Zoon heeft een lief

kenneke2.0

Well-known member
Platinum Trophy
Op zich niks mis mee, hij is 16 maar via dating app en ze is van Noorwegen.
Wij zijn wat bezorgd om hem omdat we weten dat dit weinig kans op slagen heeft.
Hij heeft een auti kantje als ze niet terug stuurt binnen de 10 minuten is hij al ambetant
En veel weten we er ook niet van geen Facebook of instagram enkel snap . Mss doet ze zich voor als een 15 jarige en het kan bv een man zijn of veel ouder. Moeten we meegaan in het verhaal ? Ik weet het niet
 
Zolang ze geen naaktfoto`s of geld vraagt kan het geen kwaad volgens mij en wie weet….


(Ahja en van internet sex is nog niemand zwanger geworden . ;) )
 
Ik heb zo ook eens een vriendin gehad op MSN.

Was een penvriendin van een ex dus zag er geen kwaad in. Na 2 weken ofzo wat seksuele gesprekken en was ze zich aan het uitkleden voor de Logitec webcam. Erna vroeg ze hetzelfde aan mij.
Van zodra mijn kathedraal tevoorschijn kwam sprong haar webcam uit en kreeg ik een txt. bestand met alle namen van mijn facebook vrienden, gevolgd door een screenshot van onze sexy times voor de webcam.

Later hoorde ik van mijn ex dat ze alles vertelde tegen hem/haar kwa 'ontdekken'. Dus wellicht is het haar daarom nooit opgevallen.

Alles uitgezet en 2 weken MSN niet durven opzetten, bleek dat hij/zij dus geld had gevraagd en dreigde alles door te sturen. Politie kon enkel een klacht tegen onbekenden opmaken maar verder dan dat zijn ze nooit geraakt.

Long story short, zie er maar mee uit. 16j is echt wel de periode dat er vanalles kwa hormonen door hun lijf giert. Snapchat is ook echt louche, daar kan je snel mee cheaten en apps gebruiken waardoor het lijkt dat je rode (?) snaps stuurt.

(edit toen kon je makkelijk een filmpje op je messenger laten komen, ik was te lomp om dat niet door te hebben)
 
Kans van slagen lijkt me niet hoog nee.
Hij 16 en zij waarschijnlijk ook daar rond dus financiele middelen voor elkaar te zien zijn er al niet echt, toch niet op regelmatige basis.

Andere landen is zowiezo al moeilijk op een hogere leeftijd, want ofwel moet X naar daar of Y naar daar want anders blijft dat niet duren en onder de 18 is dat onmogelijk en denk niet dat ze even gezellig blijven chatten tot ze daar oud genoeg voor zijn.

Als het al legit is gaat dit waarschijnlijk gewoon uitdoven omdat ze elkaar toch niet kunnen zien, en zelfs ging dat wel op regelmatige basis dan moet je nog een enorme commitment doen over grenzen heen.
 
Is mij vooral te doen, hij gaat gekwetst worden en hoe langer dat het duurd hoe groter de schade.
Hij is geen normale tiener met zijn autisme kant
 
Is mij vooral te doen, hij gaat gekwetst worden en hoe langer dat het duurd hoe groter de schade.
Hij is geen normale tiener met zijn autisme kant
Heeft hij al relaties gehad?
Elk kind gaat door heartbreak natuurlijk. Op je 16 denk je de ware gevonden te hebben.

Als je denkt het legit is zou ik het wel steunen en erin mee gaan. Zou op een manier ook aan monitoring willen doen.. :unsure:
 
Op die leeftijd gaat hem nog verliefd worden en blauwtjes lopen hoor …ge kunt dat niet vermijden en gewoon hopen dat hem dat kan verwerken en voort gaat met zijn leven ….met misschien een beetje steun van u . ;)
 
Het is wel positief dat hij je dat vertelt. Toen ik als 14-jarige eens kortstondig een Amerikaans MSN-lief had, dacht geen haar aan mijn hoofd dat ik dat aan mijn ouders zou gaan vertellen. Niet dat ik geen vertrouwensband had met mijn ouders, maar in de "zaken van het hart" lag dat toch wel anders. Dus jij hebt daarin wel een belangrijk voordeel. Ik denk dat je alles vooral goed moet kaderen en context moet geven, perspectief moet geven en ervoor moet zorgen dat hij niet van stapel loopt en een vliegticket naar Noorwegen boekt.

En zoals hierboven gezegd: zeker oppassen met sexting.
 
