt dus echt slecht. Ook wanneer het echt donker is dus zonder licht polutie werkt dat ding niet.
 
Goed topic, ik zit met hetzelfde dilemma. Ik zit nu prive met een S20 ultra 5G en die werkt opzich nog vrij goed maar ik herken toch wel de perikelen van Android die hij vermeld. Zowel ikzelf als mijn vrouw hebben continue wifi problemen op onze Samsung's. Het is zelfs zo erg dat we gewoon 5G gebruiken i.p.v. onze wifi (we hebben ook ongelimiteerde data). En neen het ligt niet aan de Wifi, onze laptops zijn verbonden met wifi en die werken gewoon vlot.

Dus ik overweeg ook sterk een iPhone. Ik heb tot op heden altijd Samsung gehad, maar als freelancer steek ik liever mijn tijd in Azure perikelen dan in Android shizzle.

Omdat ik echter altijd Samsung heb gehad ben ik toch wel wat terughoudend.
 
Ogen moeten niet zichtbaar zijn in principe maar de glazen mogen geen infrarood licht blokkeren.

Heb er ene van Tom Ford, redelijk donker en die laten infrarood licht door en werkt perfect.

Althans dat is wat de opticien mij ooit heeft wijsgemaakt.
Tenzij die iPhone van voor een IR lamp heeft zitten, kan dat nooit kloppen.
In zonlicht zit ook wel IR, maar dan moet de camera ook wel gevoelig zijn aan IR en het mag geen IR blokfilter hebben.
 
Terug
Bovenaan