Kookmateriaal Welke xl airfryer?

Mulan

Well-known member
Ik ben gek op mijn philips airfryer, na 7j doet die nog steeds trouw dienst. Maar soms vloek ik wel eens op het te kleine mandje.
Daarom overweeg ik een tweede, xl model maar liefst wat budgetvriendelijker. Online zie ik heel wat modellen van 100-120 euro, wat de helft is van Philips.
Wie heeft er ervaring met andere merken? Welke zijn aan te raden of te vermijden?
 
Wij hebben de Princess 182050 Family Aerofryer XXL, deze was toen 85€ online.
Zeer tevreden van, snel warm en makkelijk proper te houden. Ik maak er heel veel verschillende zaken in.
We hebben wel nog nooit een philips gehad dus we kunnen niet echt vergelijken.
 
Wij hebben de Princess 182050 Family Aerofryer XXL, deze was toen 85€ online.
Zeer tevreden van, snel warm en makkelijk proper te houden. Ik maak er heel veel verschillende zaken in.
We hebben wel nog nooit een philips gehad dus we kunnen niet echt vergelijken.
Geen airfryer hier, maar wel verschillende andere apparaten van Princess waar ik héél tevreden van ben. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
 
Wij hebben de Princess 182050 Family Aerofryer XXL, deze was toen 85€ online.
Zeer tevreden van, snel warm en makkelijk proper te houden. Ik maak er heel veel verschillende zaken in.
We hebben wel nog nooit een philips gehad dus we kunnen niet echt vergelijken.

En hoeveel krijgt ge daar in?
We hebben nu gewoon formaat en dat is soms wat vervelend als ge bijv frietjes én frikandellen wilt maken tegelijk.
 
En hoeveel krijgt ge daar in?
We hebben nu gewoon formaat en dat is soms wat vervelend als ge bijv frietjes én frikandellen wilt maken tegelijk.
Frikandellen maak ik nu niet. Maar er kunnen wel een kilo frietjes in en 3-4 burgers zonder problemen.
 
De nieuwere modellen van Philips hebben nog een extra future waardoor je het vet tot zelf 90% vermindert! Zit een speciale schijf in onderaan en opvangbak. Ik merk enorm het verschil met mijn vorige (die het na een jaar of 8 had begeven). Ze hebben die future niet allemaal. Maar alleen daar zou ik al persoonlijk naar zoeken. De anderen zitten maar op 70-80%. Dat is mij die 150-200 EUR verschil nu wel waard, ik eet nu eenmaal te graag frietjes :p..
 
Ik heb tot begin 2020 een Philips digital XL airfryer gehad ( dat model van een jaar of 7 terug met digital display en druk knoppen zonder die draaiknop erbij ) en heb nu sinds de Zomer een Corsair 5.5L digital airfryer van Amazon.

Qua bakresultaat merk ik geen verschil tussen beide, qua schoonmaken wel want ik was nooit fan van dat ''gaas'' dat Philips gebruikt voor de bodem van het mandje, nu heb ik gewoon een non stick bodem uit metaal met grotere gaatjes in en gaat makkelijker om snel met de hand te wassen.
Beide hadden een vierkant mandje dus dat blijft gelijk maar mijn Corsair heeft wat meer inhoud ( 5.5L tov geloof ik iets van 4.xL )

Reden dat ik de Cosori heb genomen was de prijs tov een nieuwe Philips ( mijn Cosori was toen iets van 89 Euro op Amazon tijdens de 1ste lockdown, nu wel 120 Euro , en een nieuwe Philips was vlot 209 Euro ) en de Cosori had goede reviews op Youtube, wel voornamelijk vanuit de USA waar die ook redelijk populair is.
Verder heeft de mijne ook een warm houd functie en 11 programma's ofzo, het standaard aanbod deze dagen op een degelijke airfryer.

Die van Princess zijn ook nog wel cava, en op Amazon is de Innsky digital 5.5L airfryer ook wel goed.
Philips blijft uiteraard ook goed maar je betaald een deel de naam en termen zoals '' twinstar turbo '' en het ''stervormig design op de bodem voor nog minder vet )
Moet zeggen in mijn mandje zitten ook redelijk grote gaatjes en merk met bv kippenvleugels ofzo dat heel het vet ook onderaan in de bak ligt en dus niet in het mandje.

Over frietjes en frikandellen tegelijk, dat blijft een gedoe tenzij je voor max 2 mensen tegelijk bakt, zelfs in mijn 5.5L vierkant mandje waar toch 10 grote kipvleugels tegelijk in gaan lukt het niet om bv ne zak friet en 4 frikandellen tegelijk te bakken.
Al heeft dat meer te maken met de regel dat je frieten niet op een berg over elkaar mogen liggen in de airfryer, anders was dat geen probleem.
 
Wij hebben de Philips HD-9216. Daar kan 800 gram in en ik vind dat ruim genoeg.
Maar dan zie ik Mulan klagen dat 1200 gram (ne XL) NIET ruim genoeg is!
Maar goed, we zijn maar met 2 dat scheelt .. :D
 
Makila : nee, die heb ik ook maar wil een grotere versie omdat ik er veel meer dan enkel frieten of kroketten in gooi ;)
In die kleine kan ik bvb maar 2 croqueskes leggen en die liggen dan nog een beetje op elkaar. Ik kan er geen quiche in steken,...
Daarvoor wil ik dus een groter formaat 😉
 
@Noscoped420 Yess, you had ik idd nodig! Ik wist dat er iemand op Amazon eentje had gekocht na lang twijfelen!