Is mij vooral te doen, hij gaat gekwetst worden en hoe langer dat het duurd hoe groter de schade.
Hij is geen normale tiener met zijn autisme kant
En wat is het verschil met een Belgisch meisje?
Gaat hij dan minder gekwetst zijn? :support:

Met een Belgisch meisje is de kans wel groter dat het lukt (maar ook niet zo veel groter op die leeftijd).

Het grootste risico lijkt mij dat ze niet 'echt' is en een soort van scam. Wat Avondland dus zegt.
 
Laatst bewerkt:
Is mij vooral te doen, hij gaat gekwetst worden en hoe langer dat het duurd hoe groter de schade.
Hij is geen normale tiener met zijn autisme kant
Wat bedoel je met "autisme kant"? Is er een diagnose en functioneert hij moeilijk op bepaalde vlakken? Want anders is dit toch gewoon iets dat een 16-jarig tegenwoordig kan meemaken, en meer dan hem waarschuwen dat mense niet altijd zijn wie ze zeggen en wat in het oog houden lijkt me te ingrijpend.
 
Meer dan je kind wapenen tegen de eventuele gevolgen en verder hun eigen keuzes laten maken kan je niet doen.

Betrokken zijn, in hoeverre men dat nog toelaat, en verder kan je niets doen. Als je zaken nu gaat verbieden enzovoort ben jij gewoon de slechterik en krijg je helemaal niets meer mee.

Tegen de muur lopen, hartje gebroken laten worden enzovoort zijn dingen die iedereen eens meemaakt. Ook mensen met autisme. C'est la vie.
 
Als je zaken nu gaat verbieden enzovoort ben jij gewoon de slechterik en krijg je helemaal niets meer mee.
Elke keer mijn ouders zich stevig verzet hebben tegen een relatie tijdens mijn jonge jeugd werd het in 100% van die gevallen gewoon nog (veel) erger.
Dan zocht ik die vriendin stiekem en extra veel op (ook al was het een foute relatie).

Ik heb zo mijn moeder ooit een vuistslag in haar gezicht gegeven toen ze te ver ging met een relatie van mij te blokkeren. (En nu mogen ze moraalridders commentaar beginnen geven. Give it your best shot dudes). Dat was wel de eerste en enige keer dat ik een vrouw geslagen heb en dan was het dus nog mijn eigen moeder. En voor wie of wat? Maar ja dat is dus het gevaar als je als ouder TE ... gaat met uw erg jonge tienerzoon.

Je kan als ouder raad geven, je kan onderzoeken of ze wel echt is of fake (en dan wel actie ondernemen). Maar veel meer kan je inderdaad niet doen als ouder.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft nog geen liefjes gehad, hij komt ook
nooit buiten..
Zijn autisme kant heeft wel invloed, als ik zie hoe hij nu is als ze twee uur niet antwoord is hij niet aan te spreken.
Ik ga mee in het verhaal en vraag hoe het met haar is en of ze nog broers zussen heeft ...
Hij is zo fragiel op dat gebied. Mijn vrouw ketst het direct af ik probeer mee te gaan in zijn verhaal .
 
K vraag me af waarom je zoon en dat meisje iemand zoeken uit een ander land? En noorwegen is niet vlakbij
 
K vraag me af waarom je zoon en dat meisje iemand zoeken uit een ander land? En noorwegen is niet vlakbij
Niet iedereen is even sociaal en heeft evenveel succes in de liefde (in eigen land).
Als je dan ook nog eens (licht) autistisch bent dan maakt dat het allemaal nog moeilijker.

Als je al uw vrienden één voor één een vriendin ziet krijgen en jij krijgt keer op keer een droge njet wegens 'whatever reason' .. en je krijgt dan eindelijk eens de aandacht van .. dan gaat het soms snel op die leeftijd he.

Dan is het feit dat ze uit een ander land komt het 'laatste' waar zo'n tiener dan aan denkt.

Update: En wat Remake zegt.
 
Laatst bewerkt:
Achja, is toch allemaal niet zo erg. Laat hem maar wat denken dat het wat kan worden met z'n "Noorse".
Het ergste dat er nu kan gebeuren is dat hij z'n pekker met 3 plukjes haar liet zien aan 58-jarige Isaak uit Trondheim. Ook dat zal een levensles zijn.

Ik zou me meer zorgen maken moest hij fysiek afspreken met iemand van op Grindr met een blanco profiel. :oi22:
 
Terug
Bovenaan