Een aanrader dus?
Van de Cosori ben ik wel tevreden ja, vergeleken met mijn Philips model van een jaar of 7 terug mis ik eigenlijk niets qua functie of bakresultaat.

De Innsky 5.5L air fryer op Amazon is ook heel goed naar het schijnt, verschilt weinig tot niets in functie tov de Cosori en komt eigenlijk enkel neer op design ( en de buitenkant van de Innsky onderaan is van metaal, op de Cosori is het kunststof rondom maar heb er geen issues mee )
Momenteel staan ze beide wel aan de volle prijs op Amazon.de, voor de zomer was de Cosori 90 Euro en nu 120 geloof ik, de Innsky is ook 120 maar er is een 15% coupon op de productpagina.

Moest ik non-Philips gaan in een airfryer zou ik 1 van de 2 nemen, qua afmeting in ronde vorm ( voor bv een quiche ) kan ik enkel zeggen dat zo een pizza van de Aldi er vlot in past ( die met een olijf in uit de koeling ) er is nog een beetje ruimte over dus kan nog net wat groter, die premade quiches uit de Albert Heijn steek ik er altijd in dus die passen qua afmeting.
Moest je Cosori kiezen, er is ook een 6 delige kit op Amazon beschikbaar van Cosori zelf voor 32 Euro incl ronde bakvorm, rekje en nog andere dingen ( ook een pak cheaper dan Philips waar ze al 30 Euro vragen voor 1 ''accessoire'' )
 
Altijd al getwijfeld om eens ene in huis te nemen, ben die olie meer dan beu.
We stomen heel vaak, eens een frietje (of iets anders honestly) uit de airfryer kan niet slecht zijn zeker?
 
Het is niet slecht, zolang je geen pak friet zoals uit de frituur of van op de kermis verwacht uit dat ding.
Maar ook voor andere dingen is dat heel handig, chicken wings ( of elk stuk kip ) vind ik er beter in lukken dan in de oven ( zal ook afhangen of je een high quality hete luchtoven hebt of iets anders )

Eigenlijk werkt dat ook perfect met steaks of vis of zulke dingen, daar gebruik ik het eigenlijk het meeste voor zodat ik een pan minder heb af te wassen, en soms met een stuk bakpapier moet ik dan zelfs de airfryer niet kuisen :LOL:
Verder ,omdat mijn oven niet geweldig is, heb ik ook een paar nieuwe dingen geprobeerd in de airfryer zoals mozzarella sticks of coconut shrimp of zelfs een gekarameliseerde banaan als dessert.
 
Naast frieten en kroketten doe ik er croques in, bak ik mijn kipfilet erin, quiche (1 kleintje van Albert Heyn past er nu wel in), fishticks, afbakbroodjes, afbak ontbijtkoeken,...
Kortom alles wat je in de oven kan doen behalve dat het sneller is en ik geen ganse oven in gang moet steken voor een beperkte portie.

Voor frieten steekt het wel heel nauw, MC Cain ovenfrietjes vergeleken met Albert Heijn ovenfrietjes is een groot smaakverschil....
 
Toevallig gisteren de cosori én innsky in mijn Amazon mandje gedaan. Beslist voor de xxl innsky te gaan, 101.99 euro met de korting eraf.
Kijk ik daarnet nog eens, vandaag is er al geen korting meer op de xxl, wel op de XL 🤔gelukkig wel nog korting op het item in mijn mandje, wordt volgende week geleverd! Ben benieuwd... 😇
 
Wij hebben al jaren eentje van Philips (de digitale versie).
In 't begin hebben wij daar eens goedkope diepvriesfrieten van de Colruyt in gedaan en dat was echt nie te eten, precies grond.
De gewone Alumettes van McCain en zeker de Oven/Airfryer variant zijn er heel lekker in. Sweet Potato Fries van McCain zijn er trouwens ook superlekker in.

Kip vind ik sowieso lekkerder als het in de Airfryer gemaakt is.

@Mulan laat eens weten of je tevreden bent, want met de kinderen die groter worden is een groter formaat (of een 2de toestel) hier ondertussen ook wel aan de orde.
 
Zo goed als elke Non-Philips XXL airfryer is tussen de 1500 en 1750watt, is meer dan voldoende.
Maar inderdaad wel een goede tip, vooral als je zo een non-brand ding koopt in de Action of god weet waar.

2225watt zoals bij Philips ga je niet vinden, al zal dat denk ik ook voor een deel te maken hebben met hun ''technologie'' dat je niet moet pre-heaten, nuja dat duurt bij de mijne 4 min voor 180 graden en 5 min voor 190+ graden dus is me geen +120 Euro extra waard voor een Philips.
 
Als je een oven hebt met warme lucht (dus met zo ne ventilator), das tzelfde als nen airfryer en bijna altijd meer capaciteit. Ik zeg het maar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